Primăria Timişoara a iniţiat recent procedurile în vederea contractării unui proiectant pentru construirea unui nou pod peste Bega în continuarea străzii Jiul, iar reprezentanţii administraţiei locale anunţă şi alte şantiere în oraş.
„Dăm drumul la trei poduri: Bobâlna, Solventul şi Jiul. La Jiul licitaţia tocmai este în derulare, avem patru firme competitoare, vor veni şi celelalte două, Bobâlna şi Solventul, dăm drumul la Popa Şapcă, la pasajul Jiul şi la Inelul IV. Deci mari şantiere ne aşteaptă, dar după ce le vom finaliza pe acestea Timişoara va fi cu adevărat un oraş modern, va fi un alt standard în ceea ce priveşte infrastructura urbană a oraşului nostru. Sunt paşi mari făcuţi, paşi uriaşi, numai cine nu vrea să fie corect nu-i recunoaşte, însă aceste lucrări, trei poduri, două lărgiri de treceri pe sub calea ferată şi lărgiri de străzi conexe, plus Inelul IV, vor schimba cu adevărat faţa oraşului”, crede primarul Nicolae Robu.
Când vor putea începe însă în practică aceste lucrări este greu de estimat, având în vedere că unele sunt promise încă din timpul fostei administraţii…
O altă investiţie anunţată de edil vizează reabilitarea şi lărgirea Podului Eroilor din cartierul Iosefin.
„Podul de la Elba va fi lărgit la patru benzi. Facem reabilitarea podului cu două benzi pe care le avem acum şi construim alături încă o structură cu alte două benzi, vom avea pod cu patru benzi”, a anunţat, zilele trecute, Robu.
Dacă la începutul anului trecut oficialii municipalităţii spuneau că iau în calcul prelungirea acelei artere de circulaţie, astfel încât şoferii să poată ajunge cu maşinile de pe strada Iancu Văcărescu, peste Podul Eroilor, pe strada Bolintineanu, până spre Gara de Nord, pe la Elba, acum primarul vorbeşte despre cumpărarea respectivei proprietăţi.
„Elba e de acord, dar ar trebui să cumpărăm acea proprietate şi e vorba de bani mulţi, pentru că Elba nu doreşte să o rupă în bucăţi, vrea totul, clădiri şi teren… Asta înseamnă sume mari şi deocamdată nu ni le putem permite. Deocamdată. Merită investiţia (n.r. – lărgirea podului), pentru că noi gândim pe termen lung. Când facem reabilitarea podului, nu ne limităm doar la reabilitare, îl şi lărgim, pentru că Timişoara are nevoie de poduri de patru benzi de fapt şi aşa trebuie gândit…”, a mai declarat Robu.
Fabrica a fost relocată şi funcţionează în prezent în zona Freidorf.
În ce stadiu sunt lucrurile cu podul şi cu ce bani ar putea fi realizată investiţia din Iosefin?
„Nu avem proiectul, acum se lucrează, am hotărât să facem şi asta. Depinde de condiţiile de finanţare. Dacă vom putea să includem într-un orizont de timp convenabil implementarea acestui proiect pe fonduri europene – îl vom include. Vom vedea după ce ştim care va fi timingul de obţinere a banilor europeni (…) Perspectiva este ca abia din 2018 să poţi avea în practică făcute acele lucruri. Or eu consider că multe din obiectivele despre care v-am vorbit sunt de necesitate stringentă şi nu putem aştepta, trebuie să alocăm venituri proprii ca să atingem acele obiective mai repede”, a conchis primarul, el estimând că extinderea ar putea avea loc chiar anul viitor.
Alte articole pe aceeași temă:
Se cauta proiectant pentru un nou pod peste Bega
Vechea locatie a fabricii Elba devine istorie, terenul cu vechile hale e scos la vanzare
Citiți principiile noastre de moderare aici!