„O amenajare coerentă pentru viitorul campus al Universității de Vest Timișoara din zona Oituz. Primăria Municipiului Timișoara a lansat licitația pentru achiziționarea serviciilor de urbanism necesare elaborării Planului Urbanistic Zonal (PUZ) «Zona Oituz-Popa Șapcă și concept amenajare domeniu public» și a Regulamentului Local de Urbanism aferent PUZ”, transmit reprezentanții PMT.
Planul urbanistic este delimitat de str. Popa Șapcă, str. Oituz, Calea A. I. Cuza și str. A. Demetriade. Va avea o suprafață totală de 16,7 hectare.
Conform primarului Dominic Fritz, acest P.U.Z „nu contravine viitorului PUG, ci, din contră, detaliază prevederi cu caracter general”.
„În ultimii ani, primăria nu a inițiat elaborarea de planuri urbanistice zonale și s-a bazat doar pe inițiativele private în acest domeniu. E momentul să devenim un jucător activ și să preluăm inițiativa în domeniul reglementărilor urbanistice pentru zone de interes public, așa cum este zona Oituz-Popa Șapcă, cea care are o dinamică de dezvoltare foarte mare și multe proiecte comunitare. Acest plan urbanistic zonal nu contravine viitorului PUG, ci, din contră, detaliază prevederi cu caracter general”, a spus primarul Dominic Fritz.
Printre proiectele aflate în execuție în zonă se numără și proiectul Primăriei Timișoara pentru un nou campus școlar al Liceului Teoretic Nikolaus Lenau. Universitatea de Vest are în implementare extinderea Facultății de Arte și Design, realizarea sediilor pentru Facultatea de Litere, Istorie și Teologie și a Facultății de Muzică și Teatru, dar și clădirea Institutului de Cercetări Avansate de Mediu.
Am putea avea o stație de tren care să lege zona centrală de restul județului
„PUZ-ul va analiza posibilitatea realizării unui punct intermodal de transport, prin introducerea unei stații de tren, care să lege zona centrală de restul județului. De asemenea, planul va trasa reglementările pentru culoare velo cu parcări pentru biciclete conexe, o parcare supraterană cu 5 etaje și două culoare pietonale importante”, transmit reprezentanții PMT.
Primul culoar va lega Intrarea Doinei de str. Popa Șapcă, „iar pentru trecerea acestei artere aglomerate va fi analizată realizarea unei subtraversări”. Al doilea culoar pietonal va conecta complexul Iulius Town și noul campus de cel existent al UPT/UVT de pe Bd. Vasile Pârvan.
Firmele interesate pot depune ofertele până în 15 februarie. Contractul va avea o durată de 12 luni pentru realizare. Valoarea lui este de 180.000 de lei cu TVA, echivalentul a 36.414 de euro.
„Serviciile care vor fi contractate includ studii de fundamentare analitice (geotehnic, topografic, de circulație, etc.), dar și o analiză asupra evoluției activităților educaționale. Suprafața studiată include și zona de la nord de calea ferată, adiacentă complexului Iulius Town, cu o suprafață totală de 33 de hectare”, conchid cei de la PMT.
Timișoara încă nu are un plan urbanistic general actualizat. PUG-ul orașului, încă în vigoare, există din luna mai a anului 2002. A fost prelungit în 2014, avându-se în vedere faptul că elaborarea celui nou se afla în etapa a treia, aceea de întocmire a propunerilor de plan şi avizarea acestora de către ministerele de resort, primele două etape fiind bazate pe studii de fundamentare și masterplan. A fost nevoie apoi de o nouă prelungire a valabilității PUG-ului din 2002, până la sfârșitul lui 2018. Pentru că PUG-ul nou încă nu e gata, s-a mai făcut o prelungire, până în 2023. Noul Plan Urbanistic General al Timișoarei este în lucru de 11 ani și este la faza de avize.
Pe aceeași temă:
Firma care lucrează de 11 ani la noul PUG al Timișoarei vrea să proiecteze regenerarea Pieței Traian
Trimite articolul
XAlta gaselnita absolut ridicola care nu poate avea alt scop decat sa mai sifoneze niste bani pe studii si documentatie care nu se vor concretiza niciodata. In zona respectiva ai la 10 minute Gara de Est si la 15 Gara de Nord. Avand in vedere cat de repede merg trenurile prin judet, ce mai conteaza un sfert de ora intr-o directie sau alta? Astia nu-s in stare sa intretina garile deja existente dar mai vor sa faca una. Sper ca acum e clar unde se duc banii timisorenilor luati cu japca prin maririle de taxe.
-
Ce fain era cu metroul de 2 miliarde 🙂 Fantanile cantatoare? sau erau jocurile de lumini a’la Bellagio de pe Bega? Nu, cred ca era podul de pe strada Jiul. Ba nu! Sigur era pasajul subteran din Piata Victoriei!
Fritz a baut apa dupa Robu. Incepe si el cu proiecte pe care nu le cere nimeni. Construieste naibii parcari supreetajate!
La noi tot timpul se pune caruta inaintea cailor.
-
Supraetajate si gratis, ai uitat sa menționezi. Altfel nu a rezolvat nimic, romanului ii place doar gratis 😉
Cred ca cel mai indicat ar fi construierea unei COLIVI MARI. Sa incapa toate PASARELELE ale MAGISTRATULUI DONIMIC FRIG,LASCAU 3 NOAPTEA si a specialistilor (SUPER SPECIALISTI) ai USR ului
Asta trebuie bagat ori la balamuc ori la puscarie! …pâna nu e prea târziu! crede ca banii timisorenilor sunt la cheremul lui si a gastii lui ! si ne miram ca se scumpesc impozite ,parcari etc….asta ingroapa timisoara daca e lasat de capul lui!
Statie de tren ne-ar lipsi in Piata Unirii!! Dumnezeule. .. parca era vorba ca se muta linia de tren din centrul orasului, nu ca mai facem o statie de tren si mai in centru!
Statie de tren ? Vax.Nu se poate.A fost aprobat deja planul pentru modernizarea caii ferate.Nu se poate nici macar scoate din oras.
Mai degraba aeroport sau gara fluviala.S-ar lega cu vaporettele lui robu Timisoara de Belgrad,Viena,Marea Nordului.Asta da realizare a USR-ului.Gara CFR poate orisicine.
-
Da.da aeroport.Sunt avioane cu decolare pe verticala.
-
Statia de tren de langa pasajul de pe Calea Aradului ESTE cuprinsa in proiectul reabilitarii liniei CF. Statia o face CFR Infra. Primaria incearca sa profite de acest fapt prin accesibilizarea ei.
foarte buna idea!…Bravo
creca cheia aici is cei 36k euro pt documentatie. ii va lua ceva firma a vreunui userist… iar la final vom afla ca… nu se poate sau ceva de genu. apropo…. 1 an pt documentatie? wtf
Curtea de conturi ce parere are de cheltuirea banilor publici pentru o problema care nu tine de primarie?
-
Aceeasi parere care o avea si de cheltuielile lui robulete, clar. Macar astia nu baga banii in 2 studii de metrou
Calea ferata trebuia scoasa din oras (este un proiect la nivel european de modernizare a infrastructurii feroviare), se si putea, doar ca incompetentul de Rohu nu a facut proiectul si o sa ramanem cu ea pe veci prin oras.
In 2014 am trimis o propunere Primariei (administratia Robu) sa infiinteze un tren automotor intre aeroport si Gara de Nord, cu halte in Giarmata Vii, Gara de Est si la Iulius Mall. Lucrarea ar fi costat relativ putin, un peron la aeroport, unul la Mall si 1400m de cale ferata in plus de la aeroport pana la calea ferata ce duce la Radna, restul fiind existent. Am fost surprins sa primesc un raspuns, din care citez ideile importante:
– In anul 2007 Primaria Municipiului Timisoara a realizat Studiul “VISION TIMISOARA 2030”.
– Conectarea Aeroportului International Traian Vuia de reteaua feroviara este prevazuta in „Planului de Dezvoltare a Aeroportului Internaţional Traian Vuia Timişoara, 2013-2020”.
In concluzie, ideea a rasarit in timpul administratiei Ciuhandu si a supravietuit (in hibernare) si pe timpul lui Robu.
-
👍👍👍 Ar f excelent daca
s-ar materializa !!!!
Pentru toti prostii care zic ca e o idee rea. Mergeti cateva ore pana la Viena sa vedeti ca e plin de gari de tren – chiar si la 1-2 minute distanta. O gara fix langa Iulius mall (unde sunt mii de locuri de munca) este bine venita. In viitor va prelua o parte importanta de traficul din spre sate si orasul va fi mai liber si nepoluat.
-
Ideea e buna pentru prietenul USRist cu firma de apartament care va face ceva bani pe spatele timisorenilor cu un efort mimim si nicio responsabilitate. Cine crezi ca va merge cu trenul de pe satele din apropiere sa stea 3-4 ore pe zi in tren? Asta ca sa nu mai zic ca trenul merge doar la ore fixe deci va mai pierde si cu asteptatul. Din 2030 se vor vinde doar masini care pot merge exclusiv electric prin orase deci poluarea care este in scadere se va elimina oricum. Atunci ce mai poti sa comentezi? Ca iar nu vom avea infrastructura la capacitate si scuza cu reducerea poluararii nu va mai tine.
-
Va contrazic. Foarte multe persoane doresc sa călătorească cu trenul. Exemplu o călătorie cu trenul de la Giarmata până în Gara de Est durează 11 minute iar până în Gara de Nord 14 minute.
-
Lasand la o parte proiectele date cu dedicatie unor clienti de partid, in orice tara civilizata cu cetateni care nu au fumurile cocalarilor de la noi trenul suburban transporta peste 50% din cei care locuiesc in zona metropolitana dar lucreaza in oras.
Aglomerarea din trafic si blocajele vor la fel, pe aceeasi infrastructura, nu conteaza sursa de energie a masinii! Cat priveste masinile electrice desteptule cei de la bloc iau curent din balcon pe 200-300 metri până in parcare?!
-
-
Aha, sunt curios daca propunea orbu asa ceva ce ziceai! De metrou ce zici,ti-ar placea sa te dai cu cartita pe sub pamant, ca de’ la Viena…. Ce iti mai place curcubeul!
-
Asa este! In multe tari din Vest este asa! Ar f excelent daca ar exista o gara lângă Iulius Mall, ar f foarte benefc.
-
Intr-adevar pentru cei care locuiesc la sat, ar f cea mai bună și rapidă soluție de ttansport, având în vedere că în zona autostrazii cat si in Dumbrăvița este foarte aglomerat, se circulă bara la bara. De multe ori s-a întâmplat ca o călătorie de la Giarmata până în Piața 700 Timisoara sa dureze mai mult o ora, ba chiar si o ora jumatate !! Cumplit !!
-
Prea multi prosti care se grabesc sa comenteze fara sa aiba macar habar despre subiect!
Toate orasele mari sunt conectate cu imprejurimile prin trenuri!
La Paris R.E.R. (reteaua de trenuri periurbane)ajunge in oras si intra chiar si in tunelurile de metrou); La Munchen, Viena, la fel (S-Bahn)!
Doar limitatii de aici vor ca gara sa fie la 15 km de oras pentru simplul motiv ca sunt prosti!
Evident ca nu e vorba de o “gara” cu linii de manevra/triaj, ci de un peron civilizat, moderna unde trenurile, care pot circula la intervale scurte in orele aglomerate, sa opreasca 1-2 minute pentru accesul pasagerilor!
Statie de tren ? In toate orasele Europei se planifica eliminarea trenurilor din mijlocul oraselor(calea ferata, statie tren) in Romanistan se doreste exact invers ? Acum cand lumea nu mai face naveta, nu mai sunt fabrici, nu mai sunt trenuri atat de aglomerate voi vreti bolanzeli.
Pai si noi vrem in Igris un Mall mare, vrem pizzerii. Vrem Starbucks si KFC. Halo Fritzenstein se aude ?
Cand transportul pe calea ferată în Romania e falimentar de zeci de ani, când trenurile întârzie cu zeci de minute, deci nimeni nu își dorește să le folosească tu vii să propui o gara noua! Buuuun așa!
E plin de mașini, cel mai folosit mijloc de transport, dar tu nu vii să propui parcări subterane, ci vii să propui gări!
Dar cu planul urbanistic general al Timișoarei ce se mai aude?? Ăla care trebuia să fie gata de vreo 5 ani!
Bine au votat timișorenii!
-
Io aș face vro 4 găuri, 2 aierompoarte și niscaiva metroaie….
– Și un cosmodrom !!!
Să ne conectăm cu tontul la universu.