Agitație mare la intersecția Bd. Cetății cu Calea Bogdăneștilor, marți la prânz. Primarul a mers „să marcheze” începerea unui șantier care pornește abia în martie 2021. Vorbim despre reabilitarea Bulevardului Cetății, o investiție de 83,7 milioane de lei, echivalentul a 17,2 milioane de euro.
Șantierul va fi deschis probabil în martie
Licitația pentru modernizarea Bd. Cetății a fost lansată în luna mai. O singură ofertă a avut primăria, de altfel câștigătoare. A fost depusă de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți).
Lucrările vor trebui finalizate în 36 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor, dat în 21 septembrie, conform reprezentanților PMT, cu o zi înainte de vizita primarului pe teren. Șase luni sunt pentru proiectare. „Cel târziu în martie va începe șantierul”, a spus edilul-șef la fața locului, unde a mers cu fotografii de campanie și cu fiica lui, care a transmis momentul în direct pe Facebook. El a profitat de ocazie și a făcut și fotografii de grup cu constructorii, una cu mască și alta fără mască. Potrivit celor din primărie, marți a fost predat amplasamentul, deși se va lucra șase luni la proiectare.
Pe Bd. Cetății se va interveni pe tronsonul ce leagă Calea Bogdăneștilor de Calea Torontalului. Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie, cu o zi înainte de deplasarea primarului pe teren.
După doi ani și jumătate de șantier, Bd. Cetății va avea o linie cale dublă de tramvai pe o lungime de 1,57 km cu zece stații de tramvai, 25.800 mp de carosabil reabilitat, 12.291 mp de trotuare reabilitate, 3.590 mp de piste pentru biciclete, 20.530 mp de spațiu verde.
Două luni pentru actualizarea PT la Solventul
Despre cea mai așteptată investiție din Timișoara se vorbește de mai bine de opt ani. Pasajul Solventul a ajuns cu greu în licitație pentru execuție, la care a fost depusă o singură ofertă, declarată și câștigătoare. Lucrarea va fi realizată de o asociere formată din Spic Internazionale (lider/ Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad). Cele trei firme vor să lucreze cu doi terți: Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și cinci subcontractanți: Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași). Valoarea contractului este de 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 23 de milioane de euro.
Vorbim despre un pasaj amenajat pe sub zece linii de cale ferată, care va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, care va putea fi folosită și ca bandă de circulație, câte una pe sens, conform primarului, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu, înspre Bega.
„Acest pasaj va face legătura între Calea Bogdăneştilor şi strada Gării şi va cuprinde: o platformă cu o linie cale pentru tramvai amplasată în mijlocul carosabilului; câte 2 benzi de circulaţie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului; trotuare pietonale și piste de cicliști amplasate pe ambele părți ale pasajului. Se va executa un sens giratoriu la intersecția cu strada Gării, precum și iluminat public”, transmit reprezentanții primăriei.
Nici aici nu vor începe imediat lucrările, deși primarul a pus, marți, piatra de temelie. La fața locului a fost dusă și o masă cu scaune, pentru semnarea contractului, iar edilul-șef a vorbit la microfon. Durata de execuție a contractului este de 26 de luni de la semnarea ordinului de începere, din care două pentru actualizarea proiectului tehnic și doi ani pentru execuția propriu-zisă. Încă nu a fost semnat ordinul de începere. Cel mai probabil, șantierul va începe tot anul viitor. Pasajul Solventul va avea o garanție de cinci ani de la recepția lucrărilor.
Ambele lucrări se fac, deocamdată, cu bani de la bugetul local. Proiectul pentru modernizarea Bd. Cetății se află pe lista de rezervă a ADR Vest, iar proiectul pentru Pasajul Solventul va fi depus pe „Planul Național de Relansare și Reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență al UE”, susțin reprezentanții primăriei. Pe acest plan va fi depus totuși și proiectul Bd. Cetății, mai transmite PMT.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSa mearga sa inaugureze si metroul.
Penibili politicienii astia de rit vechi care se agita in campanie mai ceva ca Pepsi.
Cu alte cuvinte vrea sa lase teme de facut administratiei Fritz?
Dar chiar nu era nevoie, ca are Dominic planuri mult mai bune.
Similar si-a incheiat si Ciuhandu mandatele cu “inaugurarea inceperii lucrărilor la Michelangelo. Actiunea de azi completeaza cercul si prevesteste ceva ?
Maine dimineata va inaugura si lucrarile pentru metrou, iar seara pe cele pentru fantana cantatoare. Joi dimineata taie panglica la fatada Operei, mai tarziu va petrece cate 30 de minute inaugurand rand pe rand cele 5 parcari supraetajate. Seara mai are timp sa taie si cateva cabluri de internet in Lipovei.
-
@Dan A. cu deosebit respect îți spun că ai uitat sa treci in revistă, faptul că, vineri dimineață domnul primar va inaugura și splendidul stadion de 40.000 locuri construit pentru super galacticii de la ACS!
-
Si Polivalenta cand o inaugureaza?
Mai are loc in calendarul cu termine?Sau e ocupat cu inaugurarea bazinelor olimpice.
-
acesti basisti ,urmasi ai bratienilor n-au limite in nesimtirea lor ,sa ia aminte de la mentorul lor cum o plangea pe mama ,inca vie ,cica la……inmormantare
Ia cetiti si va minunati: “Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, care va putea fi folosită și ca bandă de circulație, câte una pe sens, conform primarului, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare”. Seamana cunoscut cu Pasajul Jiul? Trotuarul de 1 metru, iar pista de 40 de centimetri. Sau cu Popa Sapca, unde trotuarul se imparte. Sau cu Lidia, unde trotuarul a ajuns, la executie, la 0.8 m, fata de 1,4 m in proiect…
Artrebui sa mai intai sa termine gramada de santiere inceute si vesnic neterminate.
Parcurile Civic, Bratianu, umplutura cu pamant unde s-a asfaltat, iar rigolele sunt pline de gunoaie, podul de la piata Iosefin, str Gr Alexandrescu, Bd Sudului si multe, multe altele……
Vorbe goale, desi sustine ca face si ca drege…..
Ceva e în neregula cu contractele atribuite firmei Porr. Cum sa aloci 3 ani pe Cetății? mi aduc aminte cât am pătimit și cu pasajul Jiul. Parca dărâmau vechea culee cu șurubelnițe……Robu va ieși din joc după alegeri, dar contractual, melcii grăbiți de la Porr vor fi intangibili.
Le era greu sa treaca in Ronatz?
Lumea e nemultumita dar tot el iese primar.
Si totusi ce ati inaugurat ?? ca nici fraieri nu ati gasit sa vina guracasca !! au fost prezenti doar reporerii si fotografii ??
Cine-i nascut dupa 1989 habar nu are ca despre pasajul Solventul s-a vorbit de pe vremea lui ceasca, de prin ’75 iar apoi s-a vorbit si in vremea lui Ciuhandu si nu de 8 ani cum scrie in text. Doar Robu vorbeste de el de 8 ani si cand te gandesti ca avea de gand sa-l faca in primul mandat! Asa promitea in 2012!
@Nelu
Chiar am vrut sa scriu si eu despre piatra de temelie pusa in primavara lui 2012 la pasajul Michelangelo de Ciuhandu si apoi a plecat dar parca Ciuhandu n-a mai candidat pentru al cinci-lea mandat in 2012…L-a lasat pe Orza parca…
Stii ce faci pe 28 septembrie cand presedintele vine in Timisoara si nu te baga in seama.