Ioan Deneș s-a aflat, joi, într-o vizită de lucru la Timișoara, ocazie cu care a inaugurat lucrările de la Palatul Apelor, al Administrației Bazinale de Apă Banat. Deneș a vorbit și despre vaporașele cumpărate cu 2 milioane de euro de primărie, care nu pot circula până de guvernul nu înființează Administrația Căii Navigabile a Canalului Bega. Se așteaptă de doi ani după o hotărâre de guvern, care ar urma să fie adoptată, în sfârșit, săptămâna viitoare.
Ministrul Apelor și Pădurilor a spus că primăria a început târziu demersurile către guvern, care trebuie să înființeze această structură: „Primăria nu a făcut demersuri până anul trecut la Guvern, există documente scrise”. Deneș a mai spus că municipalitatea timișoreană „a pus căruța înaintea boilor” în acest proiect.
De cealaltă parte, edilul-șef susține că municipalitatea a început o corespondență cu cei de la București încă de acum doi ani și jumătate.
„M-au surprins acele declarații, nu vreau să-i dau replică domnului ministru, care s-a purtat de-a dreptul cordial cu mine, nu ne-am cunoscut până acum. Primăria Timișoara a făcut exact ce trebuia să facă pentru a aduce României 6 milioane de euro, adică fără nicio legătură cu înființarea acelei autorități de Administrare a Căii Navigabile Canalul Bega, a cumpărat vaporașele, pentru că pentru a avea cele 6 milioane de euro trebuia să fie cumpărate vaporașele până în 30 iunie 2016. Asta era obligația impusă de finanțator, fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană au fost folosite, 6 milioane de euro. Cine ar fi stat să se creeze Administrația Căii Navigabile și să piardă fondurile? Păi nimeni n-ar fi făcut așa ceva. Eu nu îi dau replică, presupun că nu era în temă cum stau lucrurile și a preluat un clișeu folosit de PSD de doi ani de zile, presupun. De cel puțin doi ani și jumătate s-au făcut demersuri. Domnul ministru, cu tot respectul, și-a început mandatul de foarte puțină vreme, noi facem demersuri de o groază de vreme, nici vorbă. Evident că am vorbit (n.r. cu Grindeanu), cum să nu? Dar eu nu numai că am vorbit, am adrese scrise, am prezentat câte demersuri am făcut, față de toată lumea”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Vă reamintim, au fost deja două ședințe de guvern fără proiectul de hotărâre prin care să fie înființată Administrația Căii Navigabile a Canalului Bega. Tot ministrul Ioan Deneș a explicat că ar fi fost descoperite unele probleme de natură juridică, care au fost rezolvate în cele din urmă, iar proiectul ar urma să ajungă pe ordinea de zi a ședinței de săptămâna viitoare.
„Au fost mici probleme, nu știu despre ce e vorba, dar știu că sunt niște aspecte mărunte de natură juridică depășite. Am vorbit cu doamna secretar de la Ministerul Transporturilor și mi-a spus că nu e nimic rezolvabil. Nu au legătură cu Primăria Timișoara. Săptămâna viitoare se va adopta hotărârea. Deci, a fost deschidere acum. Eu vorbesc corect în raport cu oricine. Am avut, de la Ministerul Dezvoltării, deschidere, domnul ministru Stănescu s-a adresat ministrului Transporturilor, la Ministerul Apelor și Pădurilor de asemenea am avut deschidere. Exista o formulă legală pe care juriștii din Ministerul Dezvoltării au explicat-o foarte explicit și logic, coerent și Ministerul Transporturilor a avut deschidere și a promovat proiectul de hotărâre astfel încât săptămâna viitoare vom avea hotărârea. Nu vreau polemici pe astfel de subiecte, probabil că nici domnul ministru nu a fost informat cum au stat lucrurile la vremea lor. Am avut foarte mari emoții că nu vom putea cumpăra vaporașele pentru nu s-a prezentat nimeni la prima licitație”, a mai explicat Robu.
Cele șapte vaporașe cumpărate de primărie cu 2 milioane de euro stau degeaba de mai bine de doi ani, pentru că nu pot circula fără un aviz de la Administrația Căii Navigabile a Canalului Bega. Structura ar urma să fie înființată săptămâna viitoare. Pentru ca aceasta să aibă unde funcționa, Primăria Timișoara a dat și sediu ministerului: o clădire de 105,41 mp aflat pe strada General Magheru nr. 23 din cartierul Plopi.
Vaporașele vor naviga abia după ce vine ultimul aviz și după ce se face semnalizarea pe Bega. În cazul în care nu este pornit transportul public până la 30 iunie, Primăria Timișoara riscă să dea înapoi Uniunii Europenii banii pentru reabilitarea malurilor Begăi: cam 6 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2042808″]
[related-post post_id=”2042118″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!