Dată în folosinţă în 1847, calea ferată dintre Timişoara şi Jimbolia, este cea de-a doua, ca şi vechime, din România. După ce ani de zile a asigurat accesul locuitorilor de pe această rută spre Timişoara, iată că în acest moment nu se mai operează curse regulate pe acest traseu. Problema a apărut după ce societăţii private Regiotrans, cea care opera ruta, i-a fost retrasă licenţa feroviară.
Între timp problema licenţei s-a rezolvat, dar cursele regulate spre Timişoara nu au fost rezolvate. În aceste condiţii primarul orașului Jimbolia, Darius Postelnicu, în căutarea de soluţii la această problemă, a adresat o scrisoare deschisă premierului, prin care îi cere sprijinul.
„De mai bine de o lună transportul pe calea ferată între orașul Jimbolia și Timișoara, operat de compania Regiotrans, e întrerupt. Traseul a fost dat în folosință încă din anul 1847 și intabulat ca proprietate a statului român în anul 1920. După aproape 160 de ani de existență, în care trenurile au continuat să circule și pe vreme de război, a doua cale ferată construită pe teritoriul actual al României rămâne neutilizată. Istoria va marca această dramă survenită în timpul guvernării dumneavoastră”, spune primarul Jimboliei.
Problemele ataşate acestei situaţii neplăcute sunt numeroase şi grave pentru populaţia din zonă.
„Implicațiile economice și sociale pe care acest eveniment nefericit le induce în zonă, pentru că sunt afectați și locuitorii din mai multe comune aflate pe această rută, sunt dintre cele mai nefaste: navetiști care încep să-și piardă locurile de muncă, elevi și studenți care au dificultăți în a ajunge la cursuri, persoane vârstnice care nu pot ajunge la medicii specialiști… Însă, mai mult decât atât, din cauza specificului acestei zone, amplasată în vecinătate cu Serbia și Ungaria, fiind vizitată și de cetățeni din alte state europene și chiar de pe alte continente, întreruperea circulației trenurilor pe ruta Jimbolia – Timișoara afectează și turismul regional și, nu în mai mică măsură, imaginea României”, mai spune Postelnicu.
Primăria Jimbolia a intervenit rapid cu soluții ce i-au stat la îndemână, punând la dispoziție pentru o perioadă limitată microbuzele proprii – în special pentru cadrele didactice și medicii navetiști -, a organizat o conferință de presă în Timișoara și a făcut demersuri până când o firmă privată a preluat acest traseu cu autobuze, începând cu data de 18 mai. Doar că, în timp ce calea ferată zace nefolosită, călătorii cu autobuzele private sunt nevoiți să achite bilete de transport de aproape patru ori mai scumpe decât cele cu trenul.
„În prezent nu întrevedem soluțiile pentru reluarea traficului feroviar și ce este mai rău în această așteptare e faptul că niciuna din instituțiile la care ne-am adresat în scris și telefonic, încă de pe 21 aprilie a.c. – Instituția Prefectului – Județul Timiș, CFR, Consiliul Județean Timiș, Ministerul Transporturilor nu ne-au transmis vreun răspuns. Or noi credem că este firesc ca cetățenii afectați de această măsură să fie informați asupra stadiului și demersurilor care se întreprind pentru reluarea traficului feroviar”, spune primarul în scrisoarea adresată lui Victor Ponta.
„În lipsa oricărei reacții oficiale din partea instituțiilor statului, vă solicităm implicarea personală, în regim de urgență, în rezolvarea acestei probleme fără precedent în istoria transportului feroviar local”, se încheia depeşa adresată şefului Palatului Victoria.
Articole pe aceeași temă:
Toate cursele Regiotrans au fost oprite, iar navetistii au ramas fara mijloc de transport
Citiți principiile noastre de moderare aici!