Contractele pentru întreținerea iluminatului public în oraș sunt expirate deja de ceva vreme, iar reprezentanții primăriei ar vrea să dea în grija Societății de Transport Public Timișoara acest serviciu.
Până una alta, în bugetul Timișoarei pe anul 2018 a fost pus deoparte 1 milion de lei pentru iluminatul public și electrificări. 971.640 de lei se duc pe lucrări noi, din care 921.640 de lei pentru introducerea iluminatului public în Parcul Botanic și 50.000 de lei pentru extinderea iluminatului public în parcarea de pe str. Siemens din Calea Buziașului. Puțini bani se duc pe studii de fezabilitate pentru extinderea iluminatului public pe str. Martir C-tin Vâlceanu, în parcarea de pe str. Drubeta 97, între str. Constructorilor și Măcin, pe Grigore Alexandrescu – între Torontalului și Aleea Viilor, între Bd. Iosif Bulbuca până la Prof. dr. A. Păunescu Podeanu, dar și pentru SF reîntregiri rețele de iluminat public în zona de nord și în zona de sud.
„Vom ilumina toate trecerile de pietoni din oraș. Nu am putut să facem o nouă licitație, avem contractul expirat. Banii pentru componenta extindere sunt terminați de mult timp. De aceea nu am putut să facem iluminarea Parcului Botanic, a trecerilor de pietoni și o mulțime de alte lucruri. (…) Vrem să asigurăm serviciile de iluminat public prin RATT (n.r. actuala STPT), prin noua societate care are utilaje oricum pentru stâlpi, are specialiști în electricitate și nu vom mai da bani mulți pe care îi dădeam prin aceste servicii fără să avem control asupra operatorilor respectivi. Va fi o prioritate să iluminăm trecerile de pietoni, veți vedea. A crescut securitatea foarte mult în oraș (…) comparativ cu alte orașe stăm mult mai bine în ceea ce privește îmbunătățirea securității în oraș”, a explicat primarul Timișoarei, în cadrul unei întâlniri organizate în sala de consiliu a primăriei.
Vara trecută, conducerea fostei RATT a cerut primăriei să preia serviciul de iluminat public. Reprezentanții municipalității s-au conformat și au decis să facă un studiu de oportunitate, pentru a vedea dacă într-adevăr fosta regie se poate ocupa de mentenanța iluminatului public în oraș. Condiția era ca fosta RATT să fie transformată în societate comercială, ceea ce s-a și întâmplat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!