Primarul Nicolae Robu a luat marţi la pas mai multe străzi din cartierul Ciarda Roşie, pentru a prezenta cele mai recente realizări: pentru a inaugura cinci străzi pe care s-a turnat în sfârşit asfalt. Vorbim despre 1,8 kilometri de asfalt în total şi cinci străzi pentru care nu a fost semnată încă recepţia, o lucrare executată de societatea Confort prin metoda stabilizării şi aşternerii de covor asfaltic.
„În Ciarda Roșie am avut lucrări complexe, mai întâi de canalizare. Suntem bucuroși că am reușit să creștem confortul oamenilor realizând rețeaua de canalizare și apoi să asfaltam cinci străzi: Emil Racoviță, Euripide, Legumiculturii, Jupiter și Traian Simu. Lucrarea a costat puțin, partea de asfaltare a străzilor în urma canalizării, pentru că tehnologia este pământ și piatră spartă. Valoarea totală este de sub 700.000 de lei, bani din bugetul local. Sunt convins că rezultatul acestei munci este foarte bine primit de către cetățenii care locuiesc în zonă, pentru că vă închipuiți cum erau condițiile înainte aici, când străzile nu erau asfaltate. Era ca în satele mai amărâte, pentru că în satele mai emancipate există deja asfalt…”, a explicat Robu.
Primarul a recunoscut că mai sunt unele „imperfecţiuni”, câte o gură de canal unde nu s-a lucrat corespunzător de exemplu, dar în mare s-a arătat mulţumit de ceea ce s-a făcut. „Este un mare salt înainte”, a spus edilul.
Întrebat ce garanţie au aceste lucrări, primarul a afirmat că ar trebui să ţină 2 ani, dar că sunt drumuri care rezistă şi de 10 ani.
„Avem mai multe străzi în Timișoara realizate prin această tehnologie. Rezultatele sunt foarte bune, concluziile au fost peste așteptările specialiștilor. Și eu m-am mirat mai întâi când am auzit că se practică… Garanția este de 2 ani. Avem străzi asfaltate prin această tehnologie care țin de 10 ani”, a adăugat Robu.
Un exemplu dat de un reprezentant al Direcţiei Tehnice a primăriei, care îl însoţea pe edil, a fost Aleea Viilor. Aceeaşi tehnologie a fost folosită, tot de către Confort, şi pentru prelungirea bulevardului Sudului, un drum care a fost deja cârpit, dar autorităţile locale spun că acolo este trafic greu… „Costă de zece ori mai puțin decât o asfaltare cu fundație!”, a argumentat primarul.
Asfaltare provizorie, până când drumurile se vor face… ca la carte
Pe strada Euripide a apărut şi primul nemulţumit, un bărbat care a spus că este inginer, că lucrează în construcţii şi că s-a făcut o treabă de mântuială…
„Eu stau aici de vreo 20 de ani. Pe acest drum a fost întotdeauna pământ. S-a mai pus niște piatră, s-a compactat pământul cu piatră, așa, s-a mai adus niște balast, s-a mai aruncat niște ciment și s-a turnat asfaltul. Nu are nicio rezistență! Ce s-a făcut aici nu pot să spun că e o porcărie, dar din punct de vedere tehnic şi tehnologic nu este în regulă”, i-a spus Cornel Ferche primarului.
„Asta este părerea dumneavoastră. Tocmai un specialist în domeniu spune că există străzi făcute în Timișoara pe această tehnologie și după 10 ani sunt în stare bună. Dacă v-a plăcut mai mult când aici era pământ… Este o tehnologie care nu este inventată de Primăria Municipiului Timișoara, este o tehnologie consacrată, care își are limitele ei. Dacă ar circula TIR-uri pe aici, sigur că nu ar ține, dar la traficul de aici eu cred că sunt cu totul și cu totul condiții decât cele când drumul era de pământ”, a replicat Robu.
Bărbatul l-a condus pe primar pe drum, pentru a-i arăta fisurile şi denivelările… Edilul a explicat apoi că ceea ce s-a făcut este oricum provizoriu, până când se vor găsi bani pentru o lucrare… ca la carte.
„Este o tehnologie provizorie, pentru acele zone în care este pământ. De aceea costă așa de puțin. Când vor fi bani – și noi încercăm să obținem fonduri europene peste câțiva ani – atunci va fi totul făcut cu fundație solidă, cu borduri, așa cum scrie la carte. Dar nu putem lăsa orașul Timișoara cu drumuri de pământ, pentru că e ridicol. Nevoile sunt mari, posibilitățile restrânse. Şi atunci ai de ales între a lăsa ani la rând străzile cu pământ sau a le asfalta pe o tehnologie mai ieftină, care nu asigură pe termen lung rezistența și nu suportă un trafic greu. Vom continua să facem astfel de lucrări ieftine ca soluție temporară. Dacă ar ţine 10 ani cu numai 700.000 de lei cinci străzi am face numai aşa!”, a conchis Robu. „Atunci n-aţi mai pleca de la primărie…”, l-a completat bărbatul, care l-a invitat pe primar şi pe strada Nicolae D. Cocea, din aceeaşi zonă, să vadă un drum realizat prin aceeaşi tehnologie, în urma cu circa un an şi jumătate-doi, spunea el.
Între timp au ieşit în drum încă două femei, pe strada Euripide, cu alte nemulţumiri. „Sunteţi mulţumită de asfalt?”, a fost întrebată una dintre ele. „Nu! Creşte iarba prin el…”, a răspuns aceasta. „Ei, creşte prin asfalt… Creşte pe marginea drumului”, a contrazis-o ulterior primarul. Alta femeie s-a plâns că pe străduţă circulă camioane.
Ajuns pe strada Nicolae D. Cocea, Robu a fost întâmpinat de un cetăţean la bustul gol, care i-a spus că oricum tot ce s-a făcut în cartier au făcut oamenii, şi nu primăria. Acolo îl aştepta şi Cornel Ferche, să-i arate câteva fisuri în asfalt.
„Tehnologia asta nu e o tehnologie rea, dar presupune o fundaţie la drum… Mai era o soluţie. Puteaţi face o bordurare, trebuia făcută o fundaţie…”, i-a spus bărbatul.
„Ştiţi cât costă bordurile… Mie mi s-a spus că e o fundaţie de pământ şi piatră spartă”, a replicat edilul.
După câteva telefoane la primărie, Robu a aflat că drumul respectiv este făcut de 7 ani de fapt, deci tehnologia este… extraordinară. „Nu l-am făcut eu, l-a făcut Ciuhandu, n-am niciun motiv să-l apăr!”, a afirmat primarul, concluzionând că omul care l-a abordat a fost „profund incorect…”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!