Proiectul de hotărâre privind „înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Proiecte Culturale și Administrare a Moștenirii Capitalei Culturale Europene al Municipiului Timișoara” a fost adoptat, miercuri, de 16 consilieri, care s-au întrunit online într-o ședință extraordinară. Era public de câteva zile pe site, dar anexele cu regulamentul, organigrama și salariile nu au fost făcute publice nici până acum. Nici măcar consilierii locali nu le-au văzut, dar n-au avut nimic împotrivă să voteze un proiect incomplet.
Atribuții
CPCAMCCE este structura primăriei pentru TM2021, adică Centrul de Proiecte Culturale și Administrare a Moștenirii Capitalei Culturale Europene al Municipiului Timișoara. Ce face mai exact această structură aflăm din regulamentul nefăcut public încă și obținut de TION.
Așadar, Centrul implementează, organizează și realizează proiectele culturale angajate prin dosarul de candidatură TM2021; inițiază, organizează și realizează proiecte și programe culturale pentru implementarea Strategiei culturale pentru perioada 2014 – 2024; organizează și realizează, în regie proprie sau în colaborare cu alte instituții publice, autorități sau ONG-uri, acțiuni, proiecte și programe culturale; organizează anual sesiuni de selecție a ofertelor culturale, apeluri de proiecte privind proiecte culturale reprezentând angajamente din dosarul de candidatură TM2021; acordă, prin atribuire directă, finanțări nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgență, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; susține inițiative de cercetare și experimentare a noilor modalități de expresie artistică și concepe, redactează, editează și difuzează cărți și publicații, materiale promoționale, pe orice tip de suport.
Sunt doar câteva dintre atribuțiile din regulamentul care spune că această structură poate „satisface unele nevoi culturale de urgență”, adică poate aloca bani pentru diverse proiecte fără să organizeze o competiție conform legii.
Șase angajați, cu director și director adjunct
Centrul de Proiecte al primăriei va avea șase angajați: un director, un director adjunct, un contabil-șef, doi economiști și un consilier juridic. Jumătate trebuie să aibă studii economice, iar unul trebuie să fie specialist în Drept. Despre restul nu scrie.
Din regulamentul adoptat de consilierii locali care nu l-au citit înțelegem că primarul își face propria jucărie. Adică va putea face pe directorul ori de câte ori lipsește directorul în funcție. Cel care va ocupa postul de director va avea „contract de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată, în urma unui concurs”.
Directorul va elabora și aplica strategii specifice, va urmări calitatea și impactul evenimentelor culturale realizate, va aproba colaboratorii pentru proiectele instituției și se va preocupa de atragerea unor surse de venituri extrabugetare pentru desfășurarea și lărgirea activității specifice a instituției. În plus, îi va da raportul primarului ori de câte ori este nevoie.
Raportul se dă primarului
Directorul „îl informează ori de câte ori este necesar pe primar cu privire la activitatea instituției, organizarea și desfășurarea proiectelor”, scrie în documente, cu mențiunea că va răspunde și la întrebările consilierilor locali. În fiecare an el va fi obligat să îi prezinte primarului un raport de activitate. Doar primarului, nu și consiliului local.
Mai mult decât atât, dacă directorul lipsește cumva din instituție sau e în concediu, atribuțiile lui pot fi preluate de… primar. Sau de adjunct.
„În perioada absentării din instituție, atribuțiile postului de director sunt preluate de directorul adjunct sau de către primar, după caz”, se mai arată în regulament.
Centrul de Proiecte se află în subordinea directă a primarului, în fața căruia răspunde, conform anexei 2 la HCL.
Conform proiectului adoptat miercuri de aleșii locali, salariile de bază pentru angajații centrului sunt cuprinse între 5.605 lei și 12.820 de lei, cu mențiunea că pentru director, director adjunct și contabil-șef sunt de peste 10.000 de lei.
Finanțare
Centrul de Proiecte al primăriei va avea finanțare asigurată din „venituri proprii și din subvenții acordate de la bugetul local”. Venituri proprii înseamnă „încasări realizate din vânzarea biletelor de intrare la spectacol și a caietelor program, din vânzarea de produse și alte materiale promoționale pe care instituția le produce (cărți, broșuri, CD-uri, DVD-uri, albume, tricouri etc.), taxe de participare la ateliere de lucru sau alte forme de instruire sau formare profesională (…) onorarii și comisioane provenite din participări la festivaluri, schimburi culturale și parteneriate cu alte instituții de gen” , însă pot însemna și donații sau sponsorizări.
Este greu de crezut că veniturile din vânzarea biletelor sau vânzarea de produse vor fi prea mari, mai ales că Primăria Timișoara și-a făcut un renume din a organiza evenimente cu acces gratuit.
Centrul de proiecte al municipalității va funcționa, deocamdată, în paralel cu Asociația TM2021, conform primarului, care își dorește un management nou la TM2021.
Articole pe aceeași temă:
Ofertă 2 în 1 pentru TM2021. Primarul vrea și centrul nou, dar și un nou management la asociație
Trimite articolul
XUlra cinstitul si ultra corectul care incaseaza doua salarii (de la PMT + UTV =peste 250 000 lei /an) nu se satura de furat…
Are sofer cu salar de 10000 care ii duce nevasta la cumparaturi la Mall cu Mercedesul, masina de servici, primita mita de la Retim.
Votati Robu !
are jucarie inca 2 luni pana la alegeri cand scapam de el. asteptam sa vina Dominic si sa relanseze proiectul pe baze culturale, cu consultari, cu specialisti. nu sa fie o jucarie dupa chipul robului
Ce prosteala ieftina, ca si cum prosteala condusa Neumann n a fost tot jucaria lui Robu. Suntem cei mai incapabili pe absorbtie de fonduri UE din tara, raportat la nivelul de dezvoltare si buget alocat. Vaisamar. Asa e cand angajezi toti cateii pe posturi de neprezentare…
Structura o fi noua, dar mi-e teama ca va fi populata tot ca vechile structuri: fie cu aceleasi fosile ale scenei culturale timisorene, fie cu smecherasi de partid, absolventi de marketing la fara frecventa, specialisti in hocus-pocus pe bani multi. Timisoara 2021 are nevoie de aer proaspat si asta nu se poate intampla atata timp cat oamenii relevanti cultural au fost marginalizati sau tinuti la distanta.
Timișoara este pe locul 10 la orașe din România cu actualul primar. Până unde merge tupeul lui N. Robu? Care sunt membri plătiți ai comisiei? Singura soluție este fără Narcis la primărie! Vă dați seama ce o sa fie după alegeri, cum se va înțelege viitorul primar cu coronarobu? Se lucrează “tare” în pandemie!
Inca 6 posturi inventate de pletosul care toaca banul public pe fantasmele visate de el noaptea. Posturile sunt desigur pentru fruntasii de partid. Doar neuronul lui Lae putea inventa o structura compusa din doi directori si 6 muzicanti! Un inginer care sa stie ceva despre constructii, lucrari edilitare, nimic? In logica strâmba a academicianului sunt buni doar contabilii care stiu sa fure din banul public. Atata poate maestrul chitarei de Bocsig
-
Corect. Nesimtitul din fruntea primăriei împreună cu acoliții lui trebuie să fie inlaturati. Ieșiți la vot să-l alegem pe Samuel să revină Timișoara la ce a fost odată.
Mizeria asta de primar o da in dictatura. Imediat ne pune sa iesim pe strazi sa facem parada de ziua lui.
Sa nu uitam ca USL, adica iliescu si voiculescu, l-au sustinut ca sa devina primar…
Era clar ca asociatia ce gestiona proiectul Capitala Culturala 2021 nu mai functiona cum trebuie. Pe de alta parte, primaria a suportat aproape toate cheltuielile pentru acest proiect, atat contributia CJT si a guvernului fiind neglijabile. Daca as fi fost primar si eu as fi facut din TM2021 jucaria mea, cu amendamentul ca as fi incercat din rasputeri din secunda 2 sa il pun sef si sa ii dau mana libera lui Ioan Holender, probabil singura persoana care ne poate scoate din rahatul de acuma.
-Partea pozitiva: primarul este sef si la noua jucarie CPCAMCCE 2021, o noua structura, noi angajati, salarii grase, nici o raspundere.
-Partea negativa: TM2021 nu va avea loc, nu se va tine nici un fel de festivitati, nu va veni nici picior de turist din cauza Covid-19.
-Dar poate fi ca este invers? Partea negativa: primarul este sef si la………..
-Partea normala: se inventeaza orice pentru a justifica noi salarii, noi premii, investitii inutile, un frizer nou, doi soferi Vasile, etc.