Nu este pentru prima dată când edilul-şef al Timişoarei expune o astfel de idee. Robu consideră că deschiderea circulaţiei auto prin pasajul subteran din Piaţa Victoriei este o necesitate.
„La fel de important ca dispariția acvariului din Piața Victoriei este și să asigurăm un traseu de circulaţie auto ca să închidem inelul I pe un drum scurt și să evităm această încărcare a porțiunii bulevardul Republicii – strada Sfântul Ioan, apoi Gheorghe Lazăr la dreapta până la PNL, Vasile Alecsandri – Lucian Blaga. Este un flux extraordinar de intens al maşinilor pe acest traseu. Toate aceste maşini nu ar avea ce să caute pe Vasile Alecsandri şi pe Lucian Blaga, pentru că scopul lor este să ajungă de pe Republicii în zona MIU. În momentul în care noi asigurăm un traseu alternativ atunci de-abia putem pune problema închiderii străzii Vasile Alecsandri. Cine vorbeşte de Vasile Alecsandri ca strada pietonală trebui să se gândească mai întâi ce facem cu maşinile. Majoritatea acelor mașini n-ar ajunge pe acolo dacă am avea un traseu alternativ. Iar traseul alternativ este prin faţa Operei. Și pe noi ne interesează în egală măsură, dacă tot există această coincidenţă că şi acvariul şi subpasajul aparţin aceleiași societăți comerciale, să rezolvăm problema inclusiv în privința subpasajului”, a afirmat, marţi, Robu.
Municipalitatea vrea să ofere la schimb societăţii Art, cea care deţine construcţia din sticlă din Piaţa Huniade şi pasajul din Piaţa Victoriei, alte proprietăţi la schimb pentru desfiinţarea acvariului şi eliberarea spaţiului subteran. Primarul a refuzat însă să spună despre ce terenuri sau imobile este vorba, pe motiv că „ele fac obiectul negocierii”.
În ceea ce priveşte condiţiile tehnice prin care ar putea fi amenajat pasajul subteran din Piaţa Victoriei astfel încât să se deschidă circulaţia auto prin această zonă, Robu a studiat problema şi spune că soluţii există. Primarul a fost recent în Franţa, la Paris, unde a studiat unele construcţii asemănătoare.
„Am mai auzit replici de genul că nu există lungime suficientă pe Republicii pentru a asigura o pantă acceptabilă pentru realizarea subpasajului. Am făcut poze în Paris, pe Champs Elysees, este un pasaj – am măsurat cu pasul – care coboară pe 60 de metri și nu-i deloc abruptă coborârea. E adevărat că e pentru camioane şi autobuze, dar nici noi nu vrem să treacă pe acolo camioane și autobuze, să treacă mașini și microbuze, atât. Ori pentru asta 2 metri înălțime este suficient, o pantă pentru a ajunge la 2 metri, 2,20 metri este foarte uşor de realizat. Pentru noi este de foarte mare interes acest subpasaj. Totul e studiat tehnic. Sunt magistrale, dar rămân acolo. Acolo e un canal vechi, nu e nicio problemă, nu se atinge nimeni de el…”, a adăugat Robu. În plus, primarul spune că în pasaj, în subteran, ar putea fi amenajată şi o parcare.
„Ideea este să facem subpasajul care să ducă de la Republicii până în faţă la Liceul MIU, iar pe deasupra prin subpasaj se poate face o parcare până sub ceas sau chiar mai mult încolo, nu trebuie să fie foarte mare, una care să înlocuiască parcarea de suprafață actuală de la Modex. Una la fel se poate face foarte ușor săpând spre ceas”, a explicat edilul. Acesta a afirmat că în prezent se lucrează la un studiu de fezabilitate în acest sens. Chiar dacă de regulă primăria organizează licitaţii pentru realizarea unor astfel de studii, iar consiliul local nu a aprobat oportunitatea demarării unei investiţii de o asemenea anvergură, primarul este convins că aleşii locali vor fi „în rezonanţă” cu proiectul său. Robu nu a putut estima la ce valoare s-ar ridica o astfel de lucrare.
„Acum se lucrează la un studiu de fezabilitate și abia în faza în care se face proiectul putem vorbi despre valoarea lucrării. Nu trebuie aprobare punctuală din partea consiliului local, avem prevăzut în buget un fond pentru studii de fezabilitate. (..) Estimez că într-un an se va putea termina lucrarea. Banii vor fi de la bugetul local”, a conchis primarul Timişoarei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!