„Am declanşat un audit general la RATT. Este în derulare, necesită vreo patru săptămâni. Eu sunt foarte nemulţumit de RATT. Este o regie
unde am în plan să intervin radical, dar pentru asta am nevoie de un audit, de o analiză atentă a raportului de audit şi, desigur, prin consultare cu echipa, vom lua o decizie de reorganizare. Nu putem păstra structuri care sunt găuri negre”, a afirmat primarul Nicolae Robu.
Edilul a afirmat că există mai multe lucruri care îl nemulţumesc la RATT, începând de la situaţia financiară a Regiei şi continuând cu buruienile crescute lângă liniile de tramvai, starea mijloacelor publice de transport şi graficele de circulaţie care nu sunt optimizate şi chiar politica de stabilire a tarifelor la bilete, „care nu ţine cont de gradul de confort al mijloacelor de transport în comun” .
„Toate conduc la concluzia că acolo nu a existat un management corect. Acolo există purtători de cuvânt… eu am putut să conduc o universitate care nu a avut purtători de cuvânt, nu a avut o armată de oameni pe comunicare, nu ştiu ce au de comunicat ei. Văd că îşi fac reclamă la circulatul cu tramvaiul. Chiar avem bani de plătit aşa ceva când de fapt există deficite uriaşe? (…) Consider că acolo managementul este defectuos”, a mai spus Robu.
În ceea ce priveşte achiziţia de tramvaie noi, investiţie aprobată de fostul consiliu local, care şi-a dat acordul pentru contractarea unui credit de peste 46 de milioane de euro în acest sens, edilul crede că nu este o prioritate pentru oraşul Timişoara să se cheltuie o asemenea sumă pentru tramvaie. Robu spune că există soluţii mai ieftine şi că se pot cumpăra tramvaie bune care să coste sub un milion de euro bucata. Primarul nu a putut preciza când ar putea fi cumpărate aceste noi mijloace de transport, precizând doar că acest lucru se va întâmpla cândva în timpul mandatului său…
„Credeţi că singurul mod prin care poate fi îmbunătăţită starea mijloacelor de transport în comun, a tramvaielor, este achiziţia de tramvaie cu 3 milioane de euro bucata? Câte oraşe din Europa îşi permit să dea 3 milioane de euro pe un tramvai? Asta e prioritatea oraşului Timişoara? Există multe soluţii mult mai ieftine prin care dai confort cetăţenilor şi rezolvi problema pe un anumit orizont de timp. Există tramvaie cu aer condiţionat – nu sunt eu specialist în domeniu, dar am o informare preliminară -, silenţioase, care arată foarte bine şi cu mai puţin de un milion de euro bucata, cu circa un milion, nu neapărat cu 3 milioane de euro. Voi face tot ce îmi stă în putinţă să nu dăm 3 milioane de euro pe un tramvai, nu este asta prioritatea Timişoarei, nu trebuie să venim noi cu aşa tramvaie câtă vreme nu-şi permit Parisul şi Viena”, a conchis Robu.
Primarul a reiterat faptul că o soluţie pentru salvarea RATT ar fi în opinia sa promovarea unui management privat.
Consiliul Local Timisoara a aprobat achizitia de noi tramvaie
Citiți principiile noastre de moderare aici!