Din „meniu” nu vor lipsi cupola care a fost și anul trecut, dar nici o rochie realizată din flori sau porțile din flori, care în perioada sărbătorilor de iarnă au fost puse în centru cu luminițe.
Bugetul Festivalului Timfloralis 2016 este de 300.000 de lei, banii fiind alocați deja din bugetul local de aleșii municipali. Cea de-a doua ediție este programată pentru perioada 22 – 24 aprilie, când „mii de flori vor umple centrul Timișoarei”.
„Festivalul va avea loc vreme de trei zile în Piața Victoriei și pe străzile Alba Iulia și Mărășești. În cadrul acestuia se vor expune și comercializa flori, accesorii specifice și amenajări floricole, vor exista momente artistice susținute de Filarmonica Banatul, concerte simfonice cu temă florală, ateliere și expoziții. Dintre elementele inedite ale festivalului amintim cupola cu flori, porți din flori, precum și o inedită rochie din flori. Timișoara este Orașul florilor pentru că în anul 1850 aici era o adevărată industrie floricolă”, se arată în nota de fundamentare pregătită de reprezentanții Casei de Cultură a orașului, în baza căreia municipalitatea a alocat finanțarea necesară pentru Timfloralis.
Documentul este semnat de directorul casei, Pavel Dehelean, și de contabilul-șef și a ajuns pe mesele consilierilor locali la cea mai recentă ședință de consiliu.
În baza cheltuielilor de anul trecut, cei de la Casa de Cultură au estimat pe ce se vor duce banii orașului anul acesta.
Societatea Horticultura primește aproape jumătate din buget, adică 110.000 de lei, banii fiind împărțiți între aranjamente florale, întreținere spații verzi, plantare de flori – 35.000 și opt arcade din flori – 80.000 de lei.
Conform notei de fundamentare, în capitala Banatului vor veni șase floriști internaționali, din Olanda, Polonia și Franța. Ei vor fi cazați la Hotel Timișoara, care primește 20.000 de lei pentru servicii de cazare și masă. Cei șase floriști vor fi plătiți cu 35.000 de lei pentru o piesă centrală din flori, dar și pentru workshopurile pe care le vor ține pentru specialiști, amatori și publicul larg, dar și pentru expoziția comună cu tematică florală care va avea loc.
Membrii Asociației Floriștilor din România primesc și ei 15.000 de lei pentru o demonstrație florală, pentru un „cooking floral show”, pentru un workshop floral și pentru un „workshop de design floral”.
Pentru serviciile audio-video, Casa de Cultură plătește 10.000 de lei firmei Corporate Smart Solution SRL, societate cu sediul în Timișoara, înființată în 2013.
O sumă frumușică primește și Asociația ProPhilarmonia Timișoara, pentru „servicii artistice” – 25.000 de lei.
Alți 20.000 de lei se duc la Casa de Cultură a Studenților, 25.000 de lei către firma SC Booking Manage SRL – societate care nu există în mediul virtual și 10.000 de lei către Ansamblul Timișul. Paza costă și ea 5.000 de lei, agenții venind de la firma SC Force SRL. Scena este închiriată de la SC Cat Media Grup SRL, care furnizează și luminile, contra sumei de 20.000 de lei. Cat Media Grup a fost înființată în anul 2006, în Timișoara.
Vă reamintim, primarul Nicolae Robu a dispus un control amănunțit la Casa de Cultură a Municipiului Timișoara, aflată în subordinea primăriei, având suspiciunea că reprezentanții instituției ar fi încheiat contracte nejustificate pentru anumite evenimente culturale organizate din bani publici. Zilele trecute v-am prezentat și „nota de plată” a Târgului de Paște 2016, organizat tot de Casa de Cultură.
Articole pe aceeași temă:
Totul despre Targul de Paste 2016 din Timisoara. Inca o editie fara iepurasi vii
Citiți principiile noastre de moderare aici!