Centura de Sud are toate şansele să devină realitate. Are documentaţia întocmită, studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, mai trebuie doar bugetată.
„Sperăm la o rectificare bugetară undeva în preajma lunii iulie – să fie prinsă pe bugetul CNADNR, astfel să se demareze procedura de achiziţie privind cotractarea lucrărilor de execuţie pentru Centura de Sud a Timişoarei. Dacă totul merge conform planului, din punctul de vedere al procedurilor, construcţia efectivă ar putea începe în primăvara anului viitor”, spune Călin Dobra, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
Centura de Sud a Timişoarei va lega Calea Şagului cu nodul rutier de la Remetea Mare.
De la Dan Şova s-a obţinut şi promisiunea realizării unei bretele la Sânandrei, pentru ca timişorenii să urce mai „lesne” pe autostradă, acesta observând şi traficul foarte îngreunat ce leagă Timişoara de autostradă, în mod special prin Giarmata, fapt ce timişorenii îl văd zi de zi.
Există posibilitatea de a discuta şi acele descărcări simple din zona Şanoviţa, Bethausen, Recaş (acolo unde autostrada este finalizată, o parte, dar lipseşte bucata de legătură şi s-a discutat construirea unor drumuri provizorii pentru ca timişenii să se folosească de bucata de autostradă terminată), ceea ce impune din nou o rectificare bugetară şi prinderea acestui proiect pe lista CNADNR-ului.
Autorităţile promit în continuare finanţarea Centrului Intermodal de Marfă de la Remetea Mare.
„Din punct de vedere al centrului intermodal ni s-a transmis clar, din punct de vedere al Ministerului (n.r. – Ministerul Transpoturilor) şi al CNCFR – locaţia cea mai strategică pentru realizarea lui este în judeţul Timiş şi astfel suntem prioritari în demararea proiectului privind strategia de dezvoltare intermodală la nivel de România”, mai spune Dobra.
Citiți principiile noastre de moderare aici!