În total, la Timișoara vor ajunge 44 de autobuze electrice cumpărate cu fonduri europene în urma parteneriatului primăriei cu Ministerul Dezvoltării.
Primele patru mijloace de transport vor ajunge săptămâna viitoare în oraș, iar restul de 40 vor fi livrate la Timișoara în următoarele luni. Autobuzele au o capacitate de aproximativ 130 de călători și o durată de funcționare de minimum 15 ani, din care opt fără reparație generală.
„Prin aspect, noile mijloace de transport onorează industria timișoreană de odinioară care a produs între 1970-1990 tramvaiul Timiș 2 prezent pe șine nu doar în Timișoara, ci în toate marile orașe ale României. Culorile Timiș 2 erau galben – negru – alb. Pentru ca timișorenii să nu mai stea blocați în trafic avem nevoie de transport public eficient și o flotă modernă. Este soluția aplicată în orice oraș european în care se circulă bine.
În ultima lună, am reușit să câștigăm 75 de milioane de euro fonduri europene și reușim să înlocuim întreaga flotă de transport public: în total 150 de autobuze electrice, firobuze și tramvaie noi”, a transmis, duminică, primarul Dominic Fritz.
Autobuzele electrice vor fi articulate și vor avea o lungime de 18 metri. Ele vor sosi la pachet cu 15 stații de încărcare rapidă și 44 de încărcare lentă.
Mijloacele de transport electrice vor avea o garanție de șase ani, potrivit reprezentanților firmei turcești.
Autobuzele electrice vor avea o capacitate de cel puțin 130 de persoane, din care cel puțin 44 pe scaune. Vor avea podea integral coborâtă și facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Vor rezista la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, ceață, noroi, zăpadă, chiciură, gheață, apă cu sare, produse petroliere, materiale și soluții antiderapant.
Mijloacele de transport vor avea scaune din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti, antivandalism, vopsea înglobată, cu tapițerie rezistentă la uzură şi murdărie, uşor lavabilă.
Autobuzele vor fi prevăzute cu sistem de supraveghere video în interior şi la exterior, cu cel puţin opt camere digitale color, cu înregistrare audio. Vor avea o durată de funcționare de minimum 15 ani, din care opt fără reparație generală.
Pe aceeași temă:
Primăria Timișoara implementează un sistem modern de mobilitate urbană
Edilii au pus ochii pe banii din PNRR pentru înnoirea flotei de transport local
Autobuzele electrice, scumpite în timp ce călătorii din Timișoara le așteaptă
Primăria Timișoara face primul pas pentru achiziția a 25 de troleibuze cu bani europeni
Trimite articolul
XSuperb! Inregistrare audio in autobuz. Felicitari primariei Timisoara!
Sper sa aibe atâta minte măcar, și sa planteze in fiecare tramvai sau autobuz nou, câte 1 controlor și 1 jandarm. Măcar in primul an, pana se mai civilizează călătorul … Camerele video sunt utile DOAR DUPĂ ce se constata un act de vandalism sau furt.
Bine ca nu mai sunt violet- culoare msi urata nu exista. Asa, galbene, culoarea traditionala in Timisoara, sunt mai vizibile in trafic, mai ferite de accidente. Violet s-au facut de cand primarul era obsedat de Poli. Nu mai este cazul.
-
Violet, tuto, e culoare echipei POLI TIMISOARA!
-
nu inteleg de ce au fost vopsite in culorile echipe desfiintate care nici nu a avut rezultate remarcabile, promovam mediocritatea…
-
Sau de corelarea sistemului de semaforizare! Plus de mai multi sofri si mai putini posesori de permise!
De sistemul de semaforizare nu vorbeste nimeni!
O mizerie, cum sa aduci autobuze facute dupa un tramvai din 1970 toamna?! Daca nu sunt vopsite in culorile orasului alb violet nici nu ma urc in ele.
-
alb-violet sunt culorile unei echipe de folbal, nu ale orasului.
-
Robulache, tu esti? Nu mai pupi mandat in veci! 🙂 )))
75 milioane Euro pentru 44 autobuze si niste statii de incarcare dintre care probabil jumatete vor incarca masinile angajatilor din conducere.
Cu 75 milioane se putea achizitiona 350 autobuze diesel de ultima generatie.
Si o intrebare…peste maxim 5 ani cand bateriile devin inutilizabile…de unde scoate primaria vreo 10 milioane euro sa le inlocuiasca?