Cele două autobuze 100% electrice vor circula pe linia 33, între Calea Șagului și Catedrala Mitropolitană. Primele curse vor porni la ora 6:43 din Calea Șagului, respectiv la ora 6:42 din stația de la Catedrală.
Anterior, autobuzele Karsan au fost testate prin curse de probă pe traseele din oraș. Acestea au o lungime de 18 metri și o capacitate de aproximativ 155 de călători, din care 50 pe scaune. Autobuzele electrice includ facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități și sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video în interior și la exterior.
Acestea sunt făcute în așa fel încât să reziste la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, gheață etc. Scaunele sunt făcute din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti și antivandalism. Se estimează că acestea vor putea funcționa minim 15 ani fără a avea nevoie de reparații generale.
Pentru aceste mijloace de transport, pe Bd. Dâmbovița, pe un teren al Societății de Transport Public Timișoara (STPT), va fi construită o platformă pentru gararea lor. Aici vor fi instalate 44 de stații de încărcare lentă și patru stații de încărcare rapidă.
Pe lângă cele două autobuze care vor ieși pe traseu de mâine, la Societatea Publică de Transport Timișoara au mai ajuns alte 14 autobuze, care se află în probe. Ele urmează să fie introduse treptat în circuitul transportului în comun, inițial pe liniile expres 1, 2 și 7.
Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, până în octombrie urmează să fie livrat, în tranșe, întregul lot de 44 de autobuze Karsan. Mijloacele de transport în comun vor intra în circulație după parcurgerea verificărilor tehnice și administrative necesare.
Banii pentru aceste autobuze vin prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 4, în baza unui proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Primăria Municipiului Brașov. Valoarea totală a proiectului este de peste 220 de milioane de lei, din care bugetul alocat municipiului Timișoara se ridică la peste 170 de milioane de lei. Finanțarea nerambursabilă acoperă 98% din totalul costurilor eligibile, iar diferența de 2% și valoarea cheltuielilor neeligibile se finanțează din bugetul local.
„Răspunsul unui oraș modern la problema traficului este un transport public confortabil, modern și nepoluant. Facem încă un pas în direcția aceasta și, de mâine, timișorenii vor putea folosi primele două autobuze electrice noi pe ruta Catedrală – Calea Șagului. Urmează apoi încă 42. Sunt hotărât să transformăm transportul public în prima opțiune pentru timișoreni și, de aceea, facem eforturi susținute pentru restructurarea STPT, reabilitarea infrastructurii de linie de tramvai și înnoirea completă a flotei de transport”, transmite primarul Dominic Fritz.
Pe aceeași temă:
Încă două autobuze electrice, din cele 44, au ajuns la Timișoara
FOTO. Primele autobuze electrice ajung în câteva zile la Timișoara
Trimite articolul
XCe bine ca au schcimbat culoarea.
-
Schci,schci…
FritzON la datorie sa slaveasca inexistentele realizari ale stapanului.
-
crezi ca i-a fost usor sa aleaga culorile? tu ai idee cat de greu este? intreaba-l pe robu, ca si el a ales la un moment dat niste culori la politehnica… tot asa frumoase, poate mai frumoase. Chiar ma gandesc sa cer codul de vopsea, sa-mi vopsesc si eu masina tot asa fain!🤪
boss, cine plateste comanda muzica, nimic complicat. plus ca is destule stiri cu tragedii si accidente de tot felul, las’ sa fie si altceva.
Scrie POR 2014-2020? scrie! deci nu e niciun fritzon in cazul asta. Exceptand culorile! Vrei realizarile lui frigz? daca nu-si plateste rapid primaria datoriile pentru pierderile tehnologice, o sa vezi cea mai mare realizare a lui frigz🥶-
Oltene,tu chiar nu ai cum sa intelegi culorile alese de Robu.Sunt ale echipei de suflet a Timisorii. Dar asa e cand nu ai cultura locului.Nu e nici o suparare.Dar iti spun.
-
Fara nici o suparare, oltene, ma refeream la cladirea politehnicii vopsita galben spalacit + ocru sau ce culori erau alea!🤣😂🤣😂🤣 Asa e cand n-ai cultura locului, oltene!😂🤣😂🤣😅
-
-
in cat timp vor lua foc?
-
eu mă întreb : în cât timp vor devenii wc-uri publice ?
-
Dupa ce vei deveni inteligent, adeca niciodata.
-
Imediat sari cu rautatile…da-le si tu 2-3 saptamani si apoi numai bine, pe la 1 mai – foc de artificii cu autobuze, super show. Sunt sigur ca n-o sa fim dezamagiti.
-
Nicio problema daca va lua foc. Vor urma stiri interesante. Sunt convins ca Dorel va lua toate masurile ca sa dezactiveze butoanele de urgenta pentru deschiderea usilor, cum a facut in cazul troleibuzelor si autobuzelor.
Arata oribil, zici ca e un papagal, macar de erau vopsite in tricolor daca violet nu e pe placul lui fritzulica…
Bine ca nu mai e movul ala oribil. Ne-a intrebat cineva cand s-a ales mizeria aia de culoare? Bai robulica, nu toti suntem obsedati de poli. Ca daca eram poate si faceam ceva pt echipa, nu doar mimam, vopsind tot ce misca in mov.
Peste o săptămână se va putea citi ” I love u Mărioara ” pe scaunele . Sau poate chiar F+N= Love …
Stiti ce e mai nepoluant de atat? TROLEIBUZUL!!!!!
-
Ba mersul pe jos, dacă nu-i bazat pe consum de fasole. Dacă da, nasol de pietoni, ajung la fel de poluanți ca vacile, responsabile de încălzirea globală.
-
cu bicicleta si pe jos. maxim 15 minute de casa.
#🤪
-
Unii soferi nu porneau aerul conditionat vara si caldura iarna. De acum incolo adio AC si caldura definitiv . Doar nu vor descarca bateria pentru calatori. Doar in fata va merge pentru confortul lor. Mai vedem acusi.
Binenteles,autobuze noi,introduse pe ce ruta ? normal,orice trece prin centru ! la fel ca tramvaiele … de cand ati vazut in istoria timisoarei tramvaie sau autobuze noi in zonele de periferie ? va dau un exemplu,tramvai 7 NICIODATA nu a fost unul nou nout ,doar jafurile bagate .
Timisoara nu e a tuturor, e doar a celor din centru sa se vada ca suntem capitala cultural europeana . Am crezut ca va schimba ceva Fritz,la fel ca toti ceilalti primari !