Potrivit lui Pistol, asocierea S.C. D P CONSULT S.A. – S.C. EXPLAN S.R.L. – S.C. GEOLOGIC SITE S.R.L. – SCA TEAHA&FÜZESI este cea care a câștigat contractul pentru tronsonul Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km). Asocierea de firme trebuie să finalizeze studiul de fezabilitate în 18 luni.
Valoarea contractului, finanțat prin fonduri europene, este de 21,05 milioane de lei, fără TVA.
„Prin realizarea drumului de mare viteză Filiași – Lugoj urmărim asigurarea accesului la rețeaua TEN-T de baza și la rețeaua extinsă, prin construcția coridoarelor de legătură națională, asigurarea unei rețele de transport rutier sigure și operaționale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere și a timpilor de călătorie, conectivitatea între centrele economice importante dintre Oltenia și Banat, îmbunătățirea condițiilor pentru transportul de mărfuri, asigurarea spațiilor de parcare și de odihnă pentru participanții la traficul rutier dar și a măsurilor de siguranță pentru transportatori, conform cerințelor UE și realizarea unui căi rutiere de mare viteză, la standarde europene, inclusiv prin dotarea cu sisteme inteligente de transport”, a transmis, vineri, Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Drumul de mare viteză Filiași – Lugoj este structurat astfel:
- Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km)
- Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km)
- Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km)
- Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km)
„Autostrada sudului”, cum mai este numit viitorul drum de mare viteză ce va lega Oltenia de Banat, va avea regim de drum expres sau de autostradă, în funcție de ce vor indica studiile de fezabilitate (SF).
Vă reamintim că CNAIR a desemnat recent o asociere de firme din România și o firmă din Turcia ca să întocmească două SF-uri necesare construcției a două loturi din drumul de mare viteză Filiași-Lugoj. Este vorba despre loturile 2 și 4.
Câștigătoarea contractului pentru lotul 2 aferent tronsonului Drobeta Turnu Severin – Domașnea, cu o lungime de aproximativ 65 km, este Asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. Valoarea contractului este de 35,78 milioane de lei, fără TVA iar durata acestuia este de 28 luni.
De asemenea, câștigătoarea contractului pentru lotul 4 Caransebeș – Lugoj, cu o lungime de aproximativ 50 km, este firma turcă INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ. Valoarea contractului este de 12,11 milioane de lei, fără TVA, iar durata de realizare a SF este de 20 luni.
În urmă cu câteva luni, reprezentanții CNAIR anunțau că după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, instituția a desemnat câștigătorul pentru elaborarea SF aferent lotului 1, Filiași-Drobeta Turnu Severin. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DP CONSULT S.A. (lider de asociere) – EXPLAN S.R.L. – GEOLOGIC-SITE SRL -SCA TEAHA&FÜZESI. CNAIR va achita pentru această documentație aproximativ 21,1 milioane de lei fără TVA.
La finele lunii martie, CNAIR a anunțat că după soluționarea contestației, a fost atribuit contractul „Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Domașnea – Caransebeș” asocierii de firme Asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL SAS – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL.
Pe aceeași temă:
O asociere de firme va proiecta lotul 3 al drumului de mare viteză Filiași – Lugoj
SF de 16 milioane de euro pentru trei loturi ale drumului de mare viteză Lugoj – Filiași
Trimite articolul
Xstire din viitor: “e anul 2055 si documentatia proiectului de prefazabilitate a drumului de mare viteza Lugoj-Filiasi e aproape gata. in maxim 10 ani vom putea circula pe segmentul de autostrada”