Centrul de Proiecte Timișoara este o structură relativ nouă în subordinea primăriei, deși exista încă de pe vremea fostei administrații. A devenit funcțională odată cu angajarea directorului Alexandra Rigler, singurul candidat rămas în cursă la primul concurs de angajare desfășurat de primărie. În vară, la al doilea concurs, s-a reușit formarea unei echipe de șapte oameni, iar la scurt timp Centrul de Proiecte și-a dublat organigrama, așa că la sfârșitul verii a mai pornit un concurs de angajare, pentru încă șapte oameni.
Se căutau un inspector de specialitate financiar-contabilitate, inspector de specialitate resurse umane, inspector de specialitate programe și proiecte, inspector de specialitate parteneriate și proiecte, expert management infrastructură, expert comunicare și expert design. Condițiile de angajare n-au fost prea dure, astfel că experților li s-a cerut cel puțin un an vechime în muncă.
Concursul s-a încheiat la sfârșitul lunii septembrie, în 29 fiind afișate rezultatele contestațiilor. Echipa Centrului de Proiecte a fost relativ întregită pe site-ul structurii mai bine de o săptămână mai târziu.
La Centrul de Proiecte s-au mai angajat acum Raluca Calițoiu – inspector de specialitate parteneriate și programe, Florentina Fekete-Muller – inspector de specialitate parteneriate și programe, Alex Iliescu – expert design, Anca Nistor – expert comunicare și Lucian Pană – expert management infrastructură. Două posturi nu au fost ocupate: inspector financiar-contabil și inspector resurse umane. Printre noii colegi apare și Anca Nistor, de acum fostă consilieră personală a viceprimarului Ruben Lațcău.
La primărie a mers pe politici publice
Anca Nistor a ajuns în Primăria Timișoara în luna ianuarie a acestui an, pe un post de consilier personal al viceprimarului Ruben Lațcău. Ea urma să aibă „ca rol partea de politici publice și de urmărire, dacă noi implementăm cu adevărat ceea ce ne-am asumat în contractul nostru de angajament cu timișorenii”, spunea edilul la acea vreme.
Ori nu a rezistat prea mult alături de noii ei colegi din Primăria Timișoara ori nu îi place prea mult administrația publică, pentru că a decis să plece la Centrul de Proiecte. Acum este al doilea expert în comunicare al instituției din subordinea PMT.
„Om de comunicare pasionat, crede în puterea comunicării profesioniste și oneste de a aduce coeziune și empatie în comunitate. A activat ca reporter, apoi ca specialist de relații publice în sectoarele editorial și cultural, ca organizator de evenimente. În mediul ONG a coordonat proiectele de advocacy ale unei fundații din domeniul dizabilității intelectuale. Ulterior a coordonat activitățile de comunicare în filialele europene ale unei asociații internaționale active în domeniul întreprinderilor sociale. A lucrat, de asemenea, în administrația publică locală, în calitate de consilier de comunicare. De asemenea, ca voluntar, și-a pus cu multă plăcere experiența profesională în folosul unor inițiative comunitare”, este biografia Ancăi Nistor pe Centrul de Proiecte al PMT.
Doar trei oameni la Serviciul Comunicare al Primăriei Timișoara
Centrul de Proiecte are acum doi experți în comunicare, în timp ce la Primăria Timișoara sunt angajați, la Serviciul Comunicare, doar trei oameni. Structura din subordinea primăriei se ocupă de tot ce înseamnă finanțări nerambursabile în domeniile cultură, educație, tineret, sport, mediu, implicare civică și socială.
Vă reamintim, la Primăria Timișoara au fost angajați zece consilieri personali în administrația Fritz: șase pentru primar și câte doi pentru fiecare viceprimar. Dominic Fritz este consiliat de Rudolf Gräf, Val Mureșan, Loredana Pintea, Simona Fiț, Bogdan Marta și Dana Lazăr, Ruben Lațcău de Lucian Suciu și Anca Nistor (care a plecat acum – n.r.), iar Cosmin Tabără de Cătălin Olteanu și Ilie Sîrbu.
Doi dintre ei au prins rădăcini și în consiliile de administrație ale instituțiilor din subordinea municipalității, deși viceprimarul Ruben Lațcău garanta public, exact cu aceste cuvinte, la scurt timp după ce a ajuns în primărie, că „niciunul dintre consilierii mei viitori nu va fi în niciun consiliu de administrație, cum nu sunt și nu vor fi nici cei ai primarului”. Patru luni și ceva mai târziu de la acel moment, chiar unul dintre cei care îl consiliază pe Lațcău a fost numit în CA al Societății de Drumuri Municipale. În septembrie a ajuns membru cu acte în regulă în CA SDM.
În 18 mai a fost numit în CA al Horticultura și Rudolf Gräf, consilier personal al primarului Dominic Fritz. Din partea primăriei mai face parte din CA Retim și city managerul Matei Creiveanu.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XUn articol care surprinde perfect “revolutia bunei guvernari”.
referendum demitere.
Pai de ce nu schimba postul din primarie pe unul de la privat?
-
Pentru ca nu vrea sa lucreze ca femeie de serviciu sau ca muncitoare necalificata. E constienta ca la privat asta o va astepta.
Probabil ca si-a dat seama ca nu se pot indeplini punctele asumate in contracult de angajament cu timisorenii. Oricum pentru a creste si a introduce noi taxe nu e nevoie de cine stie ce consilieri. Asta poate fi facut de orice persoana prin care isi recunoaste incompetenta.
mama ce m-am speriat am crezut ca a plecat sa lucreze in mediul privat . Cand colo ce sa vezi duduia a gasit alt loc caldut la stat singurul criteriu de performanta find carnetul de partid
Că doar nu crede cineva că angajările in administrația USR diferă de celelalte? Ipocrizie imensă ….si multă, multă prefăcătorie. Sper să ne trezim la următoarele alegeri.