Primul tramvai turcesc destinat Timișoarei a trecut de faza de testare în Europa și a fost livrat către Timișoara. Garnitura a fost testată în laboratoare specializate din Germania, Cehia, Spania și Turcia, așa cum informa PMT în luna aprilie.
Primăria Timișoara cumpără 21 de tramvaie noi, cu fonduri europene, în baza contractului de furnizare 103 din luna iulie a anului 2019. Pentru a fi acceptat la recepție, primul tramvai livrat trebuie să fie omologat/agrementat în România.
11,58 de milioane de lei costă un tramvai nou. Fiecare garnitură va avea 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai, mai informează PMT.
Așa cum se lăudau reprezentanții primăriei, noile tramvaie ar urma să aibă cea mai mare autonomie din lume. Aceștia vor investi și peste 40.000 de euro pentru promovarea noilor tramvaie.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Zeci de mii de euro pentru promovarea noilor tramvaie turcești din Timișoara
Trimite articolul
XHerr FRITZ oare nu se poate renunta la acest contract?Ca la Timisoara nu trebuiesc tramvaie noi si cu bani economisiti ati putea salva CAPUSEALA de la COLTERM
-
Tramvaie noi fără investiții majore în terasament=ZERO
vor ZORNĂI MAI RĂU CA ALEA noi DE LA ARAD, aduse de Robu-
Meseriasului “Sinele vechi” @ daca nu cunosti realitatea dormi in continuare! Tramvaiele ce zici tu ca sunt noi, sunt acele vechituri cu 30 de ani de exploatare aduse din gunoaiele Germaniei de Ciuhandu si coafate de Robu. Mare parte din infrastructura este refacuta in anii 2000, mai trebuiau schimbate sinele de pe Buziasului, Gara Tm Est – Meteo si linia lui 7. Daca Robu ar fi cumparat in 2012 tramvaie noi, cu podea integral coborâtă de la Astra, model Imperio sub licenta Siemens astazi nu mai filozofai tu aici. Dar e plina Romania de specialistii lui peste prajit
-
Prefer tramvaie Made la Arad decat made in Turkey, sunt prea sarac ca sa cumpar lucruri ieftine
-
-
-
Tramvaiele sunt cumpărate cu fonduri europene,BRAVO ROBU,sobolanii sunt dăunători,haterilor :))))
-
Avem nevoie de tramvaie dar nu turcesti ci Made in Germany, turcii nu au traditie in domeniu
Aceștia vor investi și peste 40.000 de euro pentru promovarea noilor tramvaie Pardon am uitat ca deja Domnul FRITZ a alocat bani pentru promovare si atunci cum sa retraga bani Se supara Domnul Barna si cei care au luat comisioanele(Spaga)
putem scapa odata de violetul ala…obsesia bolnavului Robu?
-
orice oras trebuie sa aibe o culoare. acesta este culoarea Timisoarei. get used to it.
-
Culoarea tradițională a RATT este galben, Andrei. Amintește-ți de Timiș2, sau uită-te la poze dacă nu le-ai prins.
Violetul nu este culoarea Timișoarei, este doar culoarea Politehnicii, cu care s-a făcut o încercare de branding care a cam eșuat. Mai ales că echipa s-a dus pe plută, de fapt întreg fenomenul fotbalistic de la Timișoara s-a dus pe plută.
Este foarte bună sugestia să revizuim schema de culori la noile tramvaie. Oare RATT/STPT nu are un cuvînt de spus?
-
Culoarea Timisoarei la transport in comun este galben-portocaliu cu dungi maro si albe. Doar necunoscatorii cred ca este alb-violet. Alb-violet este culoarea lui Poli si nu a orasului!
-
-
Pardon dar nu inteleg ce are Robu cu treaba asta.Vina lui este ca a obtinut finantarea pentru ele???
-
Nu Robu a rezolvat finanțarea, ci Ministerul din București, care a și încasat șpaga la contract…
-
Bucuresti ne Bucuresti dar finantarea pentru ele au fost obtinute de Robu ca si pentru “VAPORETE”,autobuze scolare si cum si Giuhadru a obtinut finantare pentru autobuze si troleibuze Dar intrebarea este ce a obtinut HERR FRITZ in pelerinajele lui la BUCURESTI,”Am obtinut bani pentru Colterm,Am obtinut bani pentru Timisoara culturala,Am obtinut bani pentru drumuri”Si cand sa ajunga bani “GUVERNUL SABOTEAZA PRIMARIA TIMISOARA Abureli ala USR
-
-
-
Violet e culoarea echipei de fotbal a orasului Timisoara (poate, in viitor, vom avea si echipa, si stadion). Noi, timisorenii, o apreciem.
-
Timisoreanul pacii. Nu ai pic de simt estetic.
-
-
Si eu ma gandeam exact la acelasi lucru.
Consider ca galbene, cum erau inainte, erau mult mai placute estetic si usor de reperat in trafic.-
de aia nu poti tu sa circuli cu masina ca nu le vezi sau? uitate la semne si citeste legislatia aia si respecto
-
Nu v-am jignit cu nimic astfel incat sa ma luati in balon. Mai mult, si daca aveti conflicte care, este evident ca va depasesc si pe care nu le mai puteti controla de vreme ce le exhibati public, macar invatati sa scrieti corect romaneste.
-
-
-
Alb-violet vine de la Ciuhandu. Chestie de gusturi, dar mie imi placeau galbene cu alb, usor de vazut de la distanta si cu sanse mai mici de a fi lovite de bizoni la volan. Robu e devina pentru autonomia pe baterii inutila, care a dus la pretul exagerat si termenul de livrare intarziat. Sa nu uitam cat a durat sa gaseasca un furnizor, licitatie dupa licitatie. Cu aceiasi bani aveam mai multe garnituri, si livrate mai repede. 5km autonomie pe baterii insemna libertatea de a merge fara curent intre 50% si 100% din traseu, in functie de linia pe care circula.
-
Vine de la Orza, viceprimarul lui Ciuhandu. Ciuhandu era ocupat cu casele…
-
-
RATT avea de la mijlocul anilor 2000 mijloacele de transport în alb-violet
-
Orza ne-a bagat violetul, Robu l-a dus mai departe…
Arata bine, astept sa il vad in realitate.
foarte frumos, ma bucur, abia astept sa le vad operationale si sa dispara odata vechiturile.
insa degeaba se aduc tramvaie noi daca infrastructura (sinele) este praf. ar trebui investit in reabilitarea infrastructurii
Toate bune si frumoase, dar de ce trebuie promovate tramvaiele? Presa locala e plina de stiri despre ele si nu cred sa fi luat vreun ban in acest scop. La cine se duc cei 40.000 euro?
Arata super bine.
Ce sursă de furnizare a energiei electrice au tramvaiele acestea? Baterii sau generator diesel?
Nu prea inteleg faza cu promovarea…..ceea ce inteleg eu e ceva de genul ca se lauda ca au tramvaie noi…..dar de ce?si atatia bani pentru asta…
Producatorii sunt germani. Fabricarea in Turcia e un artificiu de afaceri de sec 21, e vorba de o filiala. E un pic mai alambicat de.gasit legatura, dar era pe internet acum 2 ani. Deci platim si avem tramvaie germane, fabricate la unitatea din Turcia, parte dintr-un conglomerat german.
Banii pt facut reclama la tramvaie cine stie la ce firme merg?
-
Nu cred in tramvaie facute de turci,eu voi folosi bicicleta
-
Sunt made in Turkey iar turcii nu au traditie la asa ceva, ne trebuia made in Germany pentru ca banii tot din Germania vin
Par cam lungi, s-a gindit cineva (cind au făcut comanda) dacă 2 tramvaie au loc in stații ? Sau urmează reabilitarea stațiilor ? ( nu ca nu ar fi nevoie….)
-
Sunt statii scurte unde unul singur nu are loc dar doua.
Bun, si pe ce linie o sa circule?
-
Sigur pe linia 7 nu o sa circule, ramane ca si pana acum tramvaie nemtesti pe linia aia. Cel mai lung traseu si cele mai vechi tramvaie.
Pacat ca deocamdata nu vor putea circula decît pe lunia 1 și 2,asta pentru ca de la Ciuhandu nimeni nu a facut 1 m de cale de rulare pe cea veche astea nu prea merg asa ca asteptam Cetați ,Brediceanu si spre Mosnița proiecte facute deja de vreo 12 ani.
Tot lui Lae sa-i multumiti si pentru astea. Ca si pentru cam tot ce s-a facut in orasul asta dupa revolutie. Asteptam inca maretele proiect si realizari ale actualului, atat de aclamat si iubit de popor.
Ca primim tramvaie noi, foarte bine. Nu pot decit sa ma bucur. Cu atit mai mult cu cit banii vine Uniunea Europeana.
Ce nu pricep si sincer ma deranjeaza, este partea cu promovarea. Contractul este semnat, banii nu ii scoatem noi din buzunar …
Ce promovam? Niste tramvavaie deja cumparate?
Le e frica ca nu se vor urca pasagerii in ele? Sau? Nu putem cheltui cei 40.000 Euro – bani care de data sint din buzunarul nostru – pe altceva util timisorenilor?
Aducem tramvaie și infrastructura a fost înjumătățiă de ceilalți primari.
Linia tramvaiului 3 si 5.Așa că nu mai contează un tramvai. Și despre culoare violet este OK că după puțin timp nu mai funcționează aerul condiționat și la acestea.
Bravo domnu Robu! Asteptam cu nerabdare si realizarile domnului Fritz. Posibil sa fie in timpul viitorului mandat a domnului Robu.
Arată mult mai bine decât ce și-au luat Clujul și Oradea.
-
La Oradea cel putin au fost alte ratiuni. Deja existau 10 tramvaie Siemens si faptul ca cei de la Arad au ales sa fabrice tot sub licenta Siemens tramvaie compatibile cu liniile si statiile din Oradea, faptul ca e fabrica romaneasca si aproape de Oradea fiind atractiva perspectiva service-ului precum si faptul ca oradenilor le-a placut cum au functionat Simemens-urile in ultimii 10 au facut sa nu piarda prea multa vreme cu deciziile, tramvaiul aratand pe dinafara suficient de modern. Autonomia a fost discutata ulterior comenzii si s-a considerat ca sunt suficienti cateva sute de metri sa scoti tramvaiul din intersectie. De altfel istoric vorbind sunt si foarte rare cazurile, mai ales daca in oras se rearanjeaza un pic traficul.
Acestea fiind spuse si eu consider ca arata mai binisor pe dinafara asta turcesc. Pe dinauntru si din punct de vedere al confortului calatorului ma indoiesc ca sunt diferente notabile, cred ca si cei de la Astra tot interior turcesc sau chinezesc utilizeaza. Iar din punct de vedere tehnic… sa vedem. As vrea sa stiu si parerea vatmanilor, a tehnicienilor dupa ce apuca sa-l vada un pic.
Sa-l folositi cu bucurie!
Tramvaie turcesti, se fac praf in cativa ani, turcii nu se pricep decat la saorma si cam atat, in plus au probleme cu Drepturile Omului la ei acasa, e dictatura, pentru ce sprijinim cu banii nostri o Dictatura a lui Erdogan si gasca
E ok dar când vor ajunge pe linile din Timișoara prima tura va deraea nu mai da ă va merge cu 5/la oră nu va deraea