11,5 milioane de lei costă un tramvai nou. Primăria a reușit să obțină fonduri europene pentru cel puțin 21 de garnituri, iar prima se află în lucru încă din vara anului trecut, dată la care municipalitatea a semnat un prim contract cu firma turcească Bozankaya Otomotiv, cea care câștigase licitația PMT. Președintele companiei, Murat Bozankaya, spunea chiar de atunci că firma nu are cum să livreze prima garnitură mai devreme de 18 luni, dar reprezentanții primăriei făceau promisiuni peste promisiuni și aproape că dădeau asigurări că primul tramvai turcesc ajunge în toamna lui 2020 în capitala Banatului. N-a fost să fie.
„Termenul de livrare al primului tramvai este 5.06.2021, în prezent acesta fiind în fabricație. A fost depusă documentația pentru omologare la Autoritatea Feroviară Română, fără de care nu ar putea circula în România. La finalizarea fabricației primului tramvai, acesta se testează, se face recepția și se pune în circulație. După aceea, pot intra în producție celelalte, care vor fi realizate în funcție de comanda emisă de primărie”, au explicat reprezentanții primăriei pentru TION.
Este foarte probabil ca sosirea primului tramvai să se lase oricum așteptată. Explicația e simplă: contractul a fost suspendat timp de trei luni, din februarie până în mai, pentru că în fabrica turcească au fost descoperite mai multe cazuri de Covid-19, iar activitatea a fost întreruptă.
Noul tramvai care va circula prin Timișoara va trebui să treacă aproximativ 100 de teste în procesul de omologare, o parte dintre ele urmând să fie făcute în capitala Banatului, ne-au spus surse din primărie. Mijlocul de transport pe șine este fabricat cu componente din mai multe țări, majoritatea din Germania și Austria.
Conform contractului, un tramvai Bozankaya costă 11,5 milioane de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 2,3 milioane de euro. Banii provin din fonduri europene.
Articole pe aceeași temă:
Ultima minciună a fostei administrații a Timișoarei: când vor veni noile tramvaie
Trimite articolul
XLa Arad erau prea ieftine cu 1,6 mil.. S-au inteles mai usor cu turcaletii la comisioane decat cu nemtii 😉 Borfasi abjecti cu aspect umanoid.
Daca vor fi vopsite ca si Armoniile, mai bine fara…
Oricum se plimba cu ele doar pensionarii (care-s cu gratuitatle) si boschetarii pentru ca elevii merg cu microbuzele scolare. Ceilalti merg cu Uber si taxi.
Mai sunt si “conventiile” care duc clasa muncitoare in mod organizat la multinationale
Stau si ma intreb peste cati ani va fi desfiintat transportul in comun in Temeschburg?
Nu sunt modele de tramvaie omologate ,europene / ?
Sper ca valurile violet nu sint trecute în contract și Fritz poate sa schimbe schema de culori…
Mai de graba 100 de shaorme ca sa pornească
“contractul a fost suspendat timp de trei luni, din februarie până în mai, pentru că în fabrica turcească au fost descoperite mai multe cazuri de Covid-19, iar activitatea a fost întreruptă.” Este, cumva, clauza in contract? Daca nu, SA PLATEASCA TURCU’. Si mai facem si O SUTA de teste pentru omologare, pentru ca alea de la ASTRA Arad erau gata omologate… RUIE MOBU…
Aia de îl plângeți pe Robu ce părere aveți? Fapte nu vorbe, asa-i? “Viceprimar infractor, a condus cu permisul suspendat”. Mai bine viceprimar derbedeu, decât primar și partid mafiot.
Dar daca era un tramvi capitalist … de cate teste avea nevoie … ???
Sau … sa punem problema altfel: daca era produs .. sa zicem … la timisoara (ha ha ha ha ha ha) … avea nevoie doar de 99 de teste pentru omologare ???
-
Alea de la Astra ARAD sunt OMOLOGATE in U.E. Dar ce folos, ca de acolo nu iese nici de-o bere.. (sau un BERE)? De aia am luat de la turci, sa ne de pesches-ul (sau alte sinonime).
-
Tramvaiele nu sunt chestii luate de pe raft care se potrivesc oriunde le pui. Specificul traseelor prin oras conteaza. Cine nu crede sa se intereseze de ce niciodata nu sunt trimise rame Karlsruhe intre 700 si catedrala. Pentru ca de cate ori s-au dus au deraiat in Piata Horatiu. Si, curios, tot tramvaie erau. Asta e doar un aspect al omologarii. Si e timpul sa circulam cu altceva decat cimitirul de table al altora, fie si nemti. Ca vom avea tramvaie turcesti asta e, asta a fost “viziunea” d-lui Robu de transport modern, de care a vrut sa isi lege numele, sperand ca va fi de fata la receptie. Fiecare cu viziunea lui, asa-i in politica. Boc inca castiga alegeri promitand metrou (dar are si ce arata), Firea a luat-o in… sarma crezand ca va fi votata pentru vouchere, asta e, mai pierzi, mai castigi. S-ar putea ca in cativa ani sa ne mandrim cu alta prioritate in transportul public.
Iar serviciile publice sunt necesare, ele definesc un oras. Bine, cand functioneaza, nu cand exista pentru posturi si spagi.-
ouch @ meseriasule in dinamica vehiculelor care circula pe sine, dupa logica ta acele tramvaie deraiau in piata Horatiu, in fata spitalului de Copii (curba cu raza foarte mare) dar nu aveau nici o problema la inscrierea in curba cu raza cea mai mica intre str. Brediceanu cu Nemoianu! Cat despre viziunea mascariciului Robu, tufa de Venetia in materie de vehicule, acesta in 2012 refuza achizitia unor tramvaie noi, cu podea integral coborata dar a tocat banii pe coafarea unor vechituri de 30 de ani vechime!
-
Bai, dar terminati cu culoarea asta urata. faceti-le galbene asa cum erau odata si sunt si mai vizibile in trafic.
si daca se faceau in romania cadea parul din nas cuiva? afaceristi slabi,patriotism slab.asa ramanea valuta in tara.si erau multe locuri de munca.in romania legea fiecare pentru el e sfant.
La Tramvaie se cere omologare serioasă de 1 an, la vaccin pentru Covit numai 6 luni…Corupția în țara lui Fritz este pe locul 1 în Lume