Potrivit edilului-șef, primul vaporaș a fost plătit deja de municipalitate. Firma din Galați care construiește cele șapte ambarcațiuni pentru Timișoara pune la punct acum toate detaliile pentru a transporta hidrobuzele în orașul de pe Bega.
„Primul vaporaș este și plătit. Ei vor să-l trimită, am înțeles că va veni în perioada aceasta. Ele sunt albe, rămân albe. Momentan căutăm nume, nu mai avem timp să facem un sondaj. Eu le-am spus celor de la RATT să se pregătească, cei din Galați au spus că ei vor să trimită primul vaporaș cât mai curând și pe celelalte două la fel, pentru că și cel de-al treilea este aproape gata, este în fază foarte avansată. Ei așteaptă o oportunitate de transport cât mai convenabilă, ar vrea, pe cât posibil, mașina care îl aduce să meargă înapoi încărcată, pentru că altfel trebuie să plătească și drumul înapoi. Fiecare încearcă să facă economii”, a explicat Robu pentru Tion.ro.
Potrivit autorităților locale, nu toate cele șapte ambarcațiuni vor fi destinate transportului naval, unele dintre ele vor fi folosite și pentru transportul de agrement. Oricum, timișorenii se vor putea plimba gratuit pe Bega, cel puțin vreme de cinci ani.
„Nu vor fi deodată toate șapte pe Bega, unele vor fi rezervă, altele vor merge regular, altele pentru transport de agrement. Dacă ai o flotă de șapte nu înseamnă că trebuie să o trimiți pe toată deodată pe Bega”, a mai spus Robu.
Deși RATT abia acum face angajările pentru viitorii marinari ai Timișoarei, edilul-șef ne dă asigurări că ambarcațiunea nu va sta degeaba de îndată ce va ajunge pe Bega. Timișorenii o vor putea testa, pentru că RATT are deja doi marinari.
„Le vom da drumul, până vine al treilea mai găsim marinari. Acum la început da, le vom folosi pentru transport de agrement, oamenii se vor putea plimba cu ele și vor vedea cum sunt”, ne declara primarul, la începutul lunii februarie.
Un vaporaș este, practic, ca un hidrobuz. Are 50 de locuri și costă peste 275.000 de euro. Licitația a fost câștigată la începutul lunii septembrie de firma Spat Yard SRL din Galați, care a oferit un preț de 6,9 milioane de lei, iar ambarcațiunile, de 12,7 metri lungime și 4,9 metri lățime, ar trebui să fie aduse la Timișoara în termen de șase luni de la data semnării contractului.
Alte articole pe aceeași temă:
Primul vaporas care va ajunge la Timisoara, lansat la apa. Are nota 10+
Citiți principiile noastre de moderare aici!