În afară de posibile investiţii la Aeroportul Internaţional Timişoara şi modernizări de căi ferate, zona de Vest a României a rămas în ultima formă a master planului fără proiecte deosebite. Toată lumea spera la gândirea unei autostrăzi care să lege Lugojul, deci şi autostrada A1, de Drobeta Turnu-Severin cu o nouă autostradă, A6, cu atât mai mult cu cât din aceasta există şi fizic 11 kilometri. Mai precis, aceştia asigură legătura dintre centura de ocolire a Lugojului şi A1, fiind deschişi circulaţiei.
Dar, dorinţele şi realitatea nu se suprapun de multe ori. Astfel, A6, tronsonul acesta, va fi un viitor drum expres. Iar acest drum expres a şi fost inclus în masterplan, din păcate pe un loc mai mult de formă, pe 11, ca urmare a stabilirii punctajului aferent investiţiei.
Lucrarea ar urma să fie una de anvergură, atât prin lungime, este vorba de 142 de kilometri, dar şi printre cele mai scumpe, adică 1,3 miliarde de euro. Perioada de realizare a drumului este extrem de departe, probabil că majoritatea celor care sunt interesaţi de investiţie se vor gândi la acea vreme la pensie deja: între anii 2025 – 2032. Complexitatea unui asemenea drum ar fi dată şi de relieful dificil pe care l-ar traversa, este vorba de munţii Banatului.
Mai scump decât acest drum este doar cel de la Turda la Halmeu, cu 1,7 miliarde de euro.
În opinia celor care au realizat master planul, prioritare sunt o serie de drumuri din zona Moldovei, cu Bacău, Paşcani, Focşani, dar şi Buzău, plus centura Bucureştiului şi o legătură nouă între A3 şi Aeroportul Bucureşti, acestea având perioada de implemenare 2016 – 2018. E drept… în zona de nord nu există niciun tronson de autostradă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!