Deși avem deja studiu de fezabilitate pentru Pasajul Victoriei, dar și pentru reorganizarea traficului în centru, pe Inelul 1 de circulație, municipalitatea a fost obligată să organizeze o dezbatere publică, cerută de Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei”.
Reprezentanții asociației au cerut revocarea hotărârii de consiliu local prin care a fost aprobat studiul și dezbaterea subiectului, deși specialiștii din primărie pregătesc deja documentația pentru lansarea licitației de execuție.
Miercuri, la ora 16, în foaierul Filarmonicii Banatul, timișorenii sunt chemați să-și dea cu părerea. Vor sau nu trafic auto pe sub centrul Timișoarei –Piața Victoriei? Direcția Tehnică a primăriei are deja cuprins în programul de investiții „Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulație și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei”.
Lucrările cuprind trotuare și carosabil nou, piste de biciclete, marcaje rutiere, indicatoare, extinderea liniei de troleibuz, amenajarea pasajului subteran, amenajarea parcării subterane, instalații semaforizate, canalizare.
„Foarte multă lume văd că vorbește, inclusiv acești <> ai patrimoniului Timișoarei, care cred că până acum au protejat turnulețe. Lucrurile stau cu totul altfel decât se vorbește la nivel de bârfe prin oraș. Prin acest studiu se are în vedere să se lase intact tot ce este în fața Operei și în vecinătatea imediată, str. Sf. Ioan, care pleacă spre Piața 700, de la Materna, va deveni și ea stradă pietonală, permițând legătura Pieței 700 – care a început să fie amenajată și sunt realizări private remarcabile acolo, și sperăm să le continuăm în zona care arată acum a lumea a treia – cu zona Cetate, cu Spitalul Militar, prin faptul că se pietonizează această stradă, Sf. Ioan. Pe ea vor circula numai mijloacele de transport în comun, în sens opus celui pe care se circulă actualmente. În rest, va fi pietonală. Intrarea în pasaj se face de la intersecția străzii Paris cu Bd. Republicii și, prin urmare, nu se afectează cu nimic acea zonă monumentală legată de Operă. Ieșirea se face în partea cealaltă, după Liceul Miu. De acolo se face ieșirea, dar se poate și rămâne în continuare în subteran, într-o parcare cu 700 de locuri. La suprafață sunt avute în vedere amenajări pe minimum trei benzi pe tot inelul care înconjoară zona Cetate, inclusiv trecerea prin fața primăriei, de la Catedrală, în sens iarăși celui pe care se circulă actualmente, încât conectivitatea va fi incomparabil mai bună decât cea actuală. Sunt avantajele faptului că vom avea iarăși conectivitate cu diverse părți ale orașului, conectivitate care acum nu există. Dacă vine cineva din Calea Șagului și coboară la Catedrală și vrea să meargă în Calea Lipovei, de exemplu, trebuie să parcurgă pe jos o bună distanță până să se lege”, declara Nicolae Robu.
Primarul a explicat că specialiștii au spus foarte clar că pasajul auto din Piața Victoriei va fi făcut foarte repede, nefiind nevoie să se mai sape la suprafață pentru că înălțimea este suficientă, rămânând de făcut doar lucrări de consolidare.
Durata de realizare a investiției pentru ”Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulație și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei” este estimată la 54 de luni, doar execuția durând 4 ani, iar valoarea totală a lucrărilor ar fi de 225,2 milioane de lei, cu tot cu TVA, adică aproximativ 51 de milioane de euro.
Alte articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!