Timişorenii visează de mulţi ani un drum rapid spre Serbia. O asemenea autostradă se ”coace” de ani buni de zile, chiar dacă mai marii de la Bucureşti habar nu aveau de existenţa unui asemenea proiect. Până la urmă ei au devenit ”conştienţi” şi au inclus proiectul în noul Master Plan. Orizontul de timp pentru realizare… încă nedefinit, dar sigur nu prioritar. Cel mai probabil sârbii ne-o vor lua înainte, ei fac proiecte, desenează hărţi, discută şi fac acorduri între oraşele şi comunele de pe viitorul traseu pentru a se face o autostradă de la Belgrad spre Vârşeţ.
La noi se discută despre drumuri de legătură cu viitoarea autostradă sau măcar cu DN 59, actualul drum naţional spre Serbia. La fel, nimeni nu ştie nimic despre acest drum. Sigur este doar că a fost promovat realizarea unui Studiu de Fezabilitate pe această temă, dar numai până la DN 69, adică drumul naţional dintre Timişoara şi Arad, adică celebrul drum de la intersecţia spre Sînandrei şi A1.
„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A., prin Direcţia Tehnică a promovat realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de legătură A1 Arad – Timişoara şi drumul naţional DN 69. Ca urmare a elaborării proiectului, Prestatorul va da o soluţie de proiectare a noului drum”, se arată într-un răspuns oferit de CNADNR la o solicitare de informare lansată de utilizatorul unui important forum de discuţii pe teme de infrastructură.
Nici măcar despre acest proiect drumarii nu pot oferi un răspuns de realizare. Un drum de legătură cu DN 59, în afara oraşului, ar elimina probabil definitiv traficul greu din Timişoara.
Despre autostrada spre Belgrad, ca variantă de realizare s-a discutat foarte mult despre cea prin estul Timişoarei, mai precis autostrada să se lege la A1 undeva în zona Izvin – Remetea Mare, aceasta urmând să treacă peste Timiş, unde ar fi fost realizat un nou pod, prin zona Albina şi de acolo mai departe. În ultima perioadă se discută despre altă variantă, prin vestul oraşului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!