Furtuna din septembrie 2017, un proces dintre fosta RATT și ANAF, dar și scăderea veniturilor din cotele defalcate de TVA sunt doar câteva dintre cauzele problemelor cu banii de la Primăria Timișoara. Municipalitatea a plătit bani frumoși și către fosta RATT, actuala STPT, dar și către Colterm, pentru ca ambele societăți să nu ajungă să dea faliment.
„Prin pierderea procesului RATT cu ANAF, de anul trecut am plătit 17,6 milioane de lei către ANAF, până să obținem eșalonarea pe cinci ani. În plus, la Colterm a trebuit să dăm sume uriașe, am aprobat o majorare de capital, pentru că dacă nu făceam acest lucru intra în colaps. În felul acesta, nu mai pot acoperi cu aceeași ritmicitate o multitudine de cheltuieli cu investițiile, cum am făcut-o în anii precedenți. Am crezut că vor veni sume compensatorii încât să avem venituri mai mari la bugetul de stat din cotele defalcate din impozitul pe venit, chiar dacă a scăzut impozitul pe venit de la 16 la 10%. În realitate, am primit bani mai mulți de la început și apoi, per ansamblu, avem tot câți am avut anul trecut, numai că i-am primit la începutul anului, probabil ca să spunem că nu-i nicio grijă, vin bani mai mulți, iar acum, obișnuit cu 30-32 milioane de lei pe lună, trebuie să mă descurc cu 26, 27, 29 milioane”, a explicat primarul Timișoarei.
Cele mai mari arierate ale primăriei au depășit 8 milioane de lei, dar acum sunt la puțin peste 1 milion de lei, mai spune Robu. Vă reamintim, la noul corp de clădire al Spitalului de Copii Louis Țurcanu au fost întrerupte lucrările, pentru că firma contractată de municipalitate nu și-a primit banii pe facturi. Probleme mari au fost și la Societatea de Transport Public, unde angajații erau pregătiți să intre în grevă pentru că nu și-au primit salariile la timp. Abia luna aceasta și-au primit lefurile pe luna aprilie, iar pe mai au primit banii doar pe jumătate, susțin oficialii primăriei.
„Cam 1 milion și ceva de lei mai avem arierate. La un moment dat am avut 8,3 milioane de lei arierate, acela a fost vârful. Firma de la Spitalul de Copii este plătită destul de bine, cred că au venit cu ceva facturi acum, nu se pot plânge, numai că ei au nevoie de bani foarte ritmic. Lucrează, au reluat lucrările. La STPT s-a plătit o lună de salariu și mai sunt niște acumulări pentru a se mai face o plată parțială. Nu au plătit luna mai până azi (n.r. vineri). Au făcut socoteală să vadă cât pot plăti și au bani puși deoparte pentru rata de reeșalonare către ANAF”, a precizat Nicolae Robu.
Edilul spune că nu au fost probleme cu banii odată cu majorarea salariilor funcționarilor publici, pentru că la acea vreme erau suficiente încasări. În orice caz, el dă asigurări că nu există niciun risc să intre municipalitatea în colaps financiar.
„La vremea când am crescut salariile, era totul acoperibil. Și acum este, dar sunt cheltuieli mai mari. Nu există niciun risc să intre primăria în colaps. Nici vorbă!”, a conchis Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!