Demolarea unei părţi a autostrăzii dintre Orăştie şi Sibiu i-a făcut pe cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România să ceară efectuarea verificării calităţii construcţiilor de autostrăzi pe mai multe tronsoane.
„Vor fi efectuate verificări suplimentare de către CESTRIN, subunitate a CNADNR SA, şi dacă aceasta va identifica deficienţe, neconformităţi sau erori de execuţie, vom solicita expertize tehnice independente. Toate aceste măsuri vor fi puse în aplicare pentru a preîntâmpina un eventual caz similar cu cel aferent Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu *Orăştie.”, au anunţat cei de la CNADNR.
Iar acum, surse din cadrul Companiei au anunţat că probleme sunt şi pe lotul doi al autostrăzii Lugoj – Deva. Surprinzător sau nu, acest lot este construit de aceeaşi companie italiană care a construit şi lotul unde a fost demolată deja autostrada spre Sibiu. De asemenea, societatea care a făcut studiul de fezabilitate este tot aceeaşi.
Conform Capital, care citează surse din cadrul CNADNR, o parte la care se lucrează din 17 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva ar putea fi demolaţi pentru că ar fi fost folosite materiale de proastă calitate. Aceeaşi sursă mai anunţă că un studiu făcut de reprezentanţii CNADNR ar fi arătat că la construcţie nu ar fi fost folosite materialele trecute în contractul de construcţie, dar care ar fi fost deja plătite. Expertiza ar arăta că o parte din autostradă ar trebui demolată pentru că au fost constatate probleme grave de execuţie, nefiind respectat proiectul. Până la finalul acestui an era aşteptată inaugurarea acestor 17 kilometri din cei 28 ai lotului 2.
Update. Compania de Drumuri anunță că au fost emise patru note de neconformitate, dar că firma constructoare are posibilitatea de a le remedia
Într-un răspuns oficial referitor la situaţia de pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, Compania de Drumuri spune că acesta este un încă în construcţie, că firma care se ocupă de consultanţă a descoperit deja patru probe de neconformitate, dar că aceasta are posibilitatea să le remedieze, lotul fiind încă în construcţie. Laboratoarele de specialitate din cadrul Direcţiilor Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara şi Cluj au fost pe teren şi au luat probe de pe autostradă, iar rezultatele verificărilor aflate în curs vor fi prezentate ulterior CNADNR.
„În perioada 02.11 – 05.11., Direcţia Calitate din cadrul CNADNR SA şi laboratoarele din cadrul DRDP Timişoara şi DRDP Cluj au fost pe teren pentru a verifica lucrările executate până în prezent, aflate în diferite stadii de execuţie. Laboratoarele au recoltat probe din tronsonul de autostradă executat (materiale puse în opera), precum şi din stocurile de materiale, fiind verificată şi calitatea mixturilor asfaltice utilizate. Până la acestă dată, lucrările sunt realizate în conformitate cu proiectul de execuţie şi Caietul de sarcini, existând un număr de 4 note de neconformitate semnalate de către Consultantul care asigură respectarea proiectului de execuţie pe acest contract. In functie de rezultatele primite de la laboratoare, cele 4 neconformităţi vor fi stinse sau nu. Determinările specifice de laborator efectuate de către DRDP Timişoara, respectiv DRDP Cluj vor fi analizate, după care vor fi comunicate Companiei”, a anunţat CNADNR.
Păţită deja pe autostrada Orăştie-Sibiu, CNADNR este dispusă să sufle şi în iaurt şi mai anunţă că, chiar dacă sunt firme specializate care se ocupă de monitorizarea construcţiei pe Lugoj-Deva, va continua să monitorizeze şi în continuare prin forţe proprii lucrările deja executate.
Alte articole pe aceeași temă:
Lucrarile pe autostrada blestemata, lotul 4 din Lugoj – Deva, au fost oprite
Citiți principiile noastre de moderare aici!