Cum lucrările de pe Cetății se apropie de final, constructorul – firma austriacă PORR Construct – a realizat în seara de luni, 27 noiembrie, în prezența echipelor municipalității și ale Societății de Transport Public Timișoara (STPT), primele probe pe linia de tramvai. Se pare că la virajul spre dreapta de pe Calea Torontalului pe Bulevardul Cetății, tramvaiul pentru teste a atins unul dintre stâlpii mediani.
Primăria ar fi solicitat, încă de luni seara, o analiză completă a situației, iar miercuri, 29 noiembrie, reprezentanții acesteia au anunțat că solicită constructorului să remedieze „deficiențele care privesc gabaritul tramvaielor și stâlpii de alimentare”. În rest, potrivit reprezentanților municipalității, nu au fost depistate alte probleme legate de liniile cale și liniile aeriene.
„Până săptămâna viitoare, constructorul ne va prezenta situația clară de pe șantier și soluția pentru toate problemele găsite. Firma contractată are responsabilitatea de a testa infrastructura și de a remedia, pe propria cheltuială, deficiențele identificate pe parcursul lucrărilor”, transmite viceprimarul Ruben Lațcău.
Șantierul e aproape de finalizare
Vă amintim, lucrările de modernizare a bulevardului Cetății costă 83,7 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro), TVA inclus. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 cu Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț), Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți). Șantierul a fost deschis în vara anului 2021, existând un termen de doi ani și jumătate pentru finalizarea lucrărilor.
După un an, lucrările erau finalizate în proporție de 50%, aproximativ. La începutul anului 2023, primarul Dominic Fritz a venit cu o nouă actualizare: lucrările sunt gata în proporție de circa 75%, iar bulevardul ar trebui să se redeschidă la finalul acestui an, adică în termen. În octombrie, cu șantierul finalizat în proporție de 95%, însă viceprimarul Ruben Lațcău ne anunța că ultimele lucrări vor fi, cel mai probabil, amânate până anul viitor, astfel încât să poată fi accesată o finanțare pe următorul exercițiu financiar.
Trimite articolul
XCe frumos împăturită povestea. Cu cat va plătește? Simplu proiect executat după măsurători. Modificări la proiect făcute după ureche de doi circari. Păi daca este neregulă a lui Porr de ce mai are nevoie de finanțare?
-
Ce finanțare? Ce ai băut?
-
Greseli se intampla. Adevarata problema e calitatea. Pe calea buziasului, linia nou pusa a crapat fara nici sa fie folosita.
Prea multe istericale de partid(e) pentru un singur stâlp neconform (sau tramvai de probă neconform specificațiilor?!)… Evident că se va rezolva problema tehnică, doar nu e vorba de vreo rachetă spre Marte.
-
da ma, era neconform tramvaiul! proiectul era facut pentru metrou, deci trebuia sa treaca pe sub stalp, fara sa-l atinga
-
wanda ce fumezi?
Un singur stilp paralizeaza un bulevard…
Zece stilpi paralizeaza tot orasul
Locuiesc lângă bvd. Cetății și totul este efectiv superb, din altă țară parcă!! Felicitări
“revolutia bunei guvernari”
Daca era pe vremea lui Robu, erau “5 catralioane” de comentarii la articol cum ca “pletosu de Bocsig nu-i instare sa sa puna un stalp”.
Dar asa, 2 comentarii, e ok (3 cu al meu)
USR-ul asta a scos la vedere toata mizeria societatii. Sau aproape toata, ca o mai fi ramas ceva si pentru aur-iti. Cat tupeu si cata nesimtire grobiana. Au schilodit un proiect ca sa-si satisfaca fetisurile lor verzi si acum arunca vina pe oricine numai sa “se scoata”. In ochii lumii nu va mai “albeste” nimeni si nimic. Nu vorbesc de cei cativa mizerabili de va canta osanale, evident interesati, ci de cei multi. Se va vedea la alegeri.
Hai ca asta cu tranvaiul treaca-mearga dar latimea benzilor de circulatie auto pe un sens sau altul e cea mai mare bataie de joc fata de cetateanul urbei.Daca trece vreo duba ceva mai lata de 2 m si inca vreo masina ceva mai ingusta nu mai au loc una pe langa cealalta ,amandoua avand dificultati sa nu se atinga.Daca Porr face de astea…nici Austria nu mai e ce a fost…p.s:parca ai zice Bulevardul Cetatii…nu Ulita sau Trecatoarea Cetatii…
-
Dar ce ai pățit, nu încapi cu SUV-ul ?
Lățimea benzilor e Ok și sunt piste de biciclete și trotuare decente-
Drumul il faci pentru cel mai lat vehicol x nr benzi. Deci da, ar trebuii sa incapa comfortabil 2 autobuze / SUV-uri
-
Cand zici ca “latimea benzilor e ok”, nu poti sa ne scrii si ce prevede normativul legal pentru latimea benzilor la acel tip de drum, sau la useristi legea e optionala ori dupa cum au ei impresii?
-
Da este adevărat că a venit marele maestru dirijor și a făcut harcea-parcea proiectul, DAR orice șantier are un DIRIGINTE DE SANTIER, acesta verifică lucrările constructorului pentru beneficiar. Mă întreb ce a păzit acest DIRIGINTE DE SANTIER, mai ales ca este un pfa și a luat o căruță de bani.
Domnilor, dacă ar exista vreo garanție (pe întreg Mapamondul) că lucrările de anvergură sunt finalizate cu succes din prima, sau pe cuvânt de inginer proiectant ori constructor, nu s-ar mai face teste înainte de punerea în funcțiune. Nici pe poduri auto sau de căi ferate, tuneluri, viaducte etc. Sigur că dorim să fie totul OK din prima, dar există o mare diferență între teoria de pe hârtie și practica de pe teren. Repet, ăsta e motivul pentru care se fac teste. Pentru a remedia lucrurile.
-
Wanda draga, cand modifici proiecte ca sa-ti “lasi amprenta” ta de userist habarnist tupeist incalcand “NORMATIV DE PROIECTARE PENTRU CALEADE RULARE A TRAMVAIELOR” se cheama ca ori esti….. ori esti…. Completeaza tu pe linia punctata. Nu vorbim de stiinta rachetelor totusi, e vorba de a face niste masuratori banale. Sau tie nu-ti iese nici sa te inchei la sireturi din prima dar ti se pare ok, iti iese din a doua?
-
Liniștește-te, e vorba de un stâlp, nu mai mulți, nu e cazul să-ți dai în petec cu asemenea comentarii. Poate mai te uiți o dată la gabaritul tramvaiului de probă, astea nu mai circulă de 30 de ani in occident. Și încearcă să nu uiți de cei 7 ani de acasă… e o dovadă de minimă civilizație cum te adresezi unor oameni pe care nu i-ai vazut in viata ta.
-
-
“lucrarile de anvergura”… hahahahaha. io zic ca de anvergura a fost podu’ lui traian peste dunare facut in 2 ani, si asta intre anii 103…105. cica avea peste 1km lungime, 12 m in latime, 18 in inaltime. dar cand vin niste papagali sa modifice aiurea proiecte mostenite, doar prostia e de anvergura.
Mult promisele piste de biciclete pe Cetatii le-au facut la fel ca cele facute de Robu (o banda de vopsea pe trotuar)
acele piste pe care le critica Ana Munteanu USR inainte sa castige Fritz mandatul. Rusinos si dezamagitor.
Va certati degeaba! Problema nu consta in useristi vs penelisti. Problema adevarata e cu scolile, care produc tot mai multi incompetenti. Peste tot se intampla acelasi lucru, ganditi-va doar la podul peste Dunare de la Braila. Ma tem ca pruncii nostri vor trai intr-o lume ca cea descrisa la misto in filmul Idiocracy.