Lucrările pe ultima porţiune din lotul al doilea din autostrada Lugoj – Deva au fost oprite din cauza includerii în proiect a două tuneluri, cunoscute cu numele de „tuneluri pentru urşi”. De fapt, acele ecoducte introduse în proiectul iniţial nu au doar rol de protecţie pentru animalele sălbatice, dar evită şi construcţia unor debleuri de mari dimensiuni care, având în vedere problemele cu tipul de sol din zonă ar fi putut crea situaţii neplăcute asemănătoare cu cele apărute şi în zona Sibiului. Din păcate, situaţia realizării acestor tuneluri nu este deocamdată lămurită, nu a fost stabilită o dată pentru licitaţii, deci nu se ştie cine se va ocupa de construcţia acestora.
„Deocamdată, negocierile nu s-au terminat”, ne spunea Horaţiu Simion, directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara, într-un interviu, referitor la situaţia tunelurilor.
O situaţie facilă ar fi ca actualul constructor al lotului 2 să se ocupe şi de aceste ecoducte, organizarea de şantier fiind deja în zonă. Simion apreciază că nu se va întâmpla aşa, dar licitaţia este deschisă.
„Există această variantă ca unul dintre constructorii să fie unul dintre cei care vin să-şi facă oferta şi dacă o câştigă nu e nicio problemă. Mi-e teamă că ei după ce vor termina, în cursul lunii iulie – august, lucrarea se finalizează, va fi o demobilizare. Nu ştiu dacă îşi vor păstra organizarea de şantier, vom vedea dacă sunt sau nu interesaţi”, a mai declarat Horaţiu Simion
Articole pe aceeași temă:
Vom circula pe loturile 3 si 4 din autostrada Lugoj – Deva cel mai probabil doar anul viitor
Continua lucrarile pe lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva. Se lucreaza la spatiile de servicii
Punct final in disputa ecoductelor de pe autostrada Lugoj – Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!