„Am dorit să prezint inspectorilor de specialitate faptul că o oră cu noile tehnologii este mult mai atractivă decât predarea clasică. În plus, permite o acumulare mult mai rapidă a informaţiilor de către elevi”, spune Marin Popescu, inspectorul şcolar general din Timiş. El a menţionat că inspectorii de sector vor merge în judeţ, pe parcursul acestui an, şi îi vor încuraja pe dascăli să organizeze astfel de ore la nivelul fiecărui sector, apoi la nivel de unitate de învăţământ, pentru ca, pe viitor, cadrele didactice să-şi susţină orele într-un mod cât mai interactiv.
„Avem calculatoare în toate unităţile şcolare din Timiş. Profesorii ar trebui să se folosească de ele în activitatea de predare, mai ales că peste 80% dintre ei ştiu să utilizeze computerul. Elevii, mai ales cei mai mici, sunt foarte receptivi la acest gen de activitate. Noi trebuie să le-o insuflăm”, a mai explicat Popescu. În ceea ce priveşte şcolile în care există calculatoare, dar nu există conexiune la internet, inspectorul general a specificat că fiecare director de unitate şcolară trebuie să-şi gestioneze resursele, astfel încât elevii să beneficieze de toate condiţiile. „Interacţiunea sau combinaţia dintre tradiţional şi tehnologia nouă reprezintă un ideal de desfăşurare a activităţii unui profesor”, afirmă Popescu. El recunoaşte că iniţiativa vine în urma faptului că dascălii timişeni nu utilizează noile tehnologii, precum smart board-ul sau computerul la orele de curs.
M.M. Hojda
Citiți principiile noastre de moderare aici!