Primarul Timișoarei le vorbește din nou „haterilor” și celor care nu dorm bine nopțile de grija realizărilor lui. Edilul-șef susține că traficul a fost înfiorător în oraș din cauza faptului că Pasajul Jiul a fost închis până weekendul trecut, când au fost redeschise două benzi, câte una pe sens, pe sub calea ferată. Robu spune că cele 1.000 de mașini pe oră, pe fiecare bandă, câte trec pe la Jiul, au fost înghesuite în tot centrul. În prima zi de școală nu a fost însă haosul așteptat în trafic, iar Robu le scoate puțin ochii „haterilor” și îi anunță că… este toamna marilor realizări.
„Eu anticipam că nu o să fie foarte rău (n.r. în prima zi de școală), dar predicțiile mele au fost depășite de realitate. Cuvântul de ordine este să se lucreze intensiv, să dureze lucrările cât mai puțin. Ați văzut ce frumos arată pe Calea Șagului, când totul este marcat, mai ales zona în care sunt puși și acei ochi de pisică, arată excelent și se conferă o siguranță sporită în trafic. Peste tot vom face așa. Este toamna marilor finalizări. Niciodată nu s-a lucrat la așa de multe din marile bulevarde și, în plus, să existe și lucrări foarte mari, de creare de pasaje, cum sunt cele de la Jiul și Popa Șapcă. Eu tot explic. Sigur, acum sunt mari dezamăgiri pentru hateri, că s-a circulat bine în prima zi de școală”, a explicat Robu.
Dar să înțelegem cum e cu termenele. În 5 septembrie, la insistențele reporterilor tion.ro, reprezentanții primăriei au oferit în sfârșit o listă a străzilor aflate în lucru, cu termene exacte de finalizare. Amintim de această listă pentru că este extrem de importantă, iar primarul Nicolae Robu ne dă de înțeles că specialiștii Direcției Edilitare au prezentat-o de ochii lumii.
[related-post post_id=”1893004″]
Am încercat să aflăm de la edilul-șef câte din aceste șantiere au fost finalizate, însă primarul a început să explice care este procedura unui șantier cu proiect și cu studiu de fezabilitate.
„Trebuie înțeles că termenele acestea pentru lucrări la drumuri, la pasaje, ele nu sunt atât de rigide cum își închipuie cineva, că la licitație se spune «astăzi este data de, durata lucrărilor este de 24 de luni», zic un exemplu, și se face socoteala. Din momentul în care se dă ordin de începere a lucrărilor se socotesc 24 de luni la început, că nu ai ce face, și vezi când se ating ele. Nimeni nu știe cât durează iernile care sunt pe parcurs, nu se știe aprioric, nu se știe dacă sunt descoperiri arheologice, dacă trebuie mutate rețele, de gaz, de apă, canalizare și o mulțime de alte lucruri. Toate aceste elemente neprevăzute, imprevizibile la momentul când se dă ordin de începere a lucrărilor conduc la ordinul de sistare a lucrărilor pe anumite perioade de timp și acele perioade, când nu se poate lucra, nu când nu are chef cineva să lucreze, nu se poate lucra, se adaugă la data care ar fi fost termen final dacă s-ar fi putut lucra non-stop, neîntrerupt. Și atunci termenele nu reprezintă întârzieri ale lucrărilor, așa e legislația. Când ai dat ordin de întrerupere a lucrărilor, perioada de întrerupere să o adaugi ca durată la ceea ce ar fi trebuit să fie moment de finalizare. Deci, este elementar, e simplu ca bună ziua, unii pricep mai greu și treaba lor că pricep mai greu”, a insistat primarul Timișoarei.
Robu: Sunt foarte mulțumit de cum merge treaba în oraș
Întrebat totuși despre lucrările de reparații, care nu au proiecte și nici nu poate fi vorba de îngheț, șantierele despre care vorbim desfășurându-se în această perioadă, la sfârșit de vară și început de toamnă, primarul Nicolae Robu i-a sugerat reporterului tion.ro că „nu a dormit bine azi-noapte”.
„Dumneavoastră se pare că nu ați dormit bine azi-noapte, se pare că sunteți foarte arțăgoasă, așa ca ton. Este valabil și pentru lucrările de reparații, este fix același lucru, dintr-un milion de motive care pot interveni. Nu există un termen, până la data de, pentru fiecare mărunțiș de reparație, că reparațiile nu se fac pe proiecte. Termenele se stabilesc la proiecte, unde există un proiect de investiție, care are în spate studiu de fezabilitate și proiectanții sunt cei ce stabilesc care e termenul, pentru că în domeniul acesta există pentru fiecare operație tehnologică anumite durate. La lucrări de reparații nu există așa ceva. Nu există contracte punctuale la lucrări de reparații, înțelegeți odată! Nu există contract punctual pentru a repara ceva. Direcția Edilitară așa își propune, noi vrem să forțăm nota, dar nu este un contract cu o dată. Știți că există un contract pentru un anumit sector din oraș, pentru tot ce înseamnă reparație, nu există contracte ca la investiții, din data de până în data de. Noi avem termene orientative, că nu o să plătim la fiecare reparație un specialist care să estimeze”, a mai explicat profesorul Robu.
Totuși, deși avem multe șantiere, dar nu știm când sunt gata, primarul Timișoarei se declară „foarte mulțumit de cum merge treaba în oraș”.
„În ultima vreme, da, sunt foarte mulțumit! Uite, și Supercontruct a lucrat foarte bine, în ultima perioadă. Apreciez mobilizarea pe care au făcut-o, de exemplu în zona Oituz și pe Calea Martirilor în ultima vreme. În toată zona Oituz, într-un timp extrem de scurt, lucrându-se noaptea, s-a așternut inclusiv stratul de uzură. Una peste alta, eu sunt mulțumit că într-un timp scurt, cu această abordare în forță, fața orașului s-a schimbat. Cel mai bine cred că pot aprecia taximetriștii, care colindă întregul oraș. Ei pot face comparație între cum se prezintă acum arterele de trafic auto din oraș și cum au fost în urmă cu câțiva ani. Evident, nu poți face totul peste noapte. Aici sunt ani de acumulări în rău și ani de corecții și apoi de acumulări în bine. Despre asta vorbim. Timișoara a acumulat mulți ani în rău, din păcate, cu mici excepții, foarte foarte puține”, a conchis întâiul gospodar al orașului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!