Teoretic, varianta din acest an a programului de înlocuire a parcului auto uzat a debutat pe 1 februarie, dar practic acesta va deveni funcţional undeva pe data de 15 februarie, atunci când va fi finalizată tipărirea noilor tichete şi va începe distribuirea acestora.
În Timiş, ediţia precedentă a Programului Rabla a fost un succes. La nivelul judeţului, au fost distribuite 4.191 de tichete valorice şi au fost casate 4.141 de autovehicule, spun reprezentanţii Administraţiei Fondului de Mediu, instituţia care se ocupă de punerea în aplicare a programului.
La nivel naţional, din cele aproape 90.000 de autoturisme vândute, peste 60.000 au fost comercializate prin Rabla.
Au rămas cu tichetele acasă
Posibilitatea legală de a comercializa tichetele valorice a creat o piaţă destul de bună pentru aceste taloane. Mulţi au văzut o afacere din vânzarea tichetelor, dar mulţi au rămas cu ele „la purtător”, chiar dacă pe ultima sută de metri au încercat să scape de ele, la preţuri de dumping. „Eu nu am dus maşina la casat să fac o afacere. Am zis să scap de Dacia veche sperând că voi putea cumpăra una nouă. A venit criza şi nu au mai fost bani. Am rămas cu tichetul, poate aşa îmi scot benzina şi statul la coadă la Remat. Se pare că m-am trezit cam târziu, acum nu le mai cumpără nimeni. Am vrut să îl dau şi sub 1.000 de lei, dar nu am mai avut clienţi”, ne-a declarat un „ofertant” din Timişoara.
Mica publicitate a fost plină de asemenea anunţuri, dar clienţii au lipsit. Cine a vrut să cumpere maşină nouă o făcuse deja. Oricum banii disponibili au fost tot mai puţini.
Nici dealerii auto nu au mai preluat tichete. „Noi, din 24 ianuarie nu am mai vândut maşini la schimb cu tichete Rabla. Depunerea dosarelor şi rezolvarea actelor dura cel puţin o săptămână. Aşa, riscam să rămânem cu tichetele neutilizate şi cu o gaură în buget”, ne-a declarat Andrei Ghinea, agent de vânzări în cadrul unei societăţi specializate în domeniul vânzării de autoturisme din Timişoara.
Rabla ediţia 2011 va funcţiona de la jumătatea lui februarie
Noua ediţie a Programului Rabla a debutat pe 1 februarie. Teoretic. Practic, primele taloane valorice ar urma să fie distribuite undeva în jurul datei de 15 februarie, atunci când Imprimeria Naţională va termina de tipărit tichetele. Ulterior, va demara procedura de distribuire a documentelor către societăţile de reciclare a fierului vechi, autorizate în program. Condiţiile de casare sunt aceleaşi: maşina trebuie să aibă minim 10 ani vechime şi să fie funcţională. Valoarea unui tichet este tot de 3.800 de lei, acestea pot fi vândute, iar la cumpărarea unui autoturism nou se vor putea folosi tot trei. Iniţial se discutase despre un număr de maxim patru, dar propunerea nu a fost adoptată.
M. Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!