A decis să renunţe la maşina veche şi să achiziţioneze un autoturism nou. A făcut toate actele la firma care comercializează maşina dorită, sperând să beneficieze şi de programul Rabla. Zis şi făcut, Dragoş Valentin s-a prezentat la unul dintre centrele de colectare a autoturismelor vechi, autorizat de Administraţia Fondului de Mediu, pentru a renunţa la vechea maşină. „După îndelungi eforturi, 48 de ore de stres, nedormit, de “lupte” cu mafia, traficanţii şi samsarii de rable şi vouchere, doar 10 din cele aproximativ 100 de persoane care am aşteptat la rând la unul dintre colectori – Remat – am reuşit să intrăm în posesia unui voucher”, am aflat de la Dragoş Valentin.
Fericit că a obţinut tichetul valoric, el s-a dus direct la firma importatoare pentru a-l preda şi a cumpăra autoturismul nou. „Am făcut toată documentaţia, am radiat maşina veche, am depus tichetul la firmă, iar aceştia au constat că este valabil. Ulterior am fost sunat şi mi s-a spus că tichetele emise înainte de data de 18 iunie nu sunt valabile, că nu îl poate prelua, aşa li s-a comunicat de la Bucureşti. Mi s-a spus să mă adresez celor de la Remat. Iar ei nu ştiau nimic”, a mai spus timişoreanul.
A încercat să ia legătura cu cei de la Administraţia Fondului de Mediu, cu Garda de mediu de la Timişoara, dar nici unde nu a primit un răspuns la problema sa.
Lămuriri am solicitat şi noi, dar fără succes. Telefoanele şi solicitările scrise trimise pe adresa AFM au rămas deocamdată fără răspuns.
Au furat startul?
În lipsa unui răspuns oficial am încercat să aflăm măcar informaţii „neoficiale”. Se pare că unele centre de colectare au demarat programul Rabla mai devreme decât trebuia. „Unii au încercat să fure startul, au început să distribuie tichetele prea devreme. Deocamdată AFM nu a reacţionat, nu se ştie ce se va întâmpla cu aceste tichete, cazul nu este singular sunt mai multe persoane în această situaţie”, ne-a declarat o persoană care activează pe piaţa timişoreană auto.
E greu de crezut că cei care au predat autoturismele la Remat vor rămâne fără tichetul valoric, ei au fost de bună credinţă, au îndeplinit toate condiţiile solicitate de program. AFM va trebui să găsească o soluţie pentru a rezolva problema.
Până atunci, soluţia găsită de cei de la Remat a fost una… românească. „Am fost sunat de cei de la Remat să vin şi să mi se modifice data pe tichetul valoric. Nu pot accepta aşa ceva, importatorul nu acceptă şi nu va prelua un tichet valoric care are ştersături sau adăugiri. Nu pot accepta aşa ceva, tichetul îşi pierde valabilitatea. Eu am semnat deja un proces verbal când am primit acel document”, ne-a mai spus Dragoş Valentin.
În situaţia lui Dragoş sunt mai multe persoane, nu este un caz singular, nici în Timiş, nici la acest centru de colectare. Mai mulţi oameni au fost sunaţi de cei de la Remat pentru a li se schimba pe tichet data, dar, desigur, nimeni nu a acceptat ştersăturile pe tichete.
UPDATE. Tot mai multe persoane se plâng că deţin tichete Rabla care nu sunt acceptate de dealerii auto
Problema tichetelor care nu sunt acceptate de firmele care ar trebui să comercializeze autoturisme noi ne este semnalată de un alt timişorean. Se pare că situaţia este întâlnită la majoritatea societăţilor de colectare a autoturismelor vechi care au emius deja asemenea tichete valorice.
„Ca urmare a participării la Programul Rabla 2013, a predării şi a radierii autovehicolului uzat mi-a fost înmânat tichetul valoric în data de 14.06.2013 de către societatea de colectare, la punctul de lucru Chişoda. Precizez că toate evenimentele descrise s-au derulat pe parcursul câtorva zile şi în conformitate cu respectarea strictă a prevederilor Ordinului Nr. 1239 din 14 mai 2013. Ulterior primirii tichetului, colectorul mi-a adus la cunoştinţă faptul că nu îl pot utiliza pentru că data înscrisă pe el, nu ştiu din ce cauză, trebuia să fie 18.06.2013. Drept urmare, m-au rechemat în vederea modificării datei eliberării. În Ordinul 1239 din 14 mai 2013 se specifică însă că nu este permisă nici un fel de modificare, corectură sau ştersătură pe tichet, în caz contrar acesta pierzându-şi valabilitatea”, am aflat de la Ioan Marian Rotaru, un alt timişorean „păţit”.
„Nu înţeleg de ce să nu fie bun tichetul şi de ce să fie emis cu data de 18.06.2013 pentru că am facut totul, pas cu pas, conform prevederilor legale. Mai mult de atât, după câte ştiu eu, Ordinul nu prevede date specifice de eliberare a tichetului ci precizează doar că el va fi eliberat după depunerea la colector a certificatului de radiere”, mai precizează Rotaru, într-un e-mail trimis pe adresa redacţiei noastre.
Din păcate, toate sesizările trimise de oameni pe adresa AFM au rămas fără răspuns. La fel, nici solicitările noastre oficiale nu au stârnit vreo reacţie din partea celor de la Administraţia Fondului de Mediu. „Vreau să precizez că nu sunt singurul aflat în această situatie. Cred că este o problemă la nivel de ţară, nu doar la Timişoara. Am trimis mailuri la ministerul mediului, la AFM, la cabinetul primului ministru de unde aştept o rezolvare urgentă, pentru că la telefon (0213178616, interior 166, domnul director Dobre Valentin ) nu a fost posibil său vorbesc.
Din ce în ce mai mult se vorbeşte despre faptul că, de fapt, pe moment la Ministerul Mediului nu ar fi disponibili banii necesari plăţii contravalorii acestor tichete, fiecare echivalentul a 6500 de lei ce trebuie deduşi din preţul unui autoturism nou. Oricum, este destul de interesantă reacţia autorităţilor, în speţă cei de la AFM, care refuză să ofere o poziţie oficială, deşi situaţia a apărut în întreaga ţară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!