Constructorul drumului de legătură dintre A1 și DN 69 Timișoara – Arad, viitoarea descărcare de pe autostradă la Sânandrei, s-a mobilizat extrem de slab în primele trei luni din acest an. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a atras, vineri, atenția, că în primele trei luni din 2023 firma italiană Todini Costruzioni S.p.A, a avut un progres al lucrării de doar două procente, ceea ce este inacceptabil.
„Descărcarea la Sânandrei de pe autostradă, cei zece kilometri dacă nu mă înșel, folosesc acest prilej să le transmit domnilor de la Todini, care au început bine, spre deosebire de cei de la Tirrena Scavi, că un progres de 2% în trei luni de zile nu-l accept și să ia aminte la ce au pățit cei de la Tirrena. Atât au avut progres în primele trei luni ale acestui an. Din câte știu, DRDP (n.r. – Direcția Regională de Drumuri și Poduri) Timișoara a și înaintat documentele pentru un certificat negativ pentru cei de la Todini. Așa că, aviz amatorilor: nu-i treaba mea să fac rezilieri, nici nu-mi doresc acest lucru, eu îmi doresc ca proiectele să meargă în ritmul care trebuie și să nu ajungem în situații de acest tip. Dar nici să fim luați de fraieri și să găsim tot felul de scuze și de claim-uri, dintre care unele sunt inventate. Așa că, folosesc acest acest prilej pentru a atrage atenția public că progresul de 2% pe trei luni nu e acceptabil. Sper să-și revină. O să vedem ce se va întâmpla în luna aprilie, poate chiar început de mai, și dacă lucrurile nu-și revin acolo, știți și dumneavoastră care e finalitatea”, a declarat, vineri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Viitorul drum de legătură va avea zece kilometri și va începe cu 300 de metri înaintea intersecției dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69) și cel care duce spre comuna Sânandrei. Acolo va fi amenajat un nod rutier spre Autostrada A1. Banii vin prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.
Vă reamintim că licitația pentru „proiectare și execuție «drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara – DN69” a avut un singur ofertant, iar din luna martie 2021 a fost semnat contractul cu Todini Costruzioni Generali S.p.A., la valoarea de 189,5 milioane de lei fără TVA. Durata acestui contract este de 24 de luni, din care șase au fost pentru proiectare.
Viteza maximă de circulație pe acest drum de legătură va fi de 100 km/h. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere.
Pe aceeași temă:
FOTO. Stadiul lucrărilor la drumul de legătură dintre A1 și DN 69 Timișoara – Arad, sub 20%
VIDEO. Stadiul lucrărilor de la noua șosea de legătură dintre Timișoara și Autostrada A1
Trimite articolul
XIDEM CENTURA SUD firmă italiană….
cam mare progresul… hai sa ne odihnim ca vin sarbatorile.