Va mai dura ceva timp până vom putea parcurge drumul dintre Lugoj și Deva integral pe autostradă. Progresul fizic realizat de la începutul acestui an se numără în doar câteva procente. Cel mai puțin s-a realizat pe lotul 2, aici în ianuarie 2017 gradul de realizare era de 57,49% din total, pentru ca în mai să urce la 59%. Situația este explicabilă, deja a fost deschis circulației tronsonul până la Margina, iar de acolo se intră din nou pe drumul național, până la legătura cu lotul 3 construcția autostrăzii include vestitele ecoducte, tuneluri pentru care nici nu există programată o licitație pentru realizare.
Cele mai avansate lucrări sunt pe lotul 3, aici progresul fizic a ajuns la 76,8%. La începutul anului stadiul fizic era de 72,87%. Și aici sunt anumite probleme legate de exproprieri.
Pe lotul 4 pare să fi avut loc cea mai importantă mobilizare de forțe. Aici au fost înregistrate cele mai multe probleme, au lipsit autorizațiile de construcție, a fost situația peșterii cu lilieci, au fost făcute exproprieri suplimentare. La începutul anului, progresul fizic era de 48,3%, activitatea fiind blocată de Inspectoratul în Construcții, după ce se descoperise că s-a lucrat fără autorizații de construcție. Ulterior, constructorul, singurul român de pe toată autostrada, s-a pus serios pe treabă, având cea mai mare mobilizare de forțe umane și de utilaje. Progresul fizic înregistrat a fost unul de aproape trei procente, în mai lucrările ajungând la 52% din total.
Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, are o lungime de 28 kilometri, valoarea contractului de execuție fiind de 562,73 milioane de lei fără TVA, din care 478,32 milioane de lei Fonduri de Coeziune (85%) și 84,4 milioane de lei Guvernul României (15%). Inaugurarea circulației pe acest lot a fost amânată de mai multe ori, ar fi trebuit realizată inițial în vara anului trecut.
Lungimea totală a lotului 3 este de 22,139 km. Contractul de execuție a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016.
Lucrările la tronsonul patru, în lungime de 22 de kilometri, sunt începute din 2013 și ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva ar putea ramane inchis chiar daca va fi finalizat
Se lucreaza in ritm intens pe loturile 3 si 4 din autostrada Lugoj – Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!