Primarul Dominic Fritz a anunțat ce înseamnă proiectul „bandă rapid de transport public Centru – Spitalul Județean”, pentru care sunt prevăzuți puțin peste 50.000 de euro în bugetul Timișoarei pentru anul 2021, mai exact 250.000 de lei. În curând va fi lansată licitația pentru găsirea unei firme care să întocmească studiul de fezabilitate și proiectul tehnic.
„Pentru că mobilitatea timișorenilor este foarte importantă, vom lansa în câteva zile o licitație pentru un studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru o bandă dedicată de transport în comun, de la Poșta Mare până la Spitalul Județean. Deja la un moment dat a fost o bandă dedicată. S-au schimbat sensurile, noi nu vrem să facem lucrurile pe genunchi, ci vrem să facem un studiu așa cum trebuie, un proiect tehnic așa cum trebuie, pentru Expres 2 și 3, pentru firobuzul și autobuzul care circulă pe acolo”, a explicat primarul Timișoarei.
Proiectarea va trebui să fie gata în șase luni, iar abia apoi se va putea trece la execuție. Cel mai probabil anul viitor vor fi gata amenajările, susține edilul-șef.
„Această licitație va fi pentru o durată de șase luni, adică termenul de execuție va fi de șase luni. După ce se finalizează licitația vom ști după șase luni exact cum putem să folosim această bandă dedicată. Poate chiar la anul, între Poșta Mare și la spital și la stadion, adică două funcțiuni foarte importante, vom avea această prioritate pentru transportul în comun și asta se încadrează în strategia noastră de a da prioritate unui sistem de mobilitate unde oamenii pot să aleagă dacă folosesc mașina sau folosesc un alt mijloc de transport. Iar dacă vor să folosească un alt mijloc de transport, de exemplu, transportul în comun, noi trebuie să ne asigurăm că avem o infrastructură care face ca transport în comun din Timișoara să devină mai rapid, mai predictibil, și pentru asta facem acest proiect de bandă dedicată”, a completat Fritz.
Pe str. Cluj există deja o bandă dedicată transportului în comun, autospecialelor și mașinilor de taxi. Pornește de la Pasajul Michelangelo și merge până la intersecția cu Calea Martirilor. Înainte de a fi amenajate patru benzi pe str. Cluj, banda dedicată mijloacelor de transport și taximetrelor era în sens invers, de la Județean spre Michelangelo. Aceasta a fost însă desființată în urmă cu doi ani, dar spre centru nu s-a mai amenajat nimic special. Fostul primar Nicolae Robu spunea că totul este un experiment propus de specialiști „și vom vedea în practică dacă va fi mai bine sau nu”. Momentan, banda dedicată este folosită fără probleme și de șoferii grăbiți.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Sensul unic de pe strada Cluj, un experiment. Robu: Vom vedea în practică dacă va fi mai bine sau nu
Trimite articolul
XIa uite cine a devent roman. Se inscrie firma potrivita, firma adjudeca proiectul. Dupa 3 luni se depaseste bugetul si timpul, se semneaza vreo 3-4 acte aditionale si se ajunge la pretul corect pentru lucrare si pentru spaga.
Sunt curios de la spitalul Judetean pana la Michelangelo cum vor face, poate daca mai fac o banda pe sens ca altfel daca iau una din cele actuale, va fii dezastru…
-
Esti constient ca nu trebuie cate o banda pentru fiecare masina? Masinile pot sta si una in spatele celeilalte. A mai fost o banda pentru MTC, chiar mai sunt firele de troleibuz acolo. Este bine sa se revina la cum a fost, nu sa ocoleasca salvarile si MTC-urile.
pe strada cluj e pista de curse, sa ma ceva pe cromozomii in plus ai lui robulake, cu experimentele lui de ratat si esec al naturii ce e.
tot orasul ar trebui sa aibe benzi dedicate pentru busuri si taxi-uri. busurile nu sunt chiar vechituri, si daca domnii soferi ar fi … domni ar porni aerul conditionat. acest exemplu se poate lua chiar si din Romania, din alte orase, ca sa nu zicem din tari vecine sau chiar tari in care tare ne place sa mergem in concediu (Viena). In Viena traficul este infernal, in schimb transportul in comun este minunat. prin forta se face civilizatie!
Banda speciala pentru transportul in comun este o idee buna, Exista in toate tarile civilizate, chiar si in cele in care nu prea se foloseste transportul in comun, inclusiv in San Francisco. A mai fost in Timisoara chiar acolo, si pe Calea Sagului. A fost un esec pentru ca nu a fost pazita de politie permanent si marcajele s-au sters. Numai jeep-uri erau pe banda aia. In Grecia se retine talonul si-ti da numerele jos de pe masina pentru 2 saptamani pentru mersul pe benzile rezervate transportului in comun. parca vad si la noi ca se va pune, o saptamana va fi politia si va da avertismente ca de, nu stie lumea, apoi vreo 3 zile va da amenzi, apoi politia se va retrage in birou extenuata si cu simtul datoriei implinit, si cu asta basta. peste 1 an nu se vor mai vedea nici marcajele macar.
-
Ati stat cateva ore pe traseu sa vedeti la cate minute trece un MTC si cate autovehicule in acelasi timp??
Aveti studii aplicate in amplasament sau doar debitati teorii inadecvate?-
Un autobuz transporta cat 100 de masini.
Clar terebuie sa aiba prioritate. -
benzile pentru MTC sunt in toate tarile civilizate unde exista prioritate pentru transportul public, un autobuz scoate cel putin 50-60 de masini din trafic. Acolo in mod intentionat se reduc benzile pentru celelalte categorii de vehicule pentru a incuraja utilizarea MTC. Doar romanul ingamfat, comod si lenes, inclusiv CET, merge zilnic la piata sau la mall cu masina! Se vede si in cazul elevilor mancatori de shaorme ca sunt supraponderali pentru ca parintii ii duc cu masina la usa scolii. Unii retardati ar vrea sa ii urce si in clasa
-
De la Continental la Judetean e singura portiune unde prinzi unda verde in orasul asta. Sa o dam draqului si pe aia! Vopsim o banda pentru autobus si restul sa se inghesuie pe ce ramane. Iar invers, pentru ca la Punctele Cardinale si la Bastion semaforul e prea “inteligent”, o sa se faca cozi cu la fel de multe masini, doar da acum se vor inghesui pe doua benzi, nu pe trei. In loc sa folosim sistemul de semafoare inteligente si sa-l adaptam dupa trafic, noi vopsim banda de autobus si inghesuim nasinile. Gandire romaneasca in creier nemtesc. Șpriț incepe sa semene cu Robu.
-
Da, exact. 50 de oameni din autobuz sunt mai importanti decat 1 om dintr-o masina. Aia 50 trebuie sa ajunga mai repede.
-
Cand vii sa stam pe margine sa numaram cati circula cu transportul in comun? Cam de 2 ori pe zi, dimineata si dupa pranz sunt pline. Asa vreo 30+30 min. In rest cu 10 oameni. Seara dupa 8 circula cu 2-5 oameni. Am vazut si goale integral.
Deci transportul in “comun” nu e deloc comun inca la noi.-
Oamenii nu circula din doua motive cu STPT: nu se vrea instituirea unor benzi doar pentru transportul in comun dar pe care sa nu circule cocalarii precum se intampla pe str. Cluj, repspectiv din snobismul. Toti parvenitii cu si fara bani isi cumpara masini doar ca sa pară smecheri desi majoritatea sunt analfabeti functionali. Dar dehh cu un cazan pe roti se crede zmeu pe soselele patriei
-
timisorean inainte sa deschizi gura mergi inapoi la scoala sa mai inveti sa te exprimi. Doar tu poti emana asemenea aberatii ”goale integral” Pot exista si masini GOALE partial?! Intamplator gol inseamna zero pasageri in acest caz meseriasule 🙂
-
-
50 de oameni intr-un autobus care circula la 10-20 de minute si tine ocupata o banda? Vezi cate sute de masini trec in intervalul respectiv. Nu tine argumentul tau.
-
-
Sistemul de semafoare nu e si nici n-a fost vreodata inteligent, asta e doar o vrejeala de-a lui Robu. Totul merge pe timere.
Firma care a implementat sistemul e SWARCO, firma fugarului Ghita. -
Transportul in comun trebuie sa primeze. Ideea e insa sa nu ai de asteptat mai mult de 5 minute dupa el la orele de varf, si max.15 in rest. Pentru asta, trebuie mai multe autobuze pe o linie si banda speciala cap coada pe tot traseul.
Oricat de inteligente ai face semaforizarile(la ce se poate azi matematic), cand sunt prea multe masini, nu ai ce face, e vorba de capacitatea drumului dar mai ales de fluxuri in grafuri. Modelarea traficului iti poate aduce un premiu Nobel daca esti un stare rezolvi congestiile, cauta Braess paradox, daca nu crezi.
Din pacate, pana nu vom avea suficiente benzi pt. autobuz pe intreg traseul, s-ar putea ca bucatile rezervate, mai mult sa incurce(norocosi doar cei care merg doar pe bucata aia si prind autobuzul din nimereala sa fie aproape). Pana sa se rezolve problema cu adevarat, sunt doar masuri populiste. Robu, dupa vreo juma de ora de repetat aceeasi intrebare ca de ce nu sunt mai multe autobuze pe o linie, a trebuit sa admita ca nu sunt destui soferi. Un sofer profesionist are in general optiuni mai bine platite, doar motive familiale sa-l tina in oras la un salariu mai mic. Soferi mai bine platiti inseamna bilete mai scumpe, sau subventie de la buget… complicat. -
Asta e mai prost ca Robu!
Proiectul asta va consta in vopsirea unei benzi existente facuta de robu si redenumirea ei in “banda speciala pt transport public”? Incredibil cat putem fi luati de prosti :)) Deci pana acum i-au sarit in cap lui robu ca de ce largeste strazi. Acum profita useristii de strazile largite si mai dau ei o vopsea pe cate una sa o faca speciala? :)) Doamne fereste. Dar e bine ca toate porcariile astea sunt numite pompos “proiecte”.
Bravo ptr idee!! 🙏👍👏👏👏🏆
Fritz tu ne aduci 10 ani inapoi. Unde pastele cailor te crezi? Lasa pe altii si fa bine si termina ce a inceput vopsitu. Tu nu mai vezi al doilea mandat. Ai facut de ras orasul. Vapsoitu dadea din gura si facea, tu numa’ de-andoaselea.
Niste pacălici toti la gramadă,primăria,politia rutieră .. Despre ce bandă rapidă vorbim? Cea de la Michelangelo spre spital numai banda rapidă nu este!! Poate pentru smecherii din trafic este ok.
50.000 pentru ce??? “proiect”??? Ce proiect? Sa zica unii cum se traseaza benzile albe???
Daca robu a facut un “experiment” si acesta a esuat, nu e functionala banda aia, de ce mai incercam inca o data?
Sa faca o masuratoare de trafic si probabil ca vor constata ca cele 2 strazi, impreuna probabil cu torontal, aradului, sagului sunt cele mai circulate artere din oras. Cum sa blochezi o banda???
Intrebarea e si inversa: daca se face banda pentru transport in comun taxi, uber etc vor circula NUMAI pe band aia?? Vor fi amendati daca circula pe celalalte benzi??
Apoi acolo sunt strazi care fac la dreapta. Cum respecti codul rutier sa te incadrezi din timp??
Aberatii pe care cheltuim bani si timp, idei care orice om cu minte isi da seama ca sunt imposibile de pus in practica cu un rezultat bun.
O masura buna. In orice oras civilizat transportul public trebuie sa aiba prioritate.
Asta inseamna ca ajungi mai repede, mai ieftin si mai relax decat cu masina. Masinile trebuie sa fie o exceptie, nu o regula care produce doar poluare, aglomeratie, zgomot si pericol.
Aa, te-ai mutat la sat ca e mai eftin si acum depinzi de masina? Ai calculat gresit, ghinion…