Cele două puncte alese pentru testarea inițiativei au fost finalizate cu puțin înainte de începerea anului școlar și se află la Școala Gimnazială nr. 2, pe strada Mureș, și la Școala Gimnazială nr. 7, pe strada Ion Ionescu de la Brad. Scopul proiectului pilot este, potrivit municipalității, de „a face mai sigure și mai prietenoase intrările la școli”.
„Este un proiect pilot pe care îl implementăm la două școli din cartierele Timișoarei, aflate în zone cu trafic intens. Intenția noastră este să creștem siguranța copiilor și să reducem blocajele în trafic la orele de vârf când părinții își lasă sau își iau copiii de la școală. Cu noile amenajări, oprim și parcatul pe trotuar și le oferim copiilor care vin pe jos la școală condiții sigure de deplasare. Am optat pentru o variantă în care locatarii din zonă să nu fie dezavantajați, deoarece în restul zilei pot folosi acele locuri de staționare. Sperăm ca reacțiile la aceste intervenții să ne ajute să extindem sistemul la mai multe școli care au aceeași problemă”, transmite primarul Dominic Fritz.
Staționare timp de cinci minute, stâlpi de protecție, treceri vopsite cu roșu
Scopul proiectului ar fi ca părinții de la Gimnazială nr. 2 și Gimnazială nr. 7 să își poată lăsa copiii la școală în condiții mai sigure. Aceștia vor putea staționa în punctele de îmbarcare/debarcare până la 5 minute. Cele două școli care vor beneficia de aceste puncte de „drop-off” au fost alese, potrivit municipalității, pentru că se află pe două străzi intens circulate.
„Punctele de drop-off sunt demarcate special în acest sens, astfel încât nu se restricționează traficul rutier pe banda de circulație existentă. Trotuarele sunt delimitate de carosabil prin stâlpi de protecție, pentru ca vehiculele să nu poată parca și să blocheze astfel accesul copiilor care merg pe jos la școală. Trecerile de pietoni sunt la nivel cu carosabilul, sunt marcate corespunzător cu culoare roșie, astfel încât să sporească atenția șoferilor”, mai precizează reprezentanții primăriei.
Trimite articolul
Xpai si cu c40 ce facem!?!? CE FACEEEM?🤣😂🤣🤪 Oare n-ar merge niste autobuze/microbuze(macro buze?🤪) scolare mai bine?🤔
#🤪
-
Lasă, bine că s-au liniștit cu pistele de biciclete și transportul în comun, cum promiteau în campanie. Mă speriasem că ajungem doamne ferește ca zăpăciții ăia de olandezi sau danezi sau elvețieni.
-
Ar trebui interzise masinile complet pe straziile adiacente scolilor.. asa la 3-4 strazi.. sa mai slabeasca ‘ciocoi de la stat’/!!!
-
io nu ma speriasem, am citit maculatura aia de promisiuni si mi-am dat seama ca-s vrajeli pentru naivi. inca le mai recitesc din cand in cand sa ma amuz cum au putut fi unii prostiti cu asa ceva. da’ probabil aia prostiti nu le-au citit ca le-au fost de ajuns sloganurile si lozincile pentru ca:
#🤪
-
Da fain, numa trebuiau facute minim 7 benzi in paralell de drop-off – mai ceva ca in aeroport, si minim 2 / sens de circulatie normala.
Plus camere si politia locala in misiune intre orele 7-9 acolo in fata scolilor.
Copii nu mai stiu sa mearga pe jos la scoala? Eu mergeam 30 de minute *in gasca * cu restul colegilor.
-
Si treceai si peste vai si munti si zapada pana-n gat.
Sau facut aceste modificari si pentru ca soferii sa incetineasca pentru ca treceau cu viteza prin acea zona, chiar daca era cu gropi.-
Da Mihai, mergeam oricum, Ne imbracam ok si ajungeam, nu eram crescuti in puf. Foarte okay ca s-au facut modificarile pt incetinire. Eu ma plangeam de odraslele care-s duse 3-4 kilometri cu masina pentru ca nu-s in stare sa ia tramvaiul sau sa mearga pe jos, pentru ca vezi doamne e periculos.
-
-
Făcute strict în fața școlilor pentru poze, 10m după ele cazi in gropi mai mari decât școlarii
Daca tot s-au apucat sa asfalteze si sa modifice pe strada Mures.
NU se putea asfalta toata strada sau portiunea aceea? Zona aia nu a mai vazut asfalt nou de cel putin 15 de ani si e plin de gropi de la lucrari precedente pe unde a puscat asfaltul.
Lucrari de mantuiala.
Na bine, trebuie sa ne aratam statutul, cei cu logan o sa opreasca 2 strazi mai jos
Pe strada Perlei, unde intra/ies copii de la Scoala 7 e haos, masini pe trotuar, nu a
i cale de acces daca mergi pe jos.
-
Iti doresc sa locuiesti langa scoala sa vezi cu adevarat cine parcheaza pe trotuar de la parinti si profesori si banuiesc ca si tu… toti parinti lasa copilul in fata porti se dau jos din masina deschide usa la copil scoate ghiozdanul il pune in spate il pupa si asteapta sa intrebpe poaeta scoli in spate toata lumea claxoneaza lipovei blocata dumbravita blocata 🫠vina o poarta parinti nu masinile parcate pe trotuar ….
Este trafic intens si sunt blocaje la scoli pentru ca peste 60% dintre copii NU sunt din zona, au flotant. Tot de aia copiii invata in schimburi sau containere. Asta e problema reala, solutii ar putea exista dar e mai usor sa colorezi o banda decat sa gasesti solutii pentru aglomerarea nelegala a unor scoli “la moda”.
-
1550 de elevi are Scoala Generala nr. 7. sunt multe clase paralele la ciclul primar, deci multi copii între șase și 10 ani care sunt conduși aproape de scoala ( fiica noastra are 10 ani si de la pregatitoare o lasam pe strada C-tin cel mare și trebuia sa mearga singura pe jos pe II de la Brad pînă la poarta și sa traverseze singură o străduță, astfel nu ne apropiam mult de școala. La preluarea de la ora 16 este preluata pe jos, fara congestionarea traficului. Noroc ca sunt multi copii care merg pe jos pentru ca locuiesc in cartier si locuiesc la maxim doi km de școala.
Vad ca numai aplaudacii sunt publicati. Totul e o mizerie fara rost. Spatiul ce inainte era blocat de masini parcate aum este blocat de stalpi. Viteza in zona nu este aceiasi, iar imbarcarea se face tot in drum, pe singura banda de circulatie existenta Totul e praf in ochi si furt de bani. Singurul rezultat e ca seara sunt masini parcate pe toate colturile din intersectiile din zona. Alea ce erau parcate acolo cu doua roti pe trotuar. Problema nr. 1 in oras sunt parcarile. Mai bine zis lipsa lor. Sa vopsesti pe jos si sa plantezi niste stalpi e usor si profitabil.