În consecinţă, administratorul
şoselei a pus la punct un proiect important de
modernizare. În programul de reparaţii
generale pe anul 2009 a fost inclusă şi
consolidarea DN 6, mai precis a porţiunii dintre
Cenad şi punctul de
frontieră. Aici se doreşte lărgirea
drumului, platforma actuală având
lăţimea între 7 şi 8 metri, iar
partea carosabilă şase metri. Capacitatea
portantă a autovehiculelor acceptate era de zece
tone pe osie.
Extinderea ar urma să crească dimensiunea
platformei şoselei la nouă metri, iar cea a
carosabilului la şapte metri. Capacitatea
portantă a drumului ar urma să fie
extinsă la 11,5 tone pe osie. Valoarea
proiectată a lucrărilor este de 13,2 milioane
de lei.
Centuri de ocolire pentru principalele
localităţi
Centura de ocolire a Timişoarei ar urma să
aibă câteva „surori” mai mici.
Direcţia de Drumuri doreşte realizarea mai
multor variante de ocolire ale localităţilor
aflate între Timişoara şi vama de la
Cenad. Să sperăm că
execuţia acestora nu va dura la fel cât
durează şi varianta de ocolire a
oraşului de pe Bega.
Cea mai apropiată de demararea lucrărilor se
pare că este varianta de ocolire a
localităţii Sânnicolau Mare. Proiectul
elaborat este în faza de studiu de fezabilitate
şi se aşteaptă avizul Ministerului
Transporturilor. Valoarea lucrărilor este de 93,4
milioane de lei, iar sursa de finanţare
propusă sunt fondurile europene, prin Programul
Operaţional Sectorial.
Speranţe ceva mai mici să scape de traficul
tot mai ridicat către Ungaria, prin realizarea de
alte centuri de ocolire sunt şi la Biledul
(valoare lucrare 32 milioane de lei), Becicherecu Mic
(30 milioane), Lovrinul (32 milioane), Şandra (29
milioane) şi Cenadul (30
milioane), dar toate acestea sunt doar la stadiul de
idei, finalizarea proiectării fiind
aşteptată în jurul lunii decembrie a
acestui an.
Un alt proiect important pe acest drum naţional ar
fi realizarea unui pasaj denivelat peste calea
ferată aflată la ieşirea dinspre
Timişoara spre Becicherec. Valoarea
lucrărilor ar fi de 40 de milioane de lei.
Deocamdată se lucrează la studiul de
fezabilitate, iar investiţia trebuie aprobată
de către Compania de Autostrăzi şi
Drumuri Naţionale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!