„Omorât” pe vremea premierului Sorin Grindeanu, când partea română și cea sârbă s-au contrazis atunci când au spus cine a decis renunțarea la proiectul autostrăzii dintre Timișoara și Belgrad, acesta a apărut din nou în discuțiile purtate de Dăncilă cu partea sârbă. Dar, nu vă faceți speranțe prea mari, declarația la această despre această șosea nu se referă la o autostradă ci la un drum rapid, iar deocamdată se vorbește doar despre crearea unui studiu de fezabilitate. Dar, spune aceasta, există susținere politică pentru inițiativă.
„Proiectul privind drumul de mare viteză Timișoara-Pancevo este susținut politic de ambele părți și suntem încrezători că se va implementa. La nivel tehnic a fost creat cadrul pentru elaborarea studiului de fezabilitate”, a declarat Dăncilă.
La jumătatea lunii martie a anului trecut, Cabinetul Sorin Grindeanu a aprobat un memorandum privind negocierea și semnarea unui Protocol de cooperare între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia. Potrivit protocolului promovat de Ministerul Transporturilor, cele două guverne ar fi urmat să colaboreze pentru susținerea diplomatică și financiară a proiectelor de investiții legate de transport la frontiera comună dintre România și Republica Serbia, în special pentru construcția autostrăzii Timișoara – Vârșeț – Pancevo, până în anul 2025, potrivit rezultatelor studiilor de fezabilitate.
Surpriza a venit câteva luni mai târziu, atunci când cele două guverne au început să se acuze reciproc de nesusținerea proiectului, iar cele zece milioane de euro alocate de Uniunea Europeană pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru această autostradă au fost redistribuite spre alte proiecte. La acea vreme, oficialii celor două țări au aruncat vina unii pe alții.
Subiectul a apărut din nou în actualitate în decembrie 2017, când o delegație românească, în frunte cu vicepremierul Ion Marcel Ciolacu, s-a întâlnit cu ministrul sârb al Construcțiilor și vicepremierul Zorana Mihajlovic. Partea sârbă a solicitat un răspuns clar al românilor legat de semnarea unui acord pentru întocmirea cel puțin a documentației tehnice pentru această nouă autostradă.
Autostrada dintre România și Serbia ar urma să unească Timișoara de Pancevo, traseul fiind deja stabilit, urmând să se lege de autostrada A1 undeva în zona Remetea Mare, pe lângă Șag, Vârșeț și de acolo spre Pancevo, unde există deja o legătură bună spre Belgrad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!