Licitația pentru proiectare și execuție la Centura Timișoara Vest a fost lansată pe 8 februarie și are, cel puțin teoretic, termen de depunere a ofertelor pe 29 martie. Luni, 25 martie, însă, a fost depusă o contestație de către Antepriza Reparații și Lucrări – ARL Cluj S.A. Acesteia nu i-a convenit conținutul documentului cu clarificări postat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe 15 martie. Erau nu mai puțin de 221 de răspunsuri în acel document.
„Prin aceste răspunsuri, în proporție majoritară, Autoritatea Contractată (CNAIR – n.r.) fie a) a modificat sau a adăugat nelegal la documentație, fie b) nu a răspuns sau a răspuns neconcludent la solicitările de clarificare, respectiv a c) răspuns contradictoriu sau d) a pus la dispoziție, abia prin aceste răspunsuri emise cu 14 zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor, un număr impresionant de documente tehnice noi, esențiale pentru întocmirea ofertelor”, se arată în contestație.
Contestația în întregime poate fi consultată pe pagina licitației, AICI.
Licitație de până la jumătate de miliard de euro
Vă reamintim, licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Varianta de Ocolire Timișoara Vest, porțiunea de aproape 14 kilometri lipsă a inelului care înconjoară Timișoara a fost lansată pe 8 februarie. Valoarea estimată a contractului este între 1.695.891.211,40 si 1.999.824.574,50 lei, fără TVA. Astfel, valoarea maximă ar fi de 2,38 miliarde de lei, cu TVA, echivalentul a 478 de milioane de euro. Durata contractului va fi de 90 luni, însă proiectarea trebuie făcută în primele șase, iar execuția lucrărilor în următoarele 24. Restul de 60 de luni reprezintă perioada minimă de garanție a lucrărilor.
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea profil de drum național cu două benzi pe sens. Șoseaua de 13,96 kilometri va traversa Timișoara, Săcălaz și Utvin (Sânmihaiu Român). Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și Varianta de Ocolire Timișoara Nord; la intersecția cu DN 6 (Timișoara – Cenad); la intersecția cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia); la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30), spre Timișoara. În plus, vor mai fi și nouă poduri și pasaje.
„În cadrul contractului vor fi realizate 10 «lucrări de artă», din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de ~750 m,
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și CF133 în lungime de ~450 m
– Pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de ~450 m”, preciza Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, nu demult.
Pe aceeași temă:
Jumătate de miliard de euro pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest
Licitația pentru execuția lucrărilor de la Centura Timișoara Vest va fi lansată în câteva zile
Trimite articolul
XPoftim pentru cei care ziceau în comentarii la alte articole ca se vede mâna lui GRINDEANU, Grindeanu face, drege etc…
Face face pe mă-sa
Wow! Surpriza! Soc si groaza! Nu se astepta nimeni la asta! Sau se astepta cineva?
Gunoaie de la cluj ? Astia au contestatvsi legatura A1 descarcarea sanandrei. Ce vor ? Saboteaza clujenii cumva RM pt cavei raman in urma la infeasrructura rutiera ?
-
Dacă citeai articolul, ai fi aflat că au primit 221 de răspunsuri la o cerere de clarificări. “Autoritatea Contractată (CNAIR – n.r.) fie a) a modificat sau a adăugat nelegal la documentație, fie b) nu a răspuns sau a răspuns neconcludent la solicitările de clarificare, respectiv a c) răspuns contradictoriu sau d) a pus la dispoziție, abia prin aceste răspunsuri emise cu 14 zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor, un număr impresionant de documente tehnice noi, esențiale pentru întocmirea ofertelor”