Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în calitate de partener coordonator al Proiectului “Made in Banat”, continuă, împreună cu Agenţia de Dezvoltare Economico-Socială Timiș (ADETIM), Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin şi Camera Economică Regională Kikinda, activitatea de elaborare a strategiei de acordare a mărcii „Made in Banat”.
Astfel, la cea de-a doua întâlnire de lucru, care a avut loc la CCIAT, privind elaborarea procedurilor şi criteriilor de acordare a mărcii pentru un număr de 11 produse şi servicii din regiunea transfrontalieră România – Serbia, au fost dezbătute mai multe aspecte privind această marcă. Specialiştii au abordat problema diferenţei dintre brand şi marcă; originea materiilor prime folosite care trebuie să provină din regiunea vizată de proiect în proporţie de 51%; garanţia calităţii produselor sau serviciilor dată de existenţa unui sistem de management al calităţii sau de cota de piaţă; respectarea normelor naţionale şi europene în domeniul protecţiei mediului, sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, al sănătăţii publice şi al protecţiei consumatorilor; capacitatea de producţie şi financiară a firmei; bonitatea firmei dovedită prin cazier fiscal; armonizarea legislaţiei specifice din cele două ţări; aspecte privind înregistrarea mărcii la OSIM România şi entitatea omologă din Serbia cât şi recunoaşterea mărcii pe plan internaţional. Au fost prezentate 14 clase de produse şi servicii eligibile, din domeniile alimentar, nealimentar şi servicii.
Lucru important, dar şi interensat, reprezentanţii partenerilor din Serbia au ridicat problema produselor alimentare care să nu conţină elemente modificate genetic.
Obiectivul general al proiectului „Made în Banat” vizează creșterea competitivității IMM-urilor care realizează produse specifice regiunii, din Romania și Serbia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!