Primăria Timișoara (PMT) a sistat temporar contractul aflat in derulare pentru întocmirea documentației necesare transformării Căii Șagului în Magistrala Verde, însă totul pentru ca acesta să meargă în tandem cu proiectul de reabilitare a zonei cuprinse între Piața Maria și Piața Mocioni, cunoscută și ca Piața Sinaia.
„Proiectul este sistat temporar pentru că avem mai multe investiții în curs, inclusiv cea de reabilitare a Pieței Mocioni și Pieței Maria din Timișoara. Am discutat și cu Comisia de Circulație pentru ca cele două proiecte să poată fi dezvoltate în tandem. Între aceste două proiecte a existat un decalaj, dar zona trebuie tratată unitar. Proiectul de transformare a Căii Șagului în Magistrala verde nu a fost oprit definitiv, însă așteptăm ca transformarea întregii zone să includă ambele obiective”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău pentru Tion.
Vă reamintim, actuala administrație discută de ceva vreme despre transformarea Căii Șagului în „Magistrala Verde”, transformare la baza căreia stau două motive: încurajarea formelor alternative de mobilitate și reducerea poluării.
Contractul de proiectare a fost septembrie 2022 cu firma FIP Consulting din București, care avea la dispoziție 10 luni pentru întocmirea documentației. Firma a câștigat licitația cu 986.990 de lei.
„Magistrala Verde nu este un experiment, cum au zis unii care ignoră lecțiile de mobilitate urbană din cam toată Europa. Ea este unul dintre cele mai ambițioase și vizionare proiecte de regândire a modului în care ne deplasăm în oraș. Contractul de proiectare pe care l-am semnat ieri (DALI+Proiect tehnic) are termen de realizare zece luni. Lucrările propriu-zise de realizare a Magistralei vrem să le finanțăm prin fonduri europene”, spunea în septembrie 2022 primarul Dominic Fritz.
Proiectul „Magistralei Verzi” includea regândirea spațiului public în așa fel încât să aibă toată lumea loc: transport public cu bandă dedicată (acolo unde este oportun), carosabil pentru șoferi, piste pentru biciclete, trotuare și zone verzi.
Amenajările urmează să țină cont de nevoile persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, copii), iar zonele pietonale vor încuraja activitățile sociale, comerciale și de recreere. Proiectul, totodată, ar urma să pună în valoare zona istorică pe care o traversează.
Ar fi trebuit amenajate trei tronsoane: Bulevardul 16 Decembrie 1989, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu; Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu Bulevardul Liviu Rebreanu și Calea Șagului, de la Bulevardul Liviu Rebreanu până la Shopping City.
Și despre reabilitarea Pieței Mocioni se vorbește de ceva timp. De proiectul care va sta la baza viitoarelor investiții s-a ocupat Total Business Land SRL, o firmă din Alba Iulia. Contractul pentru realizarea documentației a fost semnat în decembrie 2022.
La finalul proiectului, din punt de vedere al mobilității, zona Mocioni va fi conectată cu Magistrala Verde Calea Șagului.
Pe aceeași temă:
O firmă din București va proiecta magistrala Verde – Calea Șagului
Trimite articolul
XDoamne Ajuta ! Vin alegerile si scapam de nenorocirea ce ne-a lovit. Mai bine zis ne-am lovit.
-
bine zis. da’ asta nu inseamna sa alegem pe robu, nu? nu de alta, da’ ma gandesc(sper) sa candideze cineva mai rasarit, iar daca jumate din cei care stau acas’ se mobilizeaza totusi(sa fie timisoreni in fapte, nu din gura sau tastatura) il voteaza pe nea Speranta asta(adica cineva cu un plan coerent facut pe un buget realist pentru perioada naspa in care am intrat si nu pe “huo ailali”), nici nu mai conteaza cei care au fost la vot ca-l voteaza toti pe robulete sau toti pe frigz.
#au fost alesi!
#🤪
-
Vise placute. Tot el iasa primar. Globalistii au pus mana pe tot. Orasul de 15 minute este in linie dreapta. de ce credeti ca au taiat toti arborii din oras? sa creeze senzatia de sufocare ca sa bage lumea botul la incalzirea globala. de ce reduc din benzi? fiindca nu mai vor ca lumea sa se deplaseze liber ci doar cum vor ei, cu masini electrice, care sunt cu telecomanda. Mergi unde vor ei cand vor ei si mai ales in functie de creditul tau social care va arata cat de docil esti cu sistemul. dar lumea viseaza in continuare… zombie land
Și-au dat seama că e o tâmpenie proiectul și l-au pus pe pauză până după alegeri.
-
Proiectul nu este o tâmpenie. Din Calea Șagului (aș spune chiar de la Incontro) până la canalul Bega este nevoie de acces pentru biciclete. Momentan sunt doar frânturi de piste.