Proiectul de „declarare de utilitate publică și de interes local a lucrărilor aferente obiectivului de investiție publică «Coridor de mobilitate Magistrala verde în Timișoara – Bd. 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului»” a fost aprobat, dar nu fără discuții. Această declarare este, practic, o pârghie prin care proiectul ar putea fi avizat mai ușor.
„Este un pas birocratic pentru procedura de interes local, având în vedere procedura de avizare de mediu, care în România este din ce în ce mai greoaie. Avem investiții care stau blocate – de la proiecte naționale la proiecte locale – de Agenția de Mediu, iar procedura de utilitate publică este o pârghie legală prin care proiectele acestea pot să meargă să își obțină avizul de mediu pe o procedură mai simplificată”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Viceprimarul a declarat că, pe viitor, toate proiectele primăriei vor merge pe această procedură.
„Mai verde decât verdele”
Nu toți consilierii locali au fost convinși prea ușor de bunele intenții ale acestui proiect. De exemplu, liberalul Ștefan Sandu a spus că îl vede ca un mod de a păcăli Agenția de Mediu.
„Avem aici un proiect care se dorește, conform denumirii (…) ceva mai verde decât verdele: transport în comun, dăm la o parte mașinile, mergem doar cu biciclete, totul verde, dar trebuie să facem tot felul de artificii pentru ca Agenția de Mediu – cea care este adevărata păstrătoare a valorilor – să nu ne pună bețe în roade. Adică ceva nu pușcă”, a spus, printre altele, penelistul.
Lațcău i-a reiterat ideea inițială, cu câteva exemple. Au fost reluate, mai apoi, discuțiile mai vechi pe fondul proiectului. De exemplu, în legătură cu banda dedicată transportului public, cea care va exista pe ambele sensuri, mai puțin pe segmentul din dreptul cimitirului din Calea Șagului.
Până la urmă, la vot au fost 16 voturi „pentru”, unul „împotrivă” și o abținere.
Despre proiect
Ideea principală a Magistralei Verzi ar fi regândirea spațiului public în așa fel încât să aibă toată lumea loc: transport public cu bandă dedicată (acolo unde este oportun), carosabil pentru șoferi, piste pentru biciclete, trotuare și zone verzi. Anexele proiectului de hotărâre aprobat amintesc și câteva intervenții propriu-zise care vor fi făcute:
- reconfigurarea tramei stradale;
- prioritizarea transportului pietonal și cu bicicleta;
- instalare sisteme reducere/ interzicere circulație autoturisme în anumite zone;
- modernizare rețele de iluminat public stradal și ornamental, cu corpuri de iluminat cu LED;
- reamenajare/ extindere zone verzi;
- reamenajare/extinderi parcări;
- amenajări urbane pentru pietoni prin zone de odihnă și agrement.
„Proiectul «Regenerare urbană – zona Piața Mocioni» se află în etapa de elaborare DALI și de obținere a Deciziei finale de la Agenția pentru Protecția Mediului Timiș pentru care se solicită declararea de utilitate publică a lucrărilor prevăzute în cadrul proiectului dacă spațiul verde existent este afectat de lucrările prevăzute prin măsurile de intervenție.
În scopul obținerii tuturor avizelor solicitate prin Certificatul de Urbanism nr. 2242 din 09.10.2023, inclusiv Avizul Agenției pentru Protecția Mediului Timiș este oportună declararea lucrărilor de utilitate publică aferente proiectului de interes local «Coridor de mobilitate Magistrala verde în Timișoara – Bd. 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului»”, se mai arată în anexe.
Vă reamintim, proiectul Magistralei Verzi a fost sistat anul trecut, pentru a putea fi corelat cu regenerarea urbană a Pieței Mocioni. Altfel, contractul de proiectare (DALI și PT) fusese semnat în septembrie 2022 cu firma FIP Consulting din București, care avea la dispoziție 10 luni pentru întocmirea documentației. Firma a câștigat licitația cu 986.990 de lei.
Trimite articolul
Xdaca doriti sa revedeti:
“Trăim decenii de împliniri mărețe!
Trăim decenii de muncă și avînt!
Trăim decenii de vis și frumusețe!
Trăim decenii de înțelept cuvînt!”
ca sa nu avem ulterior discutii:
LOCÜRILE DE PARCARE RAMAN?🤪
BENZILE VOR AVEA LATIME CONFORM LEGII? >3,5 m adica…)
vedea-i-as pe toti care au votat o noua distrugere mergand iarna cu bicicleta la serviciu🤪
prosteala verde🤪
“nu veti avea nimic si veti fi fericiti”
-
La cele două întrebări răspunsul e NU! Ce e pe bulevardul Cetății și mai ales pe Calea Bogdăneștilor va deveni standart (nu pot merge în paralel două autobuze, iar la semafoare bezile laterale sunt si mai inguste). Principiile de la Bruxelles: întâi facem, vedem după și lumea inghite tot (că i-am ales!).
-
Incap doua unul langa altul. Daca opresi unul la un metru de bordura si altcineva filmeaza “din greseala” cum alt autocar nu vrea sa incapa pe langa, ai dreptate.
PS. Pe Cetatii si mai ales pe Bogdanestilor, traficul greu e interzis. Iar autocarele au peste 7 tone!-
RAVITEX și altele care duc oamenii la lucru circulă pe acolo (Cetății)
-
-
Fanaticii astia vor sa ne distruga viata. Pai acum e aglomeratie groaznica la anumite ore. Cum va fi cand se va desfiinta una dintre benzi? Pentru ca au unii fantasme cu autobuze si biciclete? Oameni buni, treziti-va pana nu va fi prea tarziu! Pentru cine va urma va fi aproape imposibil sa repare ce strica asta.
-
Au avut sansa sa se trezeasca la alegeri….acu mai suportam 4 ani. Problema e ca si afara se fac piste de biciclete, dar nu in detrimentul benzilor de masini…acolo se lucreaza la zona adiacenta benzilor auto, se foloseste tot ce se poate. Toti sunt convinsi ca nu bicicleta e viitoarul, dar na, e nevoie de conditii de trafic si pentru cei pe 2 roti ( vorbesc de biciclete, trotinete), tocmai ca sa nu ii mai intalnim pe banda langa masini. Dar pe Cetatii, pe Gh Lazar, cu benzi de biciclete , ei tot pe carosabil circula…. de LENE. Sau am mai auzit o motivatie stupida, ca cica la traversarea intersectiilor cu stradutele laterale sunt montate bordurile in sus, si ii deranjeaza ca “trepideaza”…. NO COMMENT. Sa mai facem piste in continuare… Si inca o intrebare legata de proiectul asta mastodont… oare va incepe santierul deodata de la intrarea in oras de le Calea Sagului pana la poful de la Catedrala din Maria? Ca daca e asa ar trebui ca pe timisoreni sa ii mute din oras vreo 20 de ani pana termina lucrarea, ca vom circula prin satele din jur ca sa traversam orasul de pe o parte pe alta, iar minunata centura, pe o singura banda, nu va putea prelua tot acest trafic. Doamne, sper, la fel a marea majoritate a timisorenilor, sa nu se gaseasca niciodata finantare pentru asa un proiect stupid si prost gandit, ca ne demolam orasul pe bani multi si il facem pietonal. Nu cred ca asta se doreste….Oradea construieste sosele, pasaje, centuri de peste tot… noi facem piste de biciclete…. pfff
-
Acum câțiva ani buni a fost aceeași discuție și în Cluj Napoca in cartierul Gheorgheni unde s-au desființat o banda din 2 a fost transformata în bandă speciala pentru transport in comun. S-a dovedit a fi cea mai bună soluție pentru oraș iar transportul in comun funcționează foarte bine in zona aceea. Uni dintre voi sunteți acuma cum sunt cetățenii moldoveni când vine vorba de aderarea la UE : Toma necredinciosul.
-
Și cum e cu crezutul? Ca la biserică? Am crezut destul în fantasma UE. După 17 ani nu s-a întâmplat nimic special.
Nu suntem în Schengen ca celelalte tari
Nu avem salarii la nivelul celorlalte tari
Nu avem respectarea drepturilor
Nu am scăpat de coruptie
Dacă credem în info obiective și nu în povești de copii e clar că povestea UE nu e ce se prezenta în 2007.
Cu părere de rău, pot zice că moldovenii chiar făcut bine că au tras un semnal de alarmă cu rezultatele acelui referendum.
PS. În Austria și Elveția în cartierele “verzi” au autostrazi cu pasaje subterane și bulevarde largi. Asta cu îngustări de benzi și proiecte tampite e ptr tari de mana a 2-a, pentru experimentat pe cobaii -cetatenii români.
În Vest nu se mai construiesc autostrăzi și drumuri largi pentru că acolo au deja fără număr.-
hai jet du-te și te integrează în rusia că o fi mai fain
-
-
Și pot inteligenții să spună pe unde vor circula coloanele infernale de mașini din fiecare dimineață?
-
simplu, coloanele infernale de mașini în care media numărului de ocupanți e 1,005 se vor muta în autobuz, tramvai sau bicicleta.
Foarte bun proiectul, daca se perfectioneaza si mai mult transportul in comun, poate renunta mai multi bizoni la plimbarea cu masina. Eventual sa fie stabilite si taxe suplimentare pentru cei care nu suporta autobuzul, firobuzul sau tramvaiul, dar vor neaparat sa treaca prin centru cu masina.
-
Cica prostul cand o ia pe una n-o mai lasa. Asa aia cu “bizoni” ori “autobuz, firobuz sau tramvai”. Vezi ca ai uitat de biciclete si trotinete si de “cazane”. Si cred ca si de pastile.
-
că vrem sau nu, e inevitabil. cei ce nu înțeleg asta vor fi forțați să o „suporte”. e fizic imposibil să încăpem toți cu mașini în centru, nu mai zic de poluare, zgomot și peisajul absolut deprimant al hoardelor de rable care au cotropit întregul spațiu public.
Trebe mai multe bănci în calea sagului,chiar nu sunt.
-
Categoric ca trebuie, la cati pierde-vara si taietori de frunze la caini sunt.
Oribila zona Calea Slogului ce rost au investitii acolo? Dominik mai bine ar rade tot si sa faca parc. Nu intelegeti ca zona aia este cea mai mizerabila rau famata.
Piata Traian, Circumvalatiunii,…Proiecte pe care le-ati promis sunt gata deja??Acuma ați ajuns și la Calea Sagului, pe hârtie merge repede treaba la voi la Primărie…