Proiectul de „declarare de utilitate publică și de interes local a lucrărilor aferente obiectivului de investiție publică «Coridor de mobilitate Magistrala verde în Timișoara – Bd. 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului»” a fost aprobat, dar nu fără discuții. Această declarare este, practic, o pârghie prin care proiectul ar putea fi avizat mai ușor.
„Este un pas birocratic pentru procedura de interes local, având în vedere procedura de avizare de mediu, care în România este din ce în ce mai greoaie. Avem investiții care stau blocate – de la proiecte naționale la proiecte locale – de Agenția de Mediu, iar procedura de utilitate publică este o pârghie legală prin care proiectele acestea pot să meargă să își obțină avizul de mediu pe o procedură mai simplificată”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Viceprimarul a declarat că, pe viitor, toate proiectele primăriei vor merge pe această procedură.
„Mai verde decât verdele”
Nu toți consilierii locali au fost convinși prea ușor de bunele intenții ale acestui proiect. De exemplu, liberalul Ștefan Sandu a spus că îl vede ca un mod de a păcăli Agenția de Mediu.
„Avem aici un proiect care se dorește, conform denumirii (…) ceva mai verde decât verdele: transport în comun, dăm la o parte mașinile, mergem doar cu biciclete, totul verde, dar trebuie să facem tot felul de artificii pentru ca Agenția de Mediu – cea care este adevărata păstrătoare a valorilor – să nu ne pună bețe în roade. Adică ceva nu pușcă”, a spus, printre altele, penelistul.
Lațcău i-a reiterat ideea inițială, cu câteva exemple. Au fost reluate, mai apoi, discuțiile mai vechi pe fondul proiectului. De exemplu, în legătură cu banda dedicată transportului public, cea care va exista pe ambele sensuri, mai puțin pe segmentul din dreptul cimitirului din Calea Șagului.
Până la urmă, la vot au fost 16 voturi „pentru”, unul „împotrivă” și o abținere.
Despre proiect
Ideea principală a Magistralei Verzi ar fi regândirea spațiului public în așa fel încât să aibă toată lumea loc: transport public cu bandă dedicată (acolo unde este oportun), carosabil pentru șoferi, piste pentru biciclete, trotuare și zone verzi. Anexele proiectului de hotărâre aprobat amintesc și câteva intervenții propriu-zise care vor fi făcute:
- reconfigurarea tramei stradale;
- prioritizarea transportului pietonal și cu bicicleta;
- instalare sisteme reducere/ interzicere circulație autoturisme în anumite zone;
- modernizare rețele de iluminat public stradal și ornamental, cu corpuri de iluminat cu LED;
- reamenajare/ extindere zone verzi;
- reamenajare/extinderi parcări;
- amenajări urbane pentru pietoni prin zone de odihnă și agrement.
„Proiectul «Regenerare urbană – zona Piața Mocioni» se află în etapa de elaborare DALI și de obținere a Deciziei finale de la Agenția pentru Protecția Mediului Timiș pentru care se solicită declararea de utilitate publică a lucrărilor prevăzute în cadrul proiectului dacă spațiul verde existent este afectat de lucrările prevăzute prin măsurile de intervenție.
În scopul obținerii tuturor avizelor solicitate prin Certificatul de Urbanism nr. 2242 din 09.10.2023, inclusiv Avizul Agenției pentru Protecția Mediului Timiș este oportună declararea lucrărilor de utilitate publică aferente proiectului de interes local «Coridor de mobilitate Magistrala verde în Timișoara – Bd. 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului»”, se mai arată în anexe.
Vă reamintim, proiectul Magistralei Verzi a fost sistat anul trecut, pentru a putea fi corelat cu regenerarea urbană a Pieței Mocioni. Altfel, contractul de proiectare (DALI și PT) fusese semnat în septembrie 2022 cu firma FIP Consulting din București, care avea la dispoziție 10 luni pentru întocmirea documentației. Firma a câștigat licitația cu 986.990 de lei.
Trimite articolul
Xdaca doriti sa revedeti:
“Trăim decenii de împliniri mărețe!
Trăim decenii de muncă și avînt!
Trăim decenii de vis și frumusețe!
Trăim decenii de înțelept cuvînt!”
ca sa nu avem ulterior discutii:
LOCÜRILE DE PARCARE RAMAN?🤪
BENZILE VOR AVEA LATIME CONFORM LEGII? >3,5 m adica…)
vedea-i-as pe toti care au votat o noua distrugere mergand iarna cu bicicleta la serviciu🤪
prosteala verde🤪
“nu veti avea nimic si veti fi fericiti”
-
La cele două întrebări răspunsul e NU! Ce e pe bulevardul Cetății și mai ales pe Calea Bogdăneștilor va deveni standart (nu pot merge în paralel două autobuze, iar la semafoare bezile laterale sunt si mai inguste). Principiile de la Bruxelles: întâi facem, vedem după și lumea inghite tot (că i-am ales!).
-
Incap doua unul langa altul. Daca opresi unul la un metru de bordura si altcineva filmeaza “din greseala” cum alt autocar nu vrea sa incapa pe langa, ai dreptate.
PS. Pe Cetatii si mai ales pe Bogdanestilor, traficul greu e interzis. Iar autocarele au peste 7 tone!
-
Fanaticii astia vor sa ne distruga viata. Pai acum e aglomeratie groaznica la anumite ore. Cum va fi cand se va desfiinta una dintre benzi? Pentru ca au unii fantasme cu autobuze si biciclete? Oameni buni, treziti-va pana nu va fi prea tarziu! Pentru cine va urma va fi aproape imposibil sa repare ce strica asta.
-
Au avut sansa sa se trezeasca la alegeri….acu mai suportam 4 ani. Problema e ca si afara se fac piste de biciclete, dar nu in detrimentul benzilor de masini…acolo se lucreaza la zona adiacenta benzilor auto, se foloseste tot ce se poate. Toti sunt convinsi ca nu bicicleta e viitoarul, dar na, e nevoie de conditii de trafic si pentru cei pe 2 roti ( vorbesc de biciclete, trotinete), tocmai ca sa nu ii mai intalnim pe banda langa masini. Dar pe Cetatii, pe Gh Lazar, cu benzi de biciclete , ei tot pe carosabil circula…. de LENE. Sau am mai auzit o motivatie stupida, ca cica la traversarea intersectiilor cu stradutele laterale sunt montate bordurile in sus, si ii deranjeaza ca “trepideaza”…. NO COMMENT. Sa mai facem piste in continuare… Si inca o intrebare legata de proiectul asta mastodont… oare va incepe santierul deodata de la intrarea in oras de le Calea Sagului pana la poful de la Catedrala din Maria? Ca daca e asa ar trebui ca pe timisoreni sa ii mute din oras vreo 20 de ani pana termina lucrarea, ca vom circula prin satele din jur ca sa traversam orasul de pe o parte pe alta, iar minunata centura, pe o singura banda, nu va putea prelua tot acest trafic. Doamne, sper, la fel a marea majoritate a timisorenilor, sa nu se gaseasca niciodata finantare pentru asa un proiect stupid si prost gandit, ca ne demolam orasul pe bani multi si il facem pietonal. Nu cred ca asta se doreste….Oradea construieste sosele, pasaje, centuri de peste tot… noi facem piste de biciclete…. pfff
Și pot inteligenții să spună pe unde vor circula coloanele infernale de mașini din fiecare dimineață?