Vicepreşedintele PNL Timiş Ionel Patrichi a prezentat vineri un concept care în opinia sa ar duce la fluidizarea traficului în Timişoara. Liberalul consideră că până acum reprezentanţii primăriei nu au excelat în a oferi soluţii la acest capitol.
„În judeţul Timiş sunt înmatriculate aproape 200.000 de autovehicule la ora actuală. Trama stradală a municipiului Timişoara a rămas în mare măsură aceeaşi, ba din contră, în loc să lărgim bulevardele şi să amenajăm intersecţii denivelate de aşa natură încât să fluidizăm traficul s-a făcut invers, s-a apelat la îngustarea tramei stradală pentru a descuraja traficul în zona centrală, lucru care a condus la cozi interminabile”, a afirmat Patrichi.
Liberalul consideră că s-a făcut „exces” de sensuri unice pentru că autorităţile nu sunt capabile să realizeze locuri de parcare. „S-a făcut exces de acest mod de a dirija traficul. Multe dintre aceste sensuri unice maschează incapacitatea administraţiei locale de a crea locuri de parcare (…) S-a redus capacitatea de transport în favoarea parcărilor pe stânga şi pe dreapta”, a adăugat vicele PNL Timiş.
Care sunt soluţiile? În opinia lui Patrichi ar fi lărgirea tramei stradale şi amenajarea unor intersecţii denivelate sau suspendate. „De exemplu, la sensul de la Michelangelo, dacă pe traseul Calea Girocului – centru am veni cu un pasaj denivelat de aşa natură încât să nu mai intre traficul care merge înainte în intersecţie ar fi o fluidizare a traficului extraordinară”, a exemplificat liberalul.
El a propus ca pentru degrevarea circulaţiei la orele de vârf să fie decalată ora la care încep cursurile la şcoli sau programul de lucru la marile companii, o „soluţie” care nu presupune investiţii. „Majoritatea şcolilor şi universităţilor încep programul la ora 8. O decalare a programului la şcoli, poate la universităţi, cu jumătate de oră înainte sau cu jumătate de oră după ora 8, ar duce la nivelarea traficului”, a mai declarat Ionel Patrichi.
Preşedintele PNL Timiş, Nicolae Robu, consideră că ar trebuie să se discute despre aceste măsuri organizatorice nu atât cu reprezentanţii instituţiilor de învăţământ, cât cu cei ai marilor companii. „Primăria ar trebui să poarte discuţii cu principalii angajatori, pentru că toţi au interesul ca angajaţii lor să nu-şi piardă timpul în trafic”, a afirmat Robu.
O altă recomandare a lui Patrichi pentru şoferi ar fi să nu mai folosească acelaşi drum, ci şi rute alternative pentru a ajunge la destinaţie. Tot el admite însă că şoferii timişoreni… nu prea au la dispoziţie rute alternative. „Soluţia ar fi ca municipalitatea să gândească şi căi alternative de circulaţie. Ar trebui mai multe poduri şi viaducte peste calea ferată”, a declarat vicepreşedintele PNL Timiş.
Liderul PNL Timiş, Nicolae Robu, a afirmat că i-a solicitat directorului Direcţiei Tehnice a Primăriei Timişoara, Culiţă Chiş, să pună indicatoare către universităţi la intrările în oraş şi să schimbe, „experimental”, sensul de circulaţie pe strada Cluj şi pe Aleea FC Ripensia (Aleea Sportivilor). „Pun pariu că traficul ar fi mai fluent acolo”, a conchis Robu, explicânt că şeful Direcţiei Tehnice n-a zis „nu” la propunerea sa, ci i-a transmisă că o analizează.
Citiți principiile noastre de moderare aici!