Potrivit lui Alexandru Proteasa, vicepreședintele CJ Timiș, din cauza unui proiect neinspirat gestionat de Ministerul Transporturilor, în viitorul apropiat, cetățenii care vor circula pe ruta Timișoara – Urseni vor avea accesul direct îngreunat spre sau dinspre municipiu.
„În contextul rezilierii contractului cu constructorul Tirrena Scavi, Ministerul Transporturilor are ocazia unică de a identifica și implementa o soluție tehnică astfel încât să nu fie nimeni obligat să ocolească patru kilometri pentru a ajunge din Timișoara în Urseni și alți trei kilometri pe ruta de întoarcere”, a transmis, joi seara, Alexandru Proteasa.
Acesta este de părere că un sens giratoriu amenajat la intersecția Centurii Timișoara Sud cu Calea Urseni ar facilita circulația între cele două localități, iar beneficiul pe termen mediu și lung ar fi uriaș pentru toate familiile afectate în mod direct cât și pentru operatorii economici.
„Mă aștept ca Ministerul Transporturilor să trateze cu maximă seriozitate această situație, mai ales că este semnalată oficial, printr-o adresă în care subliniez puternicul impact negativ asupra mobilității urbane și a dezvoltării localităților vizate”, a mai transmis vicepreședintele CJT.
UPDATE. Reacția ministrului Transporturilor
Prezent vineri, la Timișoara, ministrul Grindeanu a oferit un răspuns în legătură cu solicitarea vicepreședintelui Alexandru Proteasa.
„Vă aduc aminte că, undeva în urmă cu un an, chiar aici în sală, am făcut o întâlnire cu Alin Nica și Dominic Fritz pe subiectul centurii, unde am convenit împreună cu cei doi toate chestiunile legate de Drumul Boilor, inclusiv de acest sens giratoriu – să nu mai oprim lucrările în această fază fiindcă s-ar prelungi și mai mult lucrurile; să se termine Centura în forma proiectată de acum, urmând ca, ulterior, cu un pasaj sau o altă soluție, să vină după finalizarea lucrărilor, cu un alt proiect. Am hotărât împreună să venim apoi cu o soluție care să nu aibă efecte asupra execuției proiectului, pentru că altfel ne-am duce la o durată mult mai lungă. Haideți să-l finalizăm în forma aceasta și după aceea găsim soluțiile necesare pentru locuitorii din Urseni”, a declarat Grindeanu.
Pe aceeași temă:
FOTO. Centura Timișoara Sud, la aproape 60% din execuție. Finalizarea, amânată cu un an
Trimite articolul
XEste foarte util acel giratoriu dar din păcate interesele lui Grindeanu sunt către Giroc. Probabil acesta este si motivul pentru care sabotează locuitorii Urseniului. Asta dacă nu exista cumva și niște interese imobiliare personale.
-
Prostia omeneasca la ea acasa cum sa obligi soferii sa ocoleasca, in loc sa decongestionezi traficul tu i-l aglomerezi. Oare unde se va face aglomeratie in Mosnita si Giroc doar pentru ca unii sunt foarte incapabili !!!
Da, dorim acel giratoriu. Doar nu suntem ca la nebuni sa ocolim pana în giroc o grămadă de kilometri doar ca unii sunt nepăsători. Domnule Grindeanu, dacă era la Giroc acel giratoriu l-ati fi făcut sigur, doar acolo locuiți dumneavoastră și familia. Oare noi cei din Urseni suntem cetățeni de mâna a 2-a de ne tratați asa si nu țineți cont de doleanțele noastre?
-
doru inainte de a face scandal angajati un specialist in constructii drumuri! Trebuie sa aveti acces dar nu blocand traficul pe o centura si aceea subdimensionata. Accesul pt voi si tractoristii care merg sa-si are ogorul trebuie sa se faca doar printr-un pasaj denivelat!
-
Petre, IQ tau este mai mic decât ai numărul la pantofi. Nu suntem tractoristi, suntem oameni care locuim acolo și este stupid sa ocolești 4 km dus și 4 întors doar pentru interesele imobiliare ale lui Grindeanu. Dar dacă ești un PSD-ist postac, nu ma miră comentariul tău.
-
-
Dar si cateva semafoare in interiorul sensului, ca la oras, turbogiratie, etc. Lux sa fie am spus, sarcastic.
Greu babaieti, …greu…
Ar fi util acum ca MT sa profite de reziliere și să adauge giratoriul in proiect. Asta daca nu le va fi iar lene sa miște și ei ceva…
Cine e asta? Eu am solicitat din 2005, Administratia Ciuhandu, apoi la Administratia Robu, si mai recent la Administratia Fritz sa puna doar “O OGLINDA RUTIERA” la intersectia Petre Ispirescu Ecaterina Teodoroiu, la Biserica Adventista pentru ca e cedeaza trecerea fara vizibilitate plin de masini parcate si unii gonesc cu 100 la ora.
Nici macar raspuns nu am primit de la Ciuhandu + Fritz si acu 10 ani de la Robu 1 raspuns ca situatia va fi analizata.
De atunci tot analizati si s-au intamplat mai multe accidente in zona.
Unii confunda un drum dintr-o localitate cu o centura exterioara! La o centura cu trafic si doar cu o banda pe sens mai incetim traficul cu sensuri giratorii pentru orice cartier aparut peste noapte. Corect ar fi un pasaj denivelat cu acces prin bretele de racordare! Luati exemplul de la Oradea unde accesul dinspre Arad , Felix sau cartierele noi se face exclusiv prin bretele de acces la pasajul suprateran astfel incat pe centura se circula continuu pe 4 benzi fara nici o intersectie la nivel
-
felix, “termenul “pasaj denivelat”este si pleonasm si incorect pentru situatia la care te referi!
Podul de tip pasaj, superior sau inferior, se intalneste la intersectia a doua cai de comunicatie terestra DIFERITE – drum si CF, de exemplu iar denumirea este data de pozitia drumului fata de calea ferata (in Calea Sagului este un pasaj superior, pe popa Sapca un pasaj inferior)>
La Urseni este necesar un Pod de incrucisare prin care se deniveleaza intersectia a doua cai de comunicatie de acelasi fel, drum-drum.
Da, solutia cu pod de incrucisare este cea corecta tehnic.
Ies bani buni din giratorii, nu? Un adevarat izvor de bani, leprelor.
-
Exista giratoriu la aeroport, există giratoriu la întrarea în Giarmata Vii. A văzut cineva blocaje in trafic acolo ? Este doar un pretext pentru interesul imobiliar al lui Grindeanu.
Este mai ieftin decât un pasaj!
Asta nu este centura cu 10 sensuri giratori…