Începând din 14 sau 15 iunie, în funcție de zonă, timp de aproape trei luni, românii vor putea circula cu „Trenurile Soarelui” spre și dinspre litoralul autohton. CFR își propune, și în acest an, să asigure conexiuni către destinaţiile de vacanţă cele mai căutate.
Din nou, trenurile vor opri, între Constanța și Mangalia, și în gările din Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești și Neptun. Va exista, însă, și opțiunea călătoriilor spre Delta Dunării.
„Din 14/15 iunie 2024, toate trenurile duc la Marea Neagră. CFR Călători dă startul programului estival de transport «Trenurile Soarelui». Turiștii vor avea la dispoziție 30 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată țara cu staţiunile de la Marea Neagră și cu Delta Dunării până la data de 7/8 septembrie 2024”, anunță CFR Călători.
Trenurile care leagă Timișoara de litoral
De la Timișoara, până la Mangalia, va circula trenul IR 1992 (R 9170/ R8809), cu plecare în fiecare zi de la ora 17.51 din Gara de Nord. Teoretic, acesta ar trebui să ajungă a doua zi, la ora 7.22 la Constanța și la 9.28 la Mangalia, oprind între cele două stații și la Eforie Nord (8.20), Eforie Sud (8.29), Costinești (8.46), Costinești Tabără (8.58), Neptun HC (9.13) și Neptun (9.20).
În sens invers, circulă trenul IR 1990 (R 8820/ R 9165). Acesta pleacă de la ora 19.47 de la Mangalia și de la 21.40 de la Constanța. Între cele două principale opriri de pe litoral, mai trece prin aceleași stații ca la dus: Neptun (20.01), Neptun HC (20.07), Costinești Tabără (20.21), Costinești (20.27), Eforie Sud (20.43), Eforie Nord (20.53). Trenul ar urma să ajungă a doua zi, la 10.43, la Timișoara Nord.
De-a lungul traseului, principalele gări traversate de Trenurile Timișoara Nord – Mangalia și retur ar fi Reșița Sud, Caransebeș, Drobeta Turnu-Severin, Filiași, Craiova, Caracal și București Băneasa.
Celelalte „Trenuri ale Soarelui” leagă direct Constanța și Mangalia de București, Suceava, Iași, Sibiu, Satu Mare, Oradea, Galați sau Craiova, bineînțeles, cu opriri și în alte gări importante de pe trasee. Programul complet poate fi consultat AICI (spre litoral) și AICI (dinspre litoral).
CFR Călători promite climă și alte facilități în toate „Trenurile Soarelui”
În total, în programul celor de la CFR Călători vor fi 30 de trenuri directe (15 dus și 15 întors), inclusiv ramurile aferente, din care 14 trenuri (7 dus/7 întors) au ca destinație și plecare Mangalia. Vor mai fi și alte 36 de trenuri (18 dus/18 întors) care vor asigura legătura capitalei cu litoralul și retur. Vor fi legături zilnice și cu delta, până la stația Tulcea Oraș, atât din București Nord, cât și din Medgidia.
Reprezentanții CFR Călători vorbesc și de timpii de circulație și de condiții.
„Durata călătoriei pe ruta București – Constanța este în medie de circa 2 ore și 20 minute – timp greu de atins de alte mijloace terestre de transport, din centrul Bucureștiului până în centrul Constanței. (…)
Toate trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasa climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptop-ului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate. Majoritatea vagoanelor sunt modernizate (reconstruite integral) în ultimii 14 ani. De asemenea, trenurile cu parcurs lung au în compunere vagoane cușetă și vagoane de dormit”, precizează reprezentanții companiei.
CFR Călători mai recomandă și planificarea din timp a călătoriei. Biletele pot fi achiziţionate cu anticipație de 30 de zile, prin mai multe metode: online (de pe www.cfrcalatori.ro), din aplicația mobilă „CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”, de la automatele de vânzare bilete din gări, de la casele de bilete din gări, din agențiile de voiaj CFR Călători și de la agențiile de turism.
Există și câteva reducere: 10% reducere din tariful de transport la cumpărarea unui bilet cu oferta dus-întors; o reducere de până la 10% din tariful de transport la cumpărarea cu anticipație și 25% la cumpărarea în baza cardului TrenPlus. Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenții de 90% reducere la călătoria în vagoanele clasa a 2-a.
Trimite articolul
XTrenul face, faptic, peste 30h 🙂
Ce promite CFR Calatori ca si facilitati?Vagon restaurant care este o gluma pe langa ce ofera vecini nostri…ce poti manca decat niste amarate de sandwich cu castraveti si rosii?Doar arat iti ofera CFR mu tu o mancare calda mimic…un mic dejun dimineata sa poti lua….
doamne fereste
Din pacate Cfr dupa revoluti a devnit instutie unde de altfel ca peste tot coruptia a intrat puternic.
Nici asi nu ss schimbat nimic.