Distribuirea şi depunerea formularelor reprezentând cererile şi declaraţiile pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei în sistem centralizat continuă până în 20 noiembrie. Cererile care se depun în această perioadă, însoţite de acte doveditoare, conform legii, vor fi luate în calcul pentru ajutorul acordat începând cu luna noiembrie.
Pentru sezonul rece 2012-2013 pot beneficia de ajutor de încălzire familiile care realizează venituri lunare nete de până la 786 de lei pe membru de familie, respectiv persoanele singure cu venituri până la 1.082 de lei.
Actele necesare pentru ajutoarele de încălzire:
- cerere şi declaraţie pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei – formulare tip;
- copii după actele de identitate ale membrilor familiei cu domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte sau buletin de identitate/ paşaport/, certificat de naştere pentru copiii sub 14 ani, permis de şedere temporară sau permanentă ori document de identitate pentru cetăţenii străini sau apatrizi);
- adeverinţă de la asociaţia de proprietari/ locatari pentru persoanele care nu au domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul, din care să rezulte că sunt înscrişi în cartea de imobil şi sunt luaţi în calcul la cheltuielile de întreţinere;
- acte din care rezultă calitatea titularului cererii faţă de imobilul pentru care solicită ajutorul: proprietar (copie după contractul de vânzare-cumpărare, extras CF), chiriaş (contract de închiriere), împuternicit (împuternicire de la proprietar/ titularul contractului de închiriere);
- acte privind veniturile nete realizate de familie în luna anterioară depunerii cererii: adeverinţă privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă), cupoane de pensie, cupoane de indemnizaţii pentru creşterea copilului până la 2 sau 3 ani, cupoane de indemnizaţii cu caracter permanent, cupoane alocaţii de stat pentru copii, respectiv alocaţii pentru minorii daţi în plasament familial sau încredinţaţi spre creştere şi educare, acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părţi sociale, declaraţie privind alte venituri realizate.
Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în declaraţiile pe propria răspundere se vor efectua anchete sociale pentru cel puţin 60% dintre beneficiari, avertizează reprezentanţii primăriei. Cei care refuză să furnizeze informaţiile şi documentele necesare pentru întocmirea anchetei sociale sau în urma verificărilor se constată că au declarat incorect componenţa familiei, veniturile ori bunurile deţinute nu vor mai primi ajutoare şi vor fi obligaţi şi să restituie sumele primite anterior. Timişorenii care nu declară corect aceste date riscă totodată amenzi de la 200 la 1.000 de lei.
Programul de distribuire a formularelor este luni, marţi, miercuri şi vineri între orele 10.00-14.00, respectiv joi între 12.00-17.00 la punctele termice de pe străzile Popa Laurenţiu nr. 13, Orşova nr. 101, Pomiculturii 24A, Tipografilor nr. 1, Intrarea Doinei 7, C.D. Loga 14-17, Piatra Craiului nr. 3, Musorgski 4, Aurelianus 7, Aştrilor 3, Arieş 20, Intrarea Sepia nr. 1, Zarand nr. 1 şi Frunzei nr. 1.
Informaţii suplimentare puteţi obţine la numerele de telefon 0256-434.530 şi 0256-302.611.
Vedeti cum puteti primi ajutoare de incalzire pentru aceasta iarna
Ajutoare de incalzire de peste 100.000 de lei, returnate in urma unor anchete sociale
Citiți principiile noastre de moderare aici!