În urmă cu doi ani, primarul Nicolae Robu anunța că din 12 martie 2017 radarele de viteză și sistemele de detecție a trecerii pe roșu vor fi funcționale. Edilul susținea la momentul respectiv că:
„De marți (n.r. 14 martie 2017) intră în funcțiune sistemul de radare și de detectare a trecerilor pe roșu în intersecții cu conectare la poliție și cu amenzi pentru cei ce nu respectă legea. Noi nu vrem să fie amendați timișorenii și cei ce vin prin Timișoara, de aceea anunțăm dinainte. Îi rog pe toți să respecte legea, să circule disciplinat, pentru că nu avem nevoie de venituri din amenzi. Dar dacă unii nu înțeleg asta, vor plăti. Și noile amenzi am înțeles că sunt destul de mari. Eu sunt uimit câți inconștienți există în orașul nostru sau în trecere pe aici, pentru că mi se prezintă din când în când treceri pe roșu, se filmează tot timpul. Statistica arată că de cele mai multe ori, în astfel de situații, când unii încalcă legea, victime sunt oameni nevinovați”.
Tot în 2017, după declarația primarului, cei de la IPJ Timiș susțineau că documentele necesare punerii în funcțiune a sistemului nu au ajuns încă în posesia lor și că „polițiștii rutieri vor aplica sancțiuni după ce vor fi puse la dispoziția inspectoratului documentele ce atestă faptul că echipamentele sunt mijloace tehnice omologate și verificate metrologic”.
Au trecut doi ani de atunci și subiectul nu a dispărut din atenția publică. În ultimele zile, știrea publicată de tion.ro la momentul respectiv a stârnit din nou atenția cititorilor care au distribuit-o masiv. Ce se întâmplă cu această ramură a sistemului de trafic management? Va da sau nu poliția amenzi folosindu-se de echipamentele achiziționate special pentru ei, după ce sistemul complet de Trafic Management a costat aproape 6 milioane de euro? Sunt întrebări de bun simț la care timișorenii nu primesc răspuns clar după doi ani.
Într-un final, în 13 martie 2019, cei de la IPJ Timiș anunță că au intrat în posesia documentelor. ÎNCĂ DIN 2017! Câte amenzi au dat în tot acest timp folosind tehnica pusă la dispoziție de primărie sau de ce nu au aplicat sancțiuni până acum? Când vor începe să îi amendeze pe șoferii indisciplinați folosind sistemul? Detalii nesemnificative pe care voi, cititorii tion.ro, nu le veți afla, se pare, prea curând. Doar atât: „Documentația ce atesta faptul că echipamentele sunt mijloace tehnice omologate și verificate metrologic a fost pusă la dispoziția IPJ Timiș încă din 2017. Prin intermediul acestor echipamente de supraveghere, organele de poliție au că obiectiv prevenirea producerii evenimentelor negative și respectarea de către toți participanții la trafic a normelor legale de viteza”, spunea în 13 martie 2019, Aurora Voicilă, purtătorul de cuvânt al IPJ Timiș. Așadar, sistemul este complet funcțional, documentația a ajuns la IPJ Timiș, însă totul are așa… mai mult o funcție preventivă. Nu face nici bine, nici rău! Umbra echipamentelor îi va speria, poate, pe cei care trec pentru prima dată prin zonele în care sunt montate.
Vă reamintim că, marți, două persoane au ajuns la spital după ce un șofer a trecut pe roșu și a provocat un accident de circulație, în Calea Lipovei din Timișoara. Și exemplele sunt cu zecile, zilnic, în traficul din Timișoara. Le vedeți.
În cadrul proiectului de management al traficului au fost instalate în Timișoara șapte radare de viteză – pe Calea Aradului, pe strada Sever Bocu, pe Calea Dorobanților, pe Calea Șagului, la ieșirile din Timișoara, dar și în Piața Leonardo da Vinci, pe ambele sensuri la intrarea/ieșirea din pasajul Michelangelo.
Totodată, în intersecții sunt și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu: Calea Șagului – Liviu Rebreanu, str. Brătianu – Revoluției – Hector, Piața Brătianu (Punctele Cardinale), str. Republicii – Jiul, str. Circumvalațiunii – Gh. Lazăr, str. Simion Bărnuțiu – Dorobanților – Gh. Adam, str. Mihai Viteazul – str. Vasile Pârvan, str. Cetății – Gh. Lazăr, Calea Aradului – str. Miresei, Calea Circumvalațiunii – str. Brediceanu.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” a prevăzut semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, cel de pe Bd. Iuliu Maniu. Totul a costat aproape 6 milioane de euro, mare parte din bani venind de la Uniunea Europeană.
De mentenanța sistemului se ocupă Societatea de Drumuri Municipale, cu ajutorul Swarco Traffic România, care se ocupă și de garanție, pe o perioadă de cinci ani.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/soferi-intra-in-functiune-radarele-de-viteza-si-sistemele-de-detectie-a-trecerii-pe-rosu-amenzile-vin-acasa/1796111
http://www.tion.ro/robu-le-raspunde-criticilor-sistemului-de-supraveghere-a-traficului-eu-voi-fi-invingatorul/1897627
http://www.tion.ro/tot-mai-penibil-primaria-timisoara-va-trimite-degeaba-imaginile-cu-soferii-care-incalca-regulile-de-circulatie/1893868
http://www.tion.ro/am-aflat-motivul-pentru-care-nu-sunt-folosite-radarele-fixe-din-timisoara-si-este-unul-ilar/1884210
http://www.tion.ro/tot-mai-multi-soferi-trec-pe-rosu-la-timisoara-robu-o-sa-ii-amendam/1866374
http://www.tion.ro/sistemul-de-radare-din-timisoara-nu-e-inca-functional-soferii-scapa-deocamdata-de-amenzi/1797724
http://www.tion.ro/radarele-din-noul-sistem-de-management-al-traficului-nu-pot-fi-folosite-inca-pentru-sanctionarea-soferilor/1727018
Citiți principiile noastre de moderare aici!