La sosirea la Timişoara, Radu Berceanu a declarat că nu este mulţumit de modul în care se lucrează la autostrada Timişoara – Arad, întârzierile fiind de 6 luni în Timiş, respective 9 luni pe porţiunea din Arad. Dacă situaţia nu se va remedia, ministrul ameninţă că va fi reziliat contractul cu constructorul. Berceanu a afirmat că probelemele la autostrada sunt cauzate de faptul că la licictaţie au participat firme străine care au o experienţă vastă în domeniul construcţiei de autostrăzi, însă în România acestea nu au suficiente echipamente şi oameni. Din această cauză, firmele străine subcontractează lucrările unor firme româneşti, păstrând însă mare parte din profit pentru ele. Acest fapt, dar şi alte tertipuri folosite de firme pentru a creşte preţul lucrărilor, au făcut ca întârzierile pentru construcţia autostrazii Timişoara – Arad să ajungă la aproximativ 9 luni.
„La licitaţii vin firme care au făcut autostrăzi multe, dar în Spania, în Portugalia. În România au 13 persoane, fără echipament, fără angajaţi, dar se prezintă cu zestrea de acolo, de la 3.000 de kilometri. Şi atunci câştigă firme care au un istoric şi subcontractează tot. După ce câştigă, încep să tragă de timp, pentru ca să crească preţul. Aşa ceva s-a întâmplat şi aici, ceva mai mult la Arad, ceva mai puţin aici, în Timiş. Porţiunea de aici are întârzieri de şase luni, la Arad de nouă luni. Astfel de lucruri trebuie să înceteze şi să ne ţinem de lucrări. Dacă nu se doreşte, reziliem contractele”, a afirmat Berceanu.
Pe de altă parte, Berceanu a mai afirmat că a luat măsuri şi în cazul scandalului legat de mita cerută staff-ului tehnic al formaţiei AC/DC. Întreaga tură de la Vama Nădlac a fost demisă. Este vorba de patru angajaţi ai DRDP Timişoara care au fost concediaţi şi alţi şase care au primit sancţiuni.
“Am primit un raport legat de acel incident. Toţi cei din tură au fost daţi afară şi lucrurile o să se răspândească şi asupra altora care lucrează acolo. Şi dacă lucrurile nu vor fi puse la punct repede de către domnul Maliţa, o să se ajungă şi la domnul Maliţa. Această întâmplare nu e singulară, această problemă s-a întâmplat şi în lunile premergătoare momentului. Trebuie să luăm măsuri să nu se mai întâmple de acum încolo. De acolo vin venituri foarte importante”, a spus Berceanu, afirmând că este vorba despre zece angajaţi ai DRDP Timişoara.
Radu Berceanu a ajuns şi pe centura oraşului Timişoara, unde a fost asigurat de constructor că, deşi acesta nu şi-a primit banii, lucrările vor continua şi vor fi finalizate în luna august 2010. Reprezentantul constructorului a afirmat că săptămâna viitoare se va închide porţiunea de centură a oraşului dintre Calea Aradului şi aeroport, pentru că se va turna un strat de uzură, lucrare care nu ar trebui să dureze mai mult de două săptămâni. Dar, din cauză că DRDP Timişoara a solicitat instalarea unui echipament de cântărirea autovehiculelor care trec pe centura orasului Timisoara, aceste lucrări ar putea să fie întârziate.
Berceanu a oprit fuziunea aeroporturilor din Timişoara şi Arad
Pe de altă parte, Berceanu a afirmat că nu se aştepta ca decizia sa legată e managementul unitar al aeroporturilor din Timişoara şi Arad să se transforme într-un asemenea scandal.
„Nu a fost vorba de transferul aeroportului din Timişoara la Arad, deşi îmi dau seama că asta era în subconştientul tuturor. Eu am vrut să fac un lucru legat de managementul aeroportului şi am picat în problema UTA – Poli. Dumneavostră aveţi aici nişte ambiţii regionale, eu nu le-am realizat, am gândit că sunt două aeroporturi apropiate printre care va trece şi o autostradă şi că e bine să nu îşi facă concurenţă. Am înţeles de la dl. preşedinte Constantin Ostaficiuc, când a fost toată volbura aia, că s-a lansat ideea că aeroportul de la Timişoara va fi preluat de Arad”, a spus Berceanu.
Din acest motiv ministrul Transporturilor a afirmat că, deocamdată, ideea fuzionării celor două aeroporturi a fost oprită.
„Pot să vă spun lucruri care să nu vă placă, aeroportul nu e la Timişoara, e pe teritoriul altei comune, iar sediul aeroportului este la Bucureşti pe strada Dinicu Golescu. Aeroportul din Timişoara este mare, iar cel din Arad este mic pentru că cel din Timişoara a rămas la ministerul Transporturilor. Domnul Ciuhandru (!) nu a făcut nimic, în mod sigur nu ştie nici câte aripi are un avion, vă garantez. Eu am încercat să gândesc acest lucru din punctul de vedere al unui management. Dacă aeroporturile acestea o să îşi facă concurenţă greşită între ele, s-ar putea să se mute cineva la Szeged şi e greu de împiedicat. Noi trebuie să gândim lucrurile într-o perspectivă destul de lungă şi fără conotaţii care nu au legătură cu aviaţia. Am văzut că e o aşa mare problemă, am oprit tot, şi va rămâne aşa, până când o să avem bani să facem un studiu de fezabilitate”, a mai spus Berceanu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!