SDM a crescut iarăși numărul de angajați. A ajuns la 383 de salariați, față de 351 câți avea în 2017 și 309 în 2016. Principalul obiect de activitate îl reprezintă construcția, întreținerea și reparația străzilor, dar SDM administrează de ani buni și sistemul de parcare al orașului, de la care încasează bani frumoși. Conducerea SDM a promis ani la rândul că banii încasați din parcări îi investește în parcări noi, dar anul trecut abia a amenajat 56 de locuri de parcare, conform raportului de activitate.
Încasările SDM pe anul 2018 sunt ceva mai mari decât în 2017, când raportul societății arăta venituri totale de 45,6 milioane de lei. Ei bine, pe 2018 vorbim despre încasări de 58,3 milioane cu tot cu TVA, majoritatea doar din lucrările executate pentru municipalitate.
Raportul SDM arată că societatea a încasat 12,2 milioane de euro cu tot cu TVA pe anul 2018: 47,8 milioane de lei din lucrările executate pentru primărie, 10,1 milioane de lei din administrarea parcărilor, aproape 164.000 de lei din ridicările auto, 176.000 de lei din afișaj, precum și aproximativ 924.000 de lei din lucrări pentru diverși beneficiari, vânzări de materiale și produse finite și 210.000 lei din închirierea spațiilor către terți. Menționăm că veniturile SDM de la alți parteneri au scăzut considerabil.
Semnalizare rutieră și marcaje scumpe
Societatea de Drumuri Municipale, al cărei unic acționar este Consiliul Local Timișoara, se ocupă de tot ce înseamnă infrastructura rutieră a orașului: întreținerea tuturor străzilor, întreținerea trotuarelor și aleilor, a podurilor, pasajelor și pasarelelor din oraș.
Pe străzi, alei, trotuare, poduri, pasaje și pasarele are monopol din primăvara anului 2017, contractul încheiat cu primăria fiind de aproape 9 milioane de euro pe patru ani. Iată că doar în 2018, SDM a încasat 32,5 milioane de lei de la Primăria Timișoara pentru lucrări de întreținere și reparații străzi. Drumarii de la SDM spun că au întreținut și reparat 150.149,10 mp de carosabil (față de 100.113 pe 2017 – n.r.), 48.475,34 mp de trotuare (față de 15.083,90 pe 2017 – n.r.) și au creat 379 de locuri de parcare.
Tot SDM se ocupă și de străzile de piatră spartă din oraș. Anul trecut a avut grijă de 12.333,27 mp de carosabil de străzi din pământ și piatră spartă și a primit de la primărie puțin peste 1 milion de lei.
Pentru deszăpezirea orașului, SDM a primit aproape 640.000 de lei.
Unul dintre cele mai interesante aspecte din raportul SDM este că societatea a făcut, din nou, bani foarte frumoși din semnalizarea rutieră, de care se ocupă din 2016 încoace timp de 15 ani. Anul trecut a decontat servicii de 11,3 milioane de lei, față de 8,7 cât a decontat pe 2017. De unde această frumoasă sumă? SDM a făcut marcaje rutiere de peste 1 milion de euro.
Pentru semafoare a primit 3,2 milioane de lei, pentru indicatoare 1,5 milioane de lei, pentru marcaje rutiere 5,1 milioane de lei, iar pentru verificarea și întreținerea mijloacelor de semnalizare rutieră și a echipamentelor aferente a mai primit 1,3 milioane de lei.
Alte 2,2 milioane de lei au ajuns în conturile SDM pentru serviciile de curățenie prestate pentru municipalitate, cum ar fi curățenia Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia și a toaletelor publice din oraș.
Unde-s parcările? Pe strada lui Culiță Chiș
Raportul SDM ne anunță că societatea de drumuri a primăriei a primit 10,1 milioane de lei pentru administrarea parcărilor, majoritatea din TimPark, însă SDM a început să facă bani și din chiriile de parcare: 256.000 lei pe 2018.
Reprezentanții Societății de Drumuri Municipale se laudă cu 379 „locuri de parcare noi” pe anul trecut, însă spun că au reușit să realizeze din fonduri proprii doar 56 de locuri de parcare pe str. Intrarea Peru, cu puțin peste 400.000 de lei. Este chiar strada pe care se află blocul în care are un apartament și șeful Direcției Generale Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități. Atenție! Vorbim despre o stradă care are o lungime de 221 de metri, conform celor din primărie.
Cu un an înainte, suma investită în parcări noi a fost dublă și s-au făcut 178 de locuri de parcare.
SDM ar mai fi elaborat și proiecte tehnice, unul pentru amenajare locuri de parcare pe Calea Urseni, iar altul pentru parcarea supraterană în regim P+E pe Calea Martirilor, pe care l-a dat însă în lucru unei firme din Cluj. Pe 2017, oficialii SDM se lăudau cu proiecte pentru parcări noi pe străzile Liege, Mangalia, Aștrilor, Bd. Gen. I. Dragalina, Intrarea Lungă, dar acestea nu apar ca realizate în lista din raport.
SDM s-a ocupat cu întreținere și reparații drumuri și străzi, construcții de drumuri și străzi noi, construcții civile, administrare parcări publice, administrare panouri de afișaj, servicii de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public ori parcate neregulamentar, servicii publice de curățenie, activitate de semnalizare a circulației rutiere, întreținere, funcționare și dirijare a circulației rutiere pe raza Timișoarei, comercializare de materiale și semifabricate, lucrări de deszăpezire și combatere a poleiului, încercări de laborator.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/raportul-sdm-pe-2017-nici-200-de-locuri-noi-de-parcare-incasari-de-peste-16-milioane-de-euro-din-timpark/2008322
http://www.tion.ro/bilantul-sdm-pe-2016-nici-200-de-locuri-noi-de-parcare-incasari-de-aproape-2-milioane-de-euro-din-timpark/1806224
Citiți principiile noastre de moderare aici!