Potrivit consilierului edilului-șef, primăria are de aproape doi ani un raport de îndeplinire a indicatorilor proiectului „Trafic management și supraveghere video”, implementat cu fonduri europene și inaugurat în toamna lui 2016. Conform contractului de finanțare, specialiștii în trafic trebuie să facă măsurători din doi în doi ani.
„Toți indicatorii sunt mai mult decât ceea ce ne-am propus inițial. Măsurătorile se fac din doi în doi ani, conform contractului cu finanțatorul, astfel că la finalul acestui an o să avem noi statistici cu privire la trafic și la siguranța în trafic”, ne-a declarat Iapă.
Reprezentanții PMT sunt convinși că datele s-au îmbunătățit după doi ani de folosință a sistemului. Rezultatele indirecte din 2017 sunt, pe scurt, următoarele: traficul în oraș a fost fluidizat, a crescut numărul utilizatorilor mijloacelor de transport în comun, a crescut numărul de bicicliști de pe străzile orașului, a crescut viteza medie de circulație, a fost redusă întârzierea totală, a scăzut numărul de accidente rutiere și a scăzut numărul de infracțiuni rutiere în aria monitorizată.
Datele sunt următoarele:
- Fluidizarea traficului în oraș și reducerea timpilor de călătorie: 20 min/călătorie la începutul perioadei de implementare – 10,19 min/călătorie la 30.09.2017. Ținta era 15 min/călătorie la sfârșitul perioadei de implementare.
- Creșterea numărului utilizatorilor mijloacelor de transport public în comun, călătorii/zi: 385.246 la începutul perioadei de implementare – 453.722 la 30.09.2017. Ținta era 443.267 la sfârșitul perioadei de implementare.
- Creșterea numărului de bicicliști, călătorii/zi: 15.343 la începutul perioadei de implementare – 18.133 la 30.09.2017. Ținta era 16.320 la sfârșitul perioadei de implementare.
- Creșterea vitezei medii de circulație: 15,75 km/h la începutul perioadei de implementare – 30,09 km/h la 30.09.2017. Ținta era 23,25 km/h la sfârșitul perioadei de implementare.
- Reducerea întârzierii totale, secunde/vehicul: 171,25 s/vehicul la începutul perioadei de implementare – 52,36 s/vehicul la 30.09.2017. Ținta era 60,25 s/vehicul la sfârșitul perioade de implementare.
- Scăderea numărului de accidente rutiere: 8.750 la începutul perioadei de implementare – 1.815 la 30.09.2017. Ținta era 5.530 la sfârșitul perioadei de implementare.
- Scăderea numărului de infracțiuni rutiere în aria monitorizată: 3.770 la începutul perioadei de implementare – 150 la 30.09.2017. Ținta era 1.650 la sfârșitul perioadei de implementare.
Practic, perioada de implementare a proiectului se încheie odată cu inaugurarea lucrării, susțin reprezentanții PMT.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” a prevăzut semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, cel de pe Bd. Iuliu Maniu.
Totul a costat aproape 6 milioane de euro, mare parte din bani venind de la Uniunea Europeană, centrul de trafic fiind inaugurat încă din octombrie 2016.
Mentenanța sistemului o face Societatea de Drumuri Municipale, cu ajutorul Swarco Traffic România, care se ocupă și de garanție, pe o perioadă de cinci ani.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/oda-proiectului-de-trafic-management-robu-sistemul-nostru-a-dus-timisoara-in-top/2108012
Citiți principiile noastre de moderare aici!