„Suntem pregătiţi cu documentaţia tehnică, mă refer la caietul de sarcini, cu toate condiţiile legate de asigurarea dotărilor tehnice cu care ne-am obişnuit la autobuzele Mercedes, urmează procedura de întocmire a fişei de date de achiziţii în cadrul municipalităţii (…) O să dăm drumul şi la această procedură pe SEAP pentru achiziţia de autobuze de mică sau medie capacitate. Poziţia este în bugetul local, vor fi ultimele autobuze pe motoare diesel pe care le vom achiziţiona. Nu sunt microbuze, sunt transformate, sunt cu podea coborâtă şi cu locuri pentru persoanele cu dizabilităţi, întrunesc toate condiţiile de autobuz de transport public local, şi nu de interjudeţean sau interurban. Minibusurile se duc până în zona capacităţii de 8+1, astea vor avea 30 de locuri per total, dintre care 14 sau 16, în funcţie de opţiunea noastră, pe scaune”, a declarat directorul general al Regiei Autonome de Transport Timişoara, Ioan Goia.
Reprezentanţii RATT au deja şi o analiză cu privire la viitoarele trasee ale acestor mini-autobuze. Goia spune că în principal ar urma să fie folosite pentru a transporta copii la şcoală, pentru cursele metropolitane şi pentru a asigura legătura între diferite cartiere ale Timişoarei.
„Este un autobuz de medie capacitate pe care îl doresc şi occidentalii. L-am dorit şi noi, pentru traseele metropolitane în mod special şi transportul elevilor, deoarece sunt curse punctuale pe care le facem pentru şcolari. Noi avem deja traseele pe care am dori să scoatem aceste autobuze de medie capacitate. Sunt cele din zonele Ronaţ, neacoperită de noi, Kuncz, neacoperită de noi, legătura cu aeroportul se poate face în condiţii mai bune şi mai rapide, este cursa cu Gara de Nord şi legătura cu cele mai importante puncte în oraş. O să avem în mod special legatură între cartiere, şi nu neapărat legate de zona centrală, de exemplu Aradului cu Lipovei, legături care se vor desfăşura în cadrul cartierelor, unde oamenii se mişcă în număr mai redus, şi nu spre zona centrală, unde capacitatea pe liniile principale este asigurată de autobuzele de mare capacitate”, a mai afirmat Goia.
Noile mijloace de transport în comun, 15 la număr, ar urma să fie achiziţionate cu bani de la bugetul local. Iar conducerea RATT estimează că dacă nu vor apărea contestaţii la licitaţia care va fi organizată în această toamnă, în prima jumătate a anului 2014 autobuzele vor putea fi deja folosite de timişoreni.
„Discuţia este pe minimum 15. Acoperim treaba asta, s-a pus poziţie la buget luna trecută şi în funcţie de licitaţie se va completa. Cel mai scump era, dacă îmi amintesc din toate prezentările făcute, undeva la 130.000 – 140.000 de euro. Prin licitaţie, cu siguranţă vor fi preţuri sub 100.000 de euro. Condiţiile rămân aceleaşi, tehnice, dar depinde unde este produs şi în funcţie de furnizor. RATT nu va contribui cu nimic, le va primi în administrare după achiziţia făcută de către municipalitate. Bani vor fi din alocaţia bugetară, avem şi o sumă în buget şi, în funcţie de licitaţie, se rectifică bugetul. Suma s-a estimat la 15 autobuze, dacă licitaţia spune că nu e atât, că e mai mare suma necesară, se va rectifica bugetul. Eu cred că în prima jumătate a anului viitor le vom avea pe toate, dacă licitaţia merge bine toamna asta şi nu sunt contestaţii”, a conchis Goia.
RATT va testa, din 24 octombrie, şi două autobuze cu motor electric, puse
la dispoziţie de o firmă privată, după ce reprezentanţii primăriei au anunţat că au în plan şi achiziţionarea unor astfel de vehicule.
Citiți principiile noastre de moderare aici!