Municipalitatea plătește aproximativ 3,4 milioane de euro pentru 20 de autobuze de capacitate mică și pentru un autocar. Contractul cu Mercedes a fost semnat la începutul anului 2016, pentru „minim o bucată și maxim 20 de bucăți autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători, și un autocar Euro 6, destinat transportului de persoane pe trasee comunitare”.
Primele minibuze, așa cum le-a numit primarul Nicolae Robu, au sosit zilele trecute la Timișoara, fiind depozitate într-un depou al RATT. Primele imagini cu acestea au fost publicate pe forumul Regiei Autonome de Transport Timișoara, unde utilizatorii comentează… la ce ar putea fi folosite.
„Sunt pentru a suplimenta unele linii, chiar de tramvai, din câte spunea primarul, pentru liniile secundare cu număr mic de călători, poate chiar pentru metropolitane. Vom vedea exact atunci când vor începe să fie planificate pe linii”, a scris un membru al forumului.
Un alt utilizator a comentat detaliile tehnice ale noilor mijloace de transport.
„Carosarea este făcută de firma C&I Eurotrans XXI, cu sediul în Glina, lângă București, modelul fiind denumit CIBRO. Iluminarea se face cu leduri, albastre sau albe, dacă se aprind ambele, pare violet, așa cum se vede în unele poze. Mi-a plăcut modelul scaunelor, dar nu m-am așezat pe ele să văd cât sunt de confortabile. Au fost echipate de UTI cu validatoare – două la număr – și sistem de supraveghere video. (…) Au sistem de afișare la exterior și interior, dar nu l-am văzut funcțional deocamdată. De asemenea, au și aer condiționat, dar și încălzire de staționare. Ce nu-mi place este finisarea părții spate, care e cam vălurită, zici că au avut un accident și au fost chinuite de un meseriaș nu prea îndemânatic”, a scris acesta.
Un alt membru al forumului spune că speră ca autobuzele de mici dimensiuni să circule pe liniile metropolitane, iar un altul atrage atenția că validatoarele nu au și loc pentru compostarea biletelor.
„Îmi place noul model de validator, însă ce vor face cei ce au bilete? Sau se dorește renunțarea la bilete, în viitor?”, s-a întrebat alt utilizator.
De fiecare dată când s-a discutat despre aceste minibuze, primarul spunea că ele vor suplimenta mijloacele de transport în comun, la orele de vârf, și că vor fi folosite și pentru a-i duce pe elevi la unele școli, unde nu există foarte multe legături. Planurile nu s-au schimbat.
Potrivit edilului-șef, ele vor suplimenta la orele de vârf unele trasee ale RATT, vor duce elevii către școli și vor merge și pe liniile metropolitane, chiar la Moșnița, Șag sau la Ghiroda.
„Discuția de principiu a fost să suplimentăm la orele de vârf, traseele care cer asta, orice mijloc de transport, dar și pe traseele către școli, unde merg mai mulți elevi. Dorim să facem și o extindere a prezenței RATT în zona metropolitană și să suplimentăm, aici unde avem deja, dar să introducem conexiuni la Moșnița, la Șag, dacă este cazul. Și la Ghiroda eventual, eu am vorbit cu primarii, este normal că trebuie să contribuie și ei financiar”, a explicat Robu pentru tion.ro.
Primarul spune că a cerut specialiștilor RATT o redefinire a sistemului de transport în comun, dar până acum nu a primit nicio analiză. Cel mai probabil, noile mijloace de transport în comun vor fi scoase pe trasee în ianuarie sau februarie, de îndată ce vor fi finalizate și probele.
Valoarea totală a contractului este de 12,7 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 3,4 milioane de euro. Un autobuz costă 560.000 de lei, autocarul Euro 6 este 1,2 milioane de lei, toate fiind livrate de Mercedes Benz România Țiriac Auto București.
Mai multe imagini cu autobuzele de mici dimensiuni găsiți pe forumul RATT.
Articole pe aceeași temă:
Autobuzele de mici dimensiuni sunt aproape gata. Robu: Toate vin in 2017
Primaria Timisoara se pregateste sa cumpere autobuze mici, de peste 3 milioane de euro
Citiți principiile noastre de moderare aici!